De enige zekerheid die we hebben.......uitvaartverzekering!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

czarina

De enige zekerheid die we hebben.......uitvaartverzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:36

Beste medebokkers,

Natuurlijk worden we oud, grijs en gerimpeld en is er tijd zat om te sparen, maar het kan ook zomaar anders zijn! Daarom hebben wij een uitvaartverzekering.
Nu weet ik gelukkig nog niet of we tevreden zijn hier over of juist niet. Want dat merken we pas bij overlijden.
Wel heb ik het idee dat we redelijk veel betalen (€ 35,22 voor een verzekerd bedrag van € 7436,-)
nu hoor ik mensen om mij heen dat zij de begravenis niet redden met een bedrag onder de € 10.000,-
dus ons idee is dan onderverzekerd. en ook bij zoeken naar verzekeringen komen we al gauw op die bedragen uit, en zouden we vele malen minder betalen.
maar wanneer ik nuvema bel, zeggen zij dat bijv. zelfdoding, overlijden onder de 85 of bij een ongeval dan niet meeverzekerd is. (dit lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk eigenlijk)

Dus mijn vraag, welke verzekering hebben jullie, of hebben jullie goede ervaringen mee.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:39

Ohhh ik heb geen idee wat mijn voorwaardes eigenlijk zijn da's toch raar om dingen uit te sluiten hoe oud je bent dat je dood gaat :+ Ga thuis meteen even kijken

Ik zit volgens mij verzekerd rond de 6500 en het is net wat je zelf wilt hoor. Ik hoef geen dure kist, rieten mand is prima :+ tuurlijk is het ook voor de nabestaanden, maar begraven worden wil ik ook niet en m'n as mag ook gewoon in het plantsoentje o.i.d. :+

*edit lees net 7500 op internet*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:42

Een begrafenis is belachelijk duur -O- Niet verzekerd bij zelfdoding weet ik van meerdere maatschappijen. Onder de 85 overlijden lijkt me belachelijk :P
Weet uit eigen ervaring dat je inderdaad helaas niet oud hoeft te zijn om te overlijden dus heel goed dat je je er nu al mee bezig houdt!
Monuta hoor je hele goede dingen over en Yarden ook. Dela meen ik ook.

Celiien

Re: De enige zekerheid die we hebben.......uitvaartverzekering!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:45

Begrafenis is onwijs duur.. Voor de begrafenis van m'n oma waren we idd over de 10.000 kwijt. Kleding, uitvaartcentrum, rouwkaarten, bedankkaarten, kist, bloemen, etc.. Nu wilde mijn oma perse in de kerk, en daarvoor waren we al +- 500,- voor uurtje kwijt, excl dominee :')
Het is echt letterlijk geld verdienen over andermans rug.. Maarja het gebeurd nu eenmaal iedereen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 16:57

Bij Yarden wordt zelfmoord (of beter gezegd: een uitvaart na zelfmoord) gewoon uitgekeerd mits je minimaal 12 of 18 maanden verzekerd bent.
Dit vnl om te voorkomen dat mensen met de intentie zelfmoord te plegen nog ff snel een verzekering afsluiten. :)
Verder kun je bij wijze van vandaag een verzekering afsluiten en morgen overlijden en zal het netjes uitgekeerd worden.

Heb dat allemaal uitgebreid besproken en nagevraagd aan de consulent die hier toen was, nav een opmerking van mijn (inmiddels ex)vriendin dat ze niet te verzekeren was ivm 'suïcidaal gedrag' wat eens in de zoveel tijd de kop op stak (steekt?).
Consulent kost je overigens wel extra, nl 2 jaar lang 11,nogwat per maand (zeg 11,50 wat dus een totaal van €276,- :wow:) dus het goedkoopste is om online af te sluiten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:05

Er is nog nooit iemand boven de grond blijven staan en je kan t zo duur maken als jezelf wil. Ga je voor zaalhuur met elke dag x uur aan kijkdagen bij een monuta of een dela of soortgelijk.. Ja dat tikt aan.. Thuisopbaren mag ook nog steeds,he. :) een begrafenisondernemer is ok niet verplicht, kun je ook zelf doen. Maar hier moet je hoofd maar net naar staan en dat is nu net waar men t het misbruik toepast en dat dergelijke prijzen gehanteerd worden. Begraven, cremeren, een kerkdienst of zaalhuur, wel of geen brood en koffie.. Alles telt mee.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:05

Is die 35 euro voor 2 personen?

