HBO studiekeuze??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DutchRiders

HBO studiekeuze??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 11:45

Beste bokkers,

ik ben 3 jaar geleden aan mijn huidige studie, Maatschappelijke Zorg begonnen. Ik hoop deze studie dit jaar af te ronden, de studie is verkort van 4 naar 3 jaar. In het begin vond ik de studie erg leuk, echter ben ik in mijn laatste stage gaan realiseren dat dit echt niet is waar ik gelukkig van word.

Nu ben ik op zoek naar een HBO studie die ik na het afronden van mijn huidige studie kan gaan doen. Echter vind ik het vinden van een goede studie erg lastig. Misschien zijn er Bokkers die enthousiast zijn over hun opleiding in de ''groene sector''. Ik vind dieren, de gezondheid van dieren en het contact met mensen erg leuk. Ik zat zelf te denken aan een studie m.b.t. diergezondheid. Dus doet iemand een opleiding in mijn richting zou ik erg blij zijn als je me kunt ''inlichten'' over je opleiding.

_FD

Re: HBO studiekeuze??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:48

Ik doe diergezondheid en management aan de CAH in dronten.

Als je vragen hebt mag je die altijd stellen !

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 11:49

_FD schreef:
Ik doe diergezondheid en management aan de CAH in dronten.

Als je vragen hebt mag je die altijd stellen !

Leuke opleiding? Ik had deze opleiding ook gevonden op internet. Wat kun je in de toekomst gaan doen en hoe zit het met de kans op werk? Alvast bedankt :-)

_FD

Re: HBO studiekeuze??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:49

Ik vind het een hele leuke opleiding. Ga nu naar het 2e jaar. Je krijgt echt leuke diergerichte vakken maar natuurlijk ook management en communicatie vakken.

Later kan je alle kanten op. Je krijgt een management diploma dus je kan altijd de management kant op en dit hoeft niet perse in een diergerichte organisatie te zijn. Verder kan je bij natuurlijk denken aan manager bij een dierenasiel, dierentuin of dat soort dingen, en je kan ook vertegenwoordiger worden of je helemaal op de voedingsmarkt richten en daar je werk in vinden. Dus is heel uitgebreid. Doordat het zo uitgebreid is is er ook een goede baankans.

Veel mensen die ik ken hebben via hun stage een baan gekregen dus is het slim om je stage's op je ambities af te stellen.

Ik heb dat dit jaar gedaan door stage te lopen in een dolfinarium omdat dat echt een droom van mij is.