Op dit moment volg ik voltijd Medische Informatiekunde (ik ben 2ejaars). Maar nu ben ik tot het geniale plan gekomen dat ik nog een studie ernaast wil doen
Een vriendin van mij doet sinds dit jaar deeltijd rechten naast haar studie, door haar enthousiasme ben ik ook gaan kijken naar een tweede studie. Nu heb ik een studie gevonden die me ontzettend leuk lijkt, Slavische talen en culturen aan de UvA. Maar wat is nou wijsheid? Als ik eerst MIK afrond en daarna een studie ga doen, betaal je instellingsgeld (a 9000 euro per jaar). Als ik september 2016 begin met deeltijd studie naast MIK, dan betaal je in principe niks op de boeken na. Je betaalt namelijk al collegegeld voor de voltijd studie. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een deeltijd studie naast een voltijd studie? En hoe ervaar je de druk?
Ik ga binnenkort een afspraak maken bij de studieadviseur, zij hebben er ook een goede kijk op.
Het is moeilijk want ik wil die studie ontzettend graag doen, maar ik wil ook MIK afmaken. En ik was nou niet bepaald van plan om 9000 euro per jaar te gaan betalen
Contacturen dit jaar is erg onduidelijk, aangezien bijna niks verplicht is. Maar zal gemiddeld 12-15 uur zijn en de rest is zelfstudie.