In 2010 ben ik op het HBO begonnen met een laboratorium studie. Omdat het vrij veel praktijk was en weinig theorie ben ik in 2011 overgestapt naar het WO. Hier heb ik de studie gezondheidswetenschappen gedaan. Tijdens mijn stage ben ik er achter gekomen dat ik toch niet geschikt ben om achter een bureau te werken en heb ik besloten een jaar stages te gaan lopen om te kijken wat bij mij past. Vervolgens kwam ik tot de conclusie inderdaad niet stil te kunnen zitten en ben ik nu net twee weken begonnen met de master Medical Biology. Dit is een research master die mij zou klaarstomen tot het onderzoek in een lab. Best theoretisch en tegelijkertijd ook praktisch omdat je in een lab staat. Deze master valt erg zwaar. Ik moet erg op mijn tenen lopen en dit motiveert totaal niet. Daarnaast ben ik hierdoor erg moe en weet ik niet of ik de stage aankan, die in november zou beginnen. Zijn er meer mensen die de keuze hebben moeten maken om te stoppen omdat de studie toch te zwaar is? Hoe ging jullie omgeving hiermee om? Ik ben erg bang om dit aan te geven aan mijn ouders aangezien ze veel geïnvesteerd hebben in mijn nieuwe kamer/ studie. Hoe zijn jullie hierna verder gegaan?
Sorry voor het lange verhaal