Misschien nieuw werk, verhuizen > droombaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

Misschien nieuw werk, verhuizen > droombaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 09:36

Hallo allemaal *\o/*

Ten eerste, als dit niet goed staat, graag verplaatsen.

Enige tijd geleden stond er een oproep op FB, stalruiter/stalmaneger gezocht, hier heb ik destijds op gereageerd, omdat ik werkloos zou worden en inmiddels ben.
Tot mijn grote verbazing mocht ik op gesprek komen, gelijk gereden, dingen besproken etc, klonk allemaal super en ze zou het me nog laten weten :j

2 weken later kreeg ik een mail, dat wanneer ik nog steeds interesse had, ze me wou uitnodigen om een paar dagen mee te lopen, zodoende staat dat voor volgende week woensdag en donderdag gepland, wat toch wel een beetje spannend is..

Het bericht is honderden keren gedeeld op FB, en ook honderden reacties, dus ben hier best trots op! :o

Nou is het zo dat het niet naast de deur ligt, ik ben 20 jaar, nu woonachtig in het noorden, maar het is voor mij dik 2 uren rijden, paard mag mee en krijg een eigen appartement.

Het lijkt mij een geweldige baan, ik zet (nog) niet online over welke stal dit gaat, omdat ik niet weet hoe hun hierin staan, eventueel via PB mag wel!

Het werk betreft: s'ochtens paarden doen (mesten, buiten/binnen zetten, stapmolen etc), s'middags voornamelijk (jonge) paarden trainen.
Als zij op (internationaal, dus meerdaags) concours zijn, is het aan mij de taak om de stal in me eentje te runnen, dus een hele verantwoordelijkheid.

Ik ben op zoek naar mensen met gelijke ervaringen, waar je om moet denken/op moet letten, en die ervaringen te delen!

Bedankt voor het lezen! _/-\o_

Destination

Re: Misschien nieuw werk, verhuizen > droombaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:49

Persoonlijk zou ik er voor gaan als dit je droombaan is!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:50

Ik woonde in Noord Holland en ik woon nu in limburg. Kreeg op donderdag de vraag of ik maandag kon beginnen. Toen snel een huis gaan regelen en een auto gaan kopen. Zondag verhuist en maandag begonnen met werken. Gewoon doen nu heb je nog niets waar je aan gebonden bent. Terug kun je altijd nog.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:52

Je bent 20, je krijgt inwoning en je paard mag mee... gewoon doen. Ja het zal best eens tegen vallen en zeker de eerste weken zal je bek-af zijn... maar je zal er ook ontzettend veel leren en dat kan je later weer gebruiken.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:53

Klinkt super. Ik zou zeggen doen!! Je bent jong en nog niet gebonden. Volg je hart.. :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:58

Ik zou het ook gewoon doen hoor als dit je droombaan is! Je krijgt een plekje voor jezelf en je paard kan gewoon mee :D

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 10:08

Is zeker iets wat ik altijd heb gewild en zeker wil gaan doen. Heb hiervoor jaren in de supermarkt gewerkt achter de kassa, maar dat is niet iets wat ik voor altijd zou willen doen.

Ik sta sterk in m'n schoenen en ben handig zat met (jonge) paarden, zowel het omgang als rijden.

Iemand die ervaring/kennis heeft qua inkomen in de paardenwereld? Dit moet nog overlegd worden, maar probeer een overzichtje te maken. Gelieve PB hierover.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:29

Vergeten te melden, begin dan vanaf 1 oktober :-)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:32

Wat een buitenkans! Echt supertof!
De eerste weken zul je vast bekaf zijn en door de vermoeidheid gaan sommige mensen twijfelen of ze er wel goed aan hebben gedaan. Maar op deze leeftijd een droombaan krijgen, die kans krijg je nooit weer!
Helaas geen tips vanaf hier, ik wil je ontzettend veel plezier en succes wensen. :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:33

Ik heb alleen in de paarden gewerkt tijdens mijn opleiding in de paardenhouderij. Mijn ervaring is dat het hard werken is en zeer weinig verdienen.

ik weet natuurlijk niet hoe dat op de stal is waar jij heen wilt.

Als het je droombaan is moet je het doen! Maar ik denk wel dat je er van uit moet gaan dat het heel zwaar werk is en je er niet rijk van wordt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:33

Zoek eens op gebruiker Fleur oid, die heeft in Belgie op een ranch gewerkt. En bokker Kehdra volgens mij, die gaat de hele wereld over. Misschien kunnen zij je wat info geven.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:35

Jaa doen. Je kan altijd weer terug. Maar nederland is niet zo groot en dit is een mooie kans.

