In juni van dit jaar heb ik mijn VWO diploma gehaald en had ik eindelijk het benodigde diploma om diergeneeskunde te kunnen gaan doen. Helaas, ik werd niet ingeloot. Toen heb ik dus besloten om voor een jaar biologie te studeren en het volgend jaar weer te proberen. Ik heb wel een hardheidsclausule brief gestuurd waarmee ik misschien een vaste plek krijg, maar dat is ook niet zeker.
Nu ben ik dus begonnen met biologie, ik weet eigenlijk nu alleen al dat dit niet echt is wat ik wil, want dat is diergeneeskunde. Ik vind het dan ook heel moeilijk om me voor biologie in te zetten. Daarbij wil ik ook heel graag instructrice worden in het paardrijden. Mijn idee was dan dus ook om te stoppen met biologie en dit jaar te richten op het paardrijden en het hogerop komen. Echter is het dan dus maar hopen of ik er volgend jaar wel in kom, anders moet ik alsnog biologie gaan studeren. Al is er dan altijd nog de optie om diergeneeskunde in België te studeren, maar ik heb heel veel moeite met uit huis gaan. Daarbij staat mijn familie en mijn vriend totaal niet achter de keuze om dit jaar dan maar aan paarden te wijden. Ze vinden het een domme keuze en zeggen dat een studie veel belangrijker is. Zeker mijn vriend vind het een domme keuze omdat de kans er is dat ik volgend jaar dan alsnog biologie moet gaan doen. Hij is hierin heel neerbuigend als ik het er weer over heb.
Op het moment weet ik dus totaal niet waar ik voor moet gaan. Mijn gevoel zegt dat ik voor het paardrijden moet gaan, maar aan de andere kant heb ik dan weer het gevoel dat ik biologie gewoon niet leuk vind omdat het een vrij drukke studie is en ik nu dus gewoon lui aan het zijn ben. Ik vroeg me dus af of jullie enige ideeën hebben. Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik heb ook niet het gevoel dat ik er met iemand over kan praten.