Ik ben verzekerd voor 10.000 euro (mijn man ook) voor €12.50 per maand bij Klaverblad

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:13

waarom een uitvaartverzekering eigenlijk afsluiten. Als je de komende 24 jaar die 35 euro spaart en niet aan de maatschappij betaald dan zit je ook op 10.000 euro.
Ik heb dan ook geen uitvaartverzekering maar zorg er voor dat ik genoeg geld op m'n rekening heb staan waarvan de begrafenis van betaald kam worden.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:14

En ik ben niet verzekerd. Verkoop m'n auto maar, of m'n paard. Verder ben ik een nuchtere Hollander, dus stop mij aub in de goedkoopste kist en maak het niet te gek. Toen mijn oma overleed vroeg mijn vader een offerte, de uitvaartondernemer keek daar heel raar van op, maar helaas is het zo dat zelfs in dit geval onderhandelen loont.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:15

Daar moet toch eerst de erfbelasting overheen en afgetrokken worden. :)

Offertes opvragen loont zeker, maar men doet dat niet want de begrafenisondernemer regelt het wel.. Daarom is het zo duur, je hoofd moet er echt maar net naar staan. Maar kunnen doet het zeker.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-09-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:16

Bij mijn vader was het ruim €5200,- en het was een heel simpele uitvaart zoals hij wilde en dat was vijf jaar geleden.
@vibabu stel dat je over 10 jaar komt te overlijden? Is niet te hopen natuurlijk maar dan scheep je je nabestaanden er wel mee op.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:18

Volledig met je eens Vibabu. Verzekeren moet je doen voor dingen die je niet zelf (in de toekomst) zou kunnen dragen. Een uitvaart is nou bij uitstek iets wat vaak wel zelf te dragen of bij elkaar te sparen is. Jezelf ervoor verzekeren is eigenlijk zonde van je geld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:22

vibabu schreef:
waarom een uitvaartverzekering eigenlijk afsluiten. Als je de komende 24 jaar die 35 euro spaart en niet aan de maatschappij betaald dan zit je ook op 10.000 euro.
Ik heb dan ook geen uitvaartverzekering maar zorg er voor dat ik genoeg geld op m'n rekening heb staan waarvan de begrafenis van betaald kam worden.

Ik snap dat ook nooit. Wij hebben sowieso wel geld op de spaarrekening staan, dan gebruik je dat toch gewoon :? Heb er zelf dan toch niks meer aan.
Onder de grond kom je toch wel en alle kosten die je aan allerlei verzekeringen besteed kan je beter zelf op een spaarrekening zetten dan heb je een potje voor alles wat je kan overkomen :)

plieza schreef:
Volledig met je eens Vibabu. Verzekeren moet je doen voor dingen die je niet zelf (in de toekomst) zou kunnen dragen. Een uitvaart is nou bij uitstek iets wat vaak wel zelf te dragen of bij elkaar te sparen is. Jezelf ervoor verzekeren is eigenlijk zonde van je geld.

Dat dus :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:24

Als je gewoon een normale begrafenis hebt met alle nodige spullen kom je echt niet meteen op de 10000 uit hoor :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:25

Ik ben al verzekerd vanaf dat ik geboren ben en sinds ik samenwoon hebben we die verzekering op mijn naam en mijn vriend bijgevoegd. We betalen €15,75 per maand voor beide en de volledige begrafenis of crematie wordt vergoed. Het is 'Help Elkander' idee. Tenzij je overal de luxe editie van wilt, dan moet je bijbetalen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:25

verootjoo schreef:
Ik snap dat ook nooit. Wij hebben sowieso wel geld op de spaarrekening staan, dan gebruik je dat toch gewoon :? Heb er zelf dan toch niks meer aan.