Indd even goed berekenen qua kosten. En dan ff kijken wat er aan kost en inwoning afgaat zeg maar. Minimum loon is wel te vinden op internet. Dua dat kun je opzoeken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:36

Rijk word je er zeker niet van. Kijk goed naar je contract en wat er in besproken word. Zo had ik''enig overwerk word niet uit betaald'' . Ik had in 4 dagen al 8 overuren. Die dus niet uitbetaald werden. En dit was gewoon omdat er een zwaar personeelstekort was/ ruiters die van wedstrijd terug kwamen en hun paarden/vrachtwagen niet hoefde te verzorgen en direct naar huis konden.
Daarnaast rekening houden met je salaris gezien stallingskosten en wat ze doen met je appartement, is dat voor hun kosten? Voor jou? Word dat ingehouden?
En natuurlijk heel erg veel plezier gewenst!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:36

JUST DO IT! :D

Wat een super toffe kans :)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:37

Cinnepin schreef:
Ik heb alleen in de paarden gewerkt tijdens mijn opleiding in de paardenhouderij. Mijn ervaring is dat het hard werken is en zeer weinig verdienen.

ik weet natuurlijk niet hoe dat op de stal is waar jij heen wilt.

Als het je droombaan is moet je het doen! Maar ik denk wel dat je er van uit moet gaan dat het heel zwaar werk is en je er niet rijk van wordt.

Paardenwereld is inderdaad hard werken voor een paar rooie centen, ik weet dus (nog) niet wat ik hier zal verdienen, al was het in de supermarkt ook niet de jackpot :')

Appartement heb ik geen kosten aan, stalling voor paard zit rond de €170,-, daarbij krijg ik 1x in de 2 weken dressuurles van haar instructeur, dat kost me ook niets :j

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:38

Gewoon doen!
Als het niks is kan je er altijd weer mee ophouden.
Maar vraag jezelf wel af of je het aan kan want het is een zwaar leven. Doe het zelf vaak voor kortere periodes idd ivm internationale concoursen of als mensen op vakantie gaan. Maar zou er toch niet aan moeten denken dag in dag uit, jaren dit vol te houden.

Ben wel benieuwd bij welke stal je aan de slag gaat :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:38

Je moet er inderdaad van uit gaan dat je geen drol verdient en hard moet werken.

Maar wil je ervaring in de paardenwereld en een mooi leventje. Dan is het super

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:48

Ben hard werken inderdaad gewend, zo heb ik tijdens mijn opleiding fulltime stage gelopen en werkte daarbij weekends nog op een stal, ik ben niet een lui type die stil kan zitten, werk liever een stapje harder :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:55

Waar twijfel je dan over?

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:59

Evelijn schreef:
Waar twijfel je dan over?

Ik twijfel nergens over, het lijkt me leuk om mensen te horen over zulke gelijke ervaringen, of mensen die daar in de buurt wonen :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:31

Ik woon en werk ook bij een stal' wel andere functie maar ik heb er nooit spijt van gehad.

Begin is vooral even de stal routine leren kennen.

Ik kom prima rond van minimumloon. Heb dan geen paard weinig vakantie en koop ook niet veel. Werk zes dagen in de week gemiddeld

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 13:59

Christiene schreef:
Ik woon en werk ook bij een stal' wel andere functie maar ik heb er nooit spijt van gehad.

Begin is vooral even de stal routine leren kennen.

Ik kom prima rond van minimumloon. Heb dan geen paard weinig vakantie en koop ook niet veel. Werk zes dagen in de week gemiddeld

Dat is inderdaad mijn bedoeling ook, hoef er niet rijk van te worden, het lijkt me een super ervaring :j Zolang ik me kan redden en rond kan komen zie ik geen probleem!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:07

Als stalmanager heb je wel een flinke verantwoordelijkheid. Dus ik zou niet zomaar uitgaan van het minimumloon.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:07

Maris__ schreef:
Appartement heb ik geen kosten aan, stalling voor paard zit rond de €170,-, daarbij krijg ik 1x in de 2 weken dressuurles van haar instructeur, dat kost me ook niets :j

Hou dit echt even goed in de gaten, want het kan heel best zijn dat je er niet apart voor hoeft te betalen, maar dat het simpelweg ingehouden wordt van je loon. Ook heeft de belastingdienst meende ik er nog iets over te zeggen als bij je baan gratis woonruimte zit. Dat wordt dan gezien als vergoeding in natura, en dan rekenen zij gewoon een bedrag bij je loon op waar je loonbelasting over moet betalen.

Vraag ook even na hoe het met GWL en inboedel zit, verzekeringen etc. En ook wie er allemaal in dat appartement woont.

Verder zou ik zeggen, als dit is wat je wilt, go for it! Bevalt het niet kan je altijd nog weer op zoek naar wat anders. Maar reken jezelf niet rijker dan je bent, reken wel echt álle kosten!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:13

Ik heb rond mijn 19e ook deze kans gehad en uiteindelijk toch niet gedaan. Ik zag mezelf niet moederziel alleen in een appartement boven de stallen in een vreemd dorp aan de andere kant van het land. Bovendien had ik nog geen afgeronde opleiding, dus dat is wel een groot verschil tov jou. Ik heb gekozen voor een goede opleiding en daarnaast steeds 2/3/4 paarden rijden van anderen. Dat is me super bevallen en ik heb nooit spijt gehad van die keuze.
Aan de andere kant zou jij het wel gewoon kunnen proberen en als het je toch niet bevalt, gewoon weer op zoek gaan naar een andere baan! Ik zie ook dat je een studie hebt gedaan in die richting, dus dat maakt het natuurlijk weer anders. Je wilt blijkbaar graag in de paarden verder..?