Op jezelf, wat komt er bij kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Op jezelf, wat komt er bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:00

Hoi bokkers,

Met een maand ga ik op mezelf wonen in een nieuwbouwappartement.
Veel zin in!

Maar op dit moment ook spannend.
Ik heb daarom een aantal vragen...

Wat moet je allemaal van te voren regelen? Hoe zit het met bv huurtoeslag, wanneer kan ik dat krijgen?
(Ik weet dat ik het krijg, ben 19 en woning kost minder dan 403 euro per maand en ik studeer nog).
Hoeveel zou ik opzij moeten zetten om het huis in te richten? Ik hoef niet alles nieuw, kijk veel op weggeefhoeken etc. Wat waren jullie ongeveer kwijt?

Financieel vind ik best wel lastig. Op dit moment bezig met rijbewijs. Maar ik moet minstens 2x herexamen betalen en denk ongeveer 15 uur extra les... (Had pakket al afgekocht maar dit komt er dus nog bij).
Woensdag examen en hoop dat ik dan slaag...

Dan eind september lesgeld a 1131 eurie...

En dan begin oktober waarschijnlijk verhuizen...

Pf :7

Wat zijn jullie maandelijkse/jaarlijkse kosten ongeveer?

Sorry voor de misschien wat persoonlijke vragen, mag ook wel in pb, als jullie het met mij zouden willen delen en tips geven waar ik aan moet denken, zou mij erg blij maken (en geruststellen...)

Groetjes xxx

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:04

Blijf doorademen :D

Is het incl gwl? Of moet je dat nog apart betalen?

Zo ja, bij je waterbedrijf je aanmelden (ik dacht dat het automatisch ging, maar dus niet :') Kreeg na 3 maand opeens een brief thuis dat er afname was maar niets was doorgegeven en dat kostte mij extra want ik moest het nu telefonisch doorgeven ipv gratis digitaal :') ) misschien is het bij huur anders natuurlijk), bij je gemeente even kijken wat je kwijt bent aan afvalstofheffing en ga energiemaatschappijen vergelijken :)