Ik weet niet of het altijd en overal het geval is, maar ik hoor vaak dat bij een overlijden alle rekeningen geblokkeerd worden. Dat geld is een deel van de erfenis, en eerst moet alles daarvoor geregeld worden voor je er weer aan kan. En soms kan dat helaas LANG duren...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:27

Ik heb een deel verzekerd. Dat hebben mijn ouders betaald. En voor de rest verkoopt manlief mijn paarden trailer karren en alles. Daar kan hij makkelijk een mooie uitvaart van betalen...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:28

Ik heb een eigen huis en spaargeld. Ik heb wel en overlijdensrisicoverzekering afgesloten dat mocht ik komen te overlijden tussen nu en 10 jaar, dan hoeft mijn hypotheek niet betaald te worden door ouders oid. Aangezien mijn huis meer waard is dan hypotheek die er op zit, kan mijn uitvaart makkelijk betaald worden. Ik vind het ook echt zonde geld zo'n uitvaartverzekering. Handig als je niet met geld om kan gaan maar je betaald gewoon dikke premie en de verzekeringsmaatschappij bepaald ongeveer je uitvaart.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:28

Mijn moeder was ook verzekerd. Niet weinig, gemiddeld, denk ik. Zij was 57 toen ze overleed en alles werd keurig geregeld. Zij is gecremeerd en daarna begraven. Dit is veel goedkoper dan gewoon begraven, al was dat niet de reden. Maar zelfs van dit schrokken we qua bedrag. De steen moesten we bijna volledig zelf betalen, we hebben echt geen over the top steen, maar goede goden, wat is dat duur...

Ik ben verzekerd vanaf mijn geboorte, door mijn ouders en mij mogen ze cremeren en uitstrooien... ;) Houden ze nog wat over van de verzekering.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:29

Echter kan 'het geld wat op de rekening staat', niet zomaar er voor gebruikt worden.. erfbelasting, notaris die er beslag op legt, etc..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:31

Tuurlijk kan je die 35 euro elke maand zelf op je spaarrekening zetten.
Dat is voor 1 jaar 420 euro.
En wat als je samen (of alleen) verongelukt volgende week??
Dan moeten je nabestaanden alsnog min 5000 ophoesten..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:32

Wat vaak het geval is, dat wanneer een persoon komt te overlijden het spaargeld niet altijd meteen ter beschikking wordt gesteld voor de nabestaanden. Die zouden het dus eerst moeten voorschieten, als ik kijk naar mijn situatie zou dat lastig zijn. Een verzekering heb ik afgesloten zodat de nabestaanden er geen omkijken naar (hoeven) te hebben. Zij hebben in dat geval tijd om te rouwen ipv zich bezig te houden met allerlei zaken.

Ik durf niet precies te zeggen hoe ik verzekerd ben, volgens mij voo zo'n 7000 euro.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:33

Erfbelasting betaal je pas een jaar later ;) en is een uitvaart niet aftrekbaar van belasting? En waarom zou een notaris daar beslag op leggen? Hij stuurt toch ook gewoon zijn nota naar de erfgenamen? En al zou hij er beslag op leggen, dan kan hij toch de rekening betalen?
Het lijkt mij dat eerst alle rekeningen betaald worden en dat wat overblijft pas verdeelt gaat worden onder de erfgenamen.

Of nog een simpelere oplossing. Niemand neemt zijn of haar verantwoording en dan word je begraven door gemeente, op gemeentelasten :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:36

vind uitvaartverzekering zo'n onzin! Maar het geld is bij ons ook geen probleem ;)
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 03-09-15 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 17:39

Celiien schreef:
Echter kan 'het geld wat op de rekening staat', niet zomaar er voor gebruikt worden.. erfbelasting, notaris die er beslag op legt, etc..

Gelukkig heb ik het niet vaak meegemaakt hoor, maar de laatste 2x ging dat toch niet zo moeilijk :?
Dat geld komt zo vrij en dan kan je daar prima rekeningen mee betalen.
Er was geen beslag van de notaris, die kijkt gewoon of er een testament is en naar wie het geld gaat. Dat heeft echt niet langer dan een paar weken/een maand geduurd. Die rekeningen hoef je ook niet a la minute te betalen, dus dat ging heel prima.
En anders schiet je wat voor... Zo moeilijk is dat niet. Het niet niet zo dat je die 5000€ in een keer moet betalen. (Want een begrafenis van 10.000€ heb ik echt nooit meegemaakt, hoewel ze je dat bij de verzekeringen graag laten geloven.)