Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
In Belgie is het dan ook niet verplicht om rijles te volgen.
Palmera schreef:Als jij nu, al rijdend zonder rijbewijs (want daar komt het op neer), brokken maakt heb jij en de persoon die bij je zit een heel groot probleem.
Een rij-instructeer heeft een auto met dubbele rem, een opleiding gevolgd en een speciale verzekering afgesloten. Ieder ander mag géén les geven. En zonder rijbewijs mag je simpelweg niet rijden in een niet-lesauto.
. Noblesse_ schreef:Ik ben wel van plan om voor ik examen doe nog een uur of 2 les te volgen, om de belangrijkste dingen eens te herhalen, dat wel.
Goof schreef:Noblesse_ schreef:Ik ben wel van plan om voor ik examen doe nog een uur of 2 les te volgen, om de belangrijkste dingen eens te herhalen, dat wel.
Dan hoop ik dat jouw ouders en vriend experts zijn in autorijden, het verkeer en correct uitleggen hoe en waarom dingen moeten, want anders ga je het met 2 uurtjes lessen lang niet redden.
Daarbij vind ik het zeer onverantwoord, maar dat terzijde.
. Mijn broer was in 1x geslaagd door te leren rijden met m'n ouders.
Kun je aan diegene vragen of hij/zij je klaar vindt voor het examen
, voor ik van plan ben om m'n examen te doen wil ik 2 uur nemen. Wanneer die twee uur niet genoeg blijken te zijn ga ik zeker verder oefenen en/of lessen nemen hoor.
Je mag alleen niet zonder rijbewijs op de snelweg (ook niet tijdens het afrijden, gek eigenlijk) en in de examens zijn ze een stuk strenger. Het bespaart je in elk geval een hoop geld.
Ik denk dat je tot op zekere hoogte ook wel zelf kunt voelen of jij er klaar voor bent, voel je je zeker achter het stuur?
Polly schreef:De regels en eisen in België zijn niet te vergelijken met die in NL
Overigens ga ik wel mee met de mening dat ik het Belgische systeem niet heel erg verantwoord vind, zeker als je de ongevalscijfers erbij zou pakken. Maar dat terzijde.
TS, neem een les bij een rijschool, die kunnen jou vertellen hoe je ervoor staat en wat je nog zou moeten veranderen voor het behalen van het praktijkexamen, daarna ga je zelf oefenen en neem je later nog een les en desnoods nog een (paar).
Heel veel jongeren hier doen gewoon via de rijschool lessen tegenwoordig.
Van mij mogen ze trouwens meteen af stappen van via de ouders leren rijden hoor, daar niet van. Maar ik krijg altijd de kriebels van dat "hautaine" toontje wb de rijstijl van Belgen terwijl als ik hier rond rijd, het heus niet alleen de Belgen zijn die van tijd kunsten uit halen dat je denkt "wil je graag dood of hoe zit het?"