Beste vriendin verliefd, player of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Beste vriendin verliefd, player of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 16:42

Wat leuk zo'n rijmende titel zie ik nu ineens :')
Al zit ik er wel echt mee..

Even vooraf, mijn beste vriendin is ook mijn nicht. We hebben een ontzettend close band, haar broer (dus mijn neef) is ook mijn beste vriend, zal hem even D. noemen, en laat ik zeggen, we zijn altijd enorm close met z'n 3tjes.

Het speelt inmiddels wel al een aantal weken, mijn beste vriendin is na best wel een rotte periode op het gebied van vriendjes/verliefdheid oid toch weer verliefd geworden. Niet zomaar verliefd, ze is echt compleet in de wolken. Heb haar volgensmij nog nooit zo geobserdeerd door iemand gezien :+ Maar ach, ik vind het heerlijk voor d'r, vind namelijk dat ze dat verdiend.

Het gaat dus om een jongen die ze op vakantie op de camping heeft ontmoet samen met D. (Zal de jongen van mijn vriendin even K. noemen) Ze is destijds op de camping zowel heel de vakantie met K. opgetrokken, heeft ook met hem gezoend. Ze had me opgebeld vanuit België :+, vertelde hoe leuk hij was, hoe speciaal hij was. Dat hij zo knap maar ook zo lief was, want K. had dus verteld dat toen mijn vriendin weer moest vertrekken hij hetzelfde voelde als toen zijn ex overleden was. Het was dus héél speciaal..

Nu zit het de laatste tijd zo, ze praat honderduit over hem. Alleen vertrouwd D. die gast totaal niet. Dat liet hij in het begin minder merken aan haar, maar inmiddels is het allemaal flink opgestapeld en ziet D. hoe makkelijk mijn vriendin in de zogenaamde 'trucs' trapt. D. wilt zijn zusje alleen maar beschermen maar weet niet goed hoe hij dat moet brengen. En zij heeft dus een plaat voor d'r hoofd (naar D. zijn idee) omdat zij het alleen maar als enorm slecht, misgunnend commentaar opvat.

Nu moet ik zeggen dat ik ondanks dat ik die jongen nog nooit heb gezien het ook niet helemaal vertrouw. Hij heeft zegmaar wel een beetje zo'n additude om een playboy te zijn, op zijn social media reageren tientallen meisjes. En D. vertelde me dus dat hij op de camping gewoon opmerkte dat K. enorm vaak zat te testen of mijn vriendin open stond voor een one night stand. Dat K. dus echt geen goodguy was, je weet wel..
Ik zie K. dit weekend en kan het dan ook beoordelen, maar ik ben momenteel gewoon bang.

Ten eerste ben ik bang dat het echt een loverboy blijkt te zijn en vriendinlief dalijk gewoon weer enorm gekwetst word, of misbruikt oid.
Daarnaast ben ik ook enorm bang dat de band tussen D. en zijn zusje hierdoor kapot gaat. D. ziet gewoon dat (in zijn ogen) er een player aan het 'kloten' is met zijn zusje, en zij is verliefd zit dit alsof D. haar niks gunt en haar relaties stuk wilt maken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips hoe je zo'n Mr. Wrong kan herkennen? Jullie kijk op het verhaal? Ik ben namelijk desperated, ik wil absoluut niet dat hun band word verpest of mijn vriendin enorm word gekwetst. We waren zo ontzettend close met z'n allen.

Thanks for reading, hopelijk is het een beetje helder. :)

Yonker

Re: Beste vriendin verliefd, player of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:49

Als ze echt verliefd is kan je niks doen.... Je kan tegen haar zeggen dat je het niet zit zitten maar zij zal toch naar hem terug gaan.....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 16:52

Hoe breng ik zoiets? Dit is echt lastig..

