Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wil wel op mezelf maar zal toch eerst een baan moeten vinden dan. Plus dat het in mijn regio (Gouda) heel lastig is om een sociaal huurhuisje te krijgen. Dus misschien dan toch doorsparen en kopen? Yonker schreef:Jup ik woon ook nog thuis (ben 25). Komt ook doordat ik 0-uren contract heb en geen vast inkomen. In december krijg ik een vast contract met uren of ik ben weg hier![]()
Plan is voor mij wel om wat te huren in 2016.... kopen in je eentje is niet te doen....
Maar gelukkig ligt het aan het werk en niet aan de huizen. Pantykous schreef:[LZP] 25+ en bij je ouders wonen.
Pas nog een heel topic over geweest. Ik ben 28 en ik woon nog thuis.
) Maatschappelijk falen, zo voel ik het inmiddels gelukkig niet meer hoor. Maar zo heb ik het wel ervaren!
Ik heb het nooit een probleem gevonden om nog thuis te wonen, maar sinds ongeveer een jaar wilde ik toch wel heel graag een eigen plekje. Voordeel is wel dat ik de afgelopen jaren lekker heb kunnen sparen, zodat ik nu dit huis kon kopen

KirstenChes schreef:Ik woon ook nog thuis ben nu 23.
Net klaar met mijn opleiding, dus nu solliciteren.
Heb eerst de opleiding Onderwijsassistent gevolgt en daarna Verzorgende IG.
Moet zelf mijn paard onderhouden, deze staat op een pensionstal, en dat met mijn weekend bijbaantje.
Echt sparen heb ik dus nog niet kunnen doen.
Gelukkig heeft mijn vriend een baan met vast contract.
Dus straks samen vollop sparen, en dan zien of we een leuk huisje tegenkomen, waarbij we de paarden aan huis kunnen hebben.
Aangezien we samen 3 paarden hebben.
Dreamy schreef:25 & woon thuis.
Van mijn eerste serieuze salaris (ik had al een mooie spaarpot voor onverwachtse kosten) natuurlijk een paard gekocht
Een groene ook nog.. Dus al mijn salarissen daarna zijn bijna opgegaan aan training, zadels, tandartsbezoekjes, dierenartsbezoekjes, osteopaat etc..
Verder heb ik vanaf mijn 14e altijd relaties gehad (langere, met serieuze insteek) en had ik verwacht dat ik allang makkelijk zou samenwonen. Is alleen toch anders gelopen
Ik spaar ondertussen wel gewoon goed verder en als het met paardlief stabieler gaat dan ga ik kijken voor een eigen plek
Janine1990 schreef:Yonker schreef:Jup ik woon ook nog thuis (ben 25). Komt ook doordat ik 0-uren contract heb en geen vast inkomen. In december krijg ik een vast contract met uren of ik ben weg hier![]()
Plan is voor mij wel om wat te huren in 2016.... kopen in je eentje is niet te doen....
Oei, in jouw omgeving inderdaad niet zeg... Lijkt me behoorlijk prijzig!
Hier heb je tussen 100 en 120k een leuke starterswoning. Dat moet kunnen op 2500 bruto per maand.
En hier wordt ook veel door jongeren gekocht, erg vervelend om dat om je heen te zien gebeuren af en toeMaar gelukkig ligt het aan het werk en niet aan de huizen.
.
Beviel ons beide prima, konden zo fijn sparen en tja, anderen hadden wel commentaar maar snoerde dat zo de mond door te zeggen 'staat je geheel vrij om een huis voor mij te kopen hoor' 
Yonker schreef:Ja vind het vooral zo vervelend omdat ik alleen ben... en vrienden van me een huis zie kopen maarja die zijn allemaal samen.
Soms ben ik best jaloers dat ze het zo goed op de rit hebben, niet omdat ik het ze niet gun want ik gun het ze echt heel erg!! Maar gewoon van: dat zou ik ook wel willen.
Al ben ik wel van mening dat alleen wonen (dus helemaal alleen zonder partner) goed is voor je ontwikkeling
Janine1990 schreef:Dreamy schreef:25 & woon thuis.
Van mijn eerste serieuze salaris (ik had al een mooie spaarpot voor onverwachtse kosten) natuurlijk een paard gekocht
Een groene ook nog.. Dus al mijn salarissen daarna zijn bijna opgegaan aan training, zadels, tandartsbezoekjes, dierenartsbezoekjes, osteopaat etc..
Verder heb ik vanaf mijn 14e altijd relaties gehad (langere, met serieuze insteek) en had ik verwacht dat ik allang makkelijk zou samenwonen. Is alleen toch anders gelopen
Ik spaar ondertussen wel gewoon goed verder en als het met paardlief stabieler gaat dan ga ik kijken voor een eigen plek
Oefff, blij toe dat ik geen eigen paard heb zeg! Ik geef alsnog gemiddeld meer dan 200 euro per maand uit aan mijn hobby. Maar hoef geen hoefsmid, dierenartskosten en dergelijke te betalen. Alleen mijn eigen kosten. En aan de wedstrijden hou ik ook nog een klein beetje over, waardoor ik die kosten wat kan drukken. Ook wel een leuke spaarpot, ik kan met gemak de helft van mijn salaris op de spaarrekening zetten.
Maar ik heb mezelf een nieuwe auto beloofd zodra ik een andere baan heb. Want eenmaal uit huis zijn dat geen eenvoudige uitgaven meer vrees ik.

nope..

Ben de auto ook een beetje zat.
Janine1990 schreef:KirstenChes schreef:Ik woon ook nog thuis ben nu 23.
Net klaar met mijn opleiding, dus nu solliciteren.
Heb eerst de opleiding Onderwijsassistent gevolgt en daarna Verzorgende IG.
Moet zelf mijn paard onderhouden, deze staat op een pensionstal, en dat met mijn weekend bijbaantje.
Echt sparen heb ik dus nog niet kunnen doen.
Gelukkig heeft mijn vriend een baan met vast contract.
Dus straks samen vollop sparen, en dan zien of we een leuk huisje tegenkomen, waarbij we de paarden aan huis kunnen hebben.
Aangezien we samen 3 paarden hebben.
Wel mooie banenkansen voor IG geloof ik!
Hopelijk lukt het jullie snel!
Ik woonde dichtbij de stad, dichtbij m'n werk, ideaal. Heb er ook nooit commentaar over gekregen van vrienden of andere mensen
Sourire schreef:Wat ik me nou afvraag he.. Wel een persoonlijke vraag dus voel je niet verplicht om te antwoorden hoor zou je dat niet willen.
Maar je hebt werk, werk je fulltime? Ook met het minimumloon zou je toch prima sociaal moeten kunnen huren? Buiten de grote steden zijn de wachttijden vaak niet eens heel erg lang.. En ik las 2500 bruto per maand, ik weet niet of dat je huidige salaris is, maar daarvan moet het al helemaal appeltje eitje zijn tenzij je er hele hoge standaarden op na houdt natuurlijk. Ik verdien echt véél minder bruto en kan daarvan gemakkelijk op mezelf én best leuk sparen.
Desalniettemin is er natuurlijk niets mis met langer bij je ouders wonen als je je daar prettig bij voelt.