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:56

Gewoon zeggen, mij lijkt het geen goede match voor je om dit en dat... als zij echt verliefd is kan je helaas alleen maar toe kijken en haar opvangen als het nodig is. Mijn broer heeft mij toen ook gewaarschuwd en gezegd dat hij die ene persoon niks vond, ik wou niet luisteren maar moest hem erna toch wel gelijk geven. De band die we hebben is hier niet minder om geworden

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:57

Dat is ook lastig.... Waarschijnlijk wordt ze boos als je aangeeft dat je hem niet vertrouwd. Enige wat je kan doen is haar steunen en naar haar luisteren en er voor haar zijn wanneer het mis gaat. Iemand die helemaal hotel de botel is zal niet naar je goed bedoelde adviezen luisteren... Dat is echt heel lastig :=
Je kan voorzichtig aangeven als je hem gezien hebt dat je hem niet vertrouwd net als D. en misschien gaat ze dan nadenken... Maar ook de kans dat ze zich dus juist gaat afzetten.... En niks meer verteld over hem als het een keer misgaat.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:10

Is altijd moeilijk, de persoon die verliefd is ziet alleen de goede dingen...hoe fout ze ook maar mogen zijn.

Je moet hem ff irl bekijken en dan zegt je gevoel wel of ie goed of fout is, en je kan je nicht altijd waarschuwen, en dan moet ze zelf maar beslissen wat ze doet, maar als t dan toch fout gaat, kan ze nooit zeggen dat jullie haar hadden moeten waarschuwen. En kan je jezelf in de spiegel recht aankijken.

D en jij kunnen t melden, en dan t maar negeren....niet teveel druk er op leggen, want dat beschadigd nog meer aan jullie vriendschap. En dat wil je ook niet..en hopen dat ze er zelf achterkomt.

Je kan evt nog via een vriendin van jou of van d, kijken hoe ver k gaat met zn player dingen, als je fotos kan tonen k met andere meiden, zoenen en meer, is dat voor je nicht hopelijk een eyeopener.

Succes!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:37

Wat een lastige situatie is dit. Een vraag vanuit mijn kant, waar zijn de ouders hier in deze situatie? Hebben zij die jongen ontmoet en hoe vinden zij hem?

Om meer informatie te krijgen hoe je een loverboy herkent kun je hier kijken; http://www.moviera.nl/wp-content/upload ... nitief.pdf ook zijn er meer plekken waar je informatie kan krijgen hoe je het beste met deze situatie om kunt gaan.
Sterkte gewenst!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:43

Ik zou het gewoon even afwachten, broers zijn vaak heel beschermend ingesteld. Even je eigen mening erover vormen en dat enigszins genuanceerd brengen. Je moet gewoon altijd eerlijk (kunnen) zijn. Daarna haar gewoon steunen en haar niet meer met je mening lastigvallen.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:43

even een stukje heel persoonlijk;

De tekenen van een loverboy, hoeven niet uit testen,en populairiteit te zijn.

Zelf in de handen van zo'n persoon geweest, ik kan je er alles over vertellen wat je wilt weten.
pb staat open, ook voor andere die info willen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:45

Wat je ook doet, zorg dat je heel dicht bij je vriendin blijft en dat ze je blijft vertrouwen. Als je nu wat zegt en het bevalt haar niet dan staat ze helemaal alleen. Mocht het zo zijn dat het inderdaad een verkeerde vent is dan heeft hij vrij spel als niemand meer de vinger aan de pols houd. Praat ook met haar broer, hij kan beter voorlopig zoete broodjes bakken met zijn zus zodat hij kan blijven observeren wat voor type die jongen is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:56

Iemand die een one night stand wil heet gewoon 'jongen' niet perse player ;)

Ga niet af op verhalen van anderen, schiet je niets mee op. En ga al helemaal niet zeggen dat het geen goede match is, want daar zal ze alleen maar meer en meer tegenin gaan om te bewijzen dat het wel zo is.

PS; je titel rijmt niet ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:32

Je gaat alleen maar ruzie krijgen en een band wellicht verklooien. Zowel als jij het zegt als dat D het doet. Er komt gegarandeerd ruzie..
Het enige wat je kunt doen om het te beperken is OF doen alsof je neus bloedt. vergt veel acteervaardigheden.. OF je gaat een zeer open en neutraal gesprek aan me thaar, waarin je heel duidleijk maakt dat je geen verwijten wilt maken en alleen mar je hart wilt luchten over je gevoel en de situatie.. en verder niet wilt ordelen over haar keuze.

Dat lijken mij de enige twee opties.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:36

oei, alvast succes hiermee.. ik denk dat je toch moet wachten tot het weekend voordat je kan oordelen hierover :-( Dan weet je in ieder geval wat je eerste indruk was.. SUcces

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:44

Als jij goed had gelezen maakte je op dat de knul wel wat meer wou dan slechts een one night stand, je hoeft me niet te behandelen alsof ik het allemaal niet snap. Ook nooit gezegd dat de match slecht was.. Dus voortaan even goed lezen of commentaar graag voor je houden bvd

Goof schreef:

Ga niet af op verhalen van anderen, schiet je niets mee op. En ga al helemaal niet zeggen dat het geen goede match is, want daar zal ze alleen maar meer en meer tegenin gaan om te bewijzen dat het wel zo is.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:46

Lieshorses schreef:
Als jij goed had gelezen maakte je op dat de knul wel wat meer wou dan slechts een one night stand, je hoeft me niet te behandelen alsof ik het allemaal niet snap. Ook nooit gezegd dat de match slecht was.. Dus voortaan even goed lezen of commentaar graag voor je houden bvd

Goof schreef:

Woehoe, relax TS, de zon schijnt, maak je niet druk {:} {:}

Anderen gave als advies te zeggen dat dit geen goede match is, ik raad dat af. Mijn bericht was dus gewoon een reactie op hen, dus voel je niet aangevallen ;)
Maar prima, je weet alles kennelijk al. Succes +:)+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:48

Ik wacht af tot dit weekend, K. heeft ook op zijn facebook 'in een relatie' staan. Anonieme partner, maar K. beweerd dat dat van lang geleden is en hij niet goed weet hoe hij zijn status naar single zou moeten veranderen.
Ik zie van het weekend wel, ik ga ook niet flauw doen en bij het minste geringste met vriendin praten. Behalve als ik evenals D. vind dat K. echt niet goed is voor d'r, dan ga ik rustig tegen haar vertellen hoe ikde situatie zie, en vragen hoe zij daarop kijkt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 15:49

Thanks Goof

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:49

Niet weten hoe je het moet veranderen.... omg.... dan legt je vriendin het toch even uit en veranderd hij het???????????

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:50

Yonker schreef:
Als ze echt verliefd is kan je niks doen.... Je kan tegen haar zeggen dat je het niet zit zitten maar zij zal toch naar hem terug gaan.....

:j

Je kunt hem beter de hemel in prijzen dan aanvallen, dat werkt vaak beter.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 15:57

Als vrienden kun je gewoon je mening geven en zorgen uitspreken, maar niet verwachten dat er ook maar iets mee gedaan wordt.

Je kunt aangeven en er ook echt voor zorgen dat je er voor haar zult zijn al dingen misgaan, maar uiteindelijk kun je haar niet behoeden voor ongeluk en moet ze haar eigen fouten maken om van te leren. Vrienden zijn er om te steunen, niet om te sturen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 17:57

- Update -

We zouden dus dit weekend gaan meeten, maar gister ging ik even uit nieuwsgierigheid K. zijn facebook doorscrollen waar dus stond 'In een relatie' echter anoniem, zoals eerder vermeld.

Maar, ineens heeft meneer de boel gecanceld, is uit groepsgesprek gegaan en negeert vriendin zowat. Hij meent dat dit komt omdat we zogenaamd 'een onduidelijke planning hadden' (we waren nog midden in het plannen van de gehele middag maargoed)

Ik heb tegen vriendin gezegd dat ik het maar een rare actie vind, dat is ze met me eens. Ze vind hem de helft van de tijd een l*l , maar mist hem wel ontzettend en wilt enorm graag snel afspreken.
K. die gaat niet echt erop in als vriendin aan hem vraagt wanneer hij wel een keer 'tijd' heeft.

Weet nu al helemaal niet wat ik ermee aanmoet..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:17

Jij moet er helemaal niets mee. Het is haar 'relatie'.
Het lijkt erop alsof hij het toch laat doodbloeden zo, ze komt er vanzelf wel achter als hij geen partij is voor haar.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:56

Als iemand heel erg verliefd is kun je 100
keren je mening geven op 100 verschillende manier maar soms maakt liefde blind.
Soms moet iemand hard onderuit en het enigste wat je kunt doen is klaarstaan en opvangen.

Ik weet niet wat "K" zijn achterliggende motieven zijn maar de benaming loverboy lijkt mij hierin wat overtrokken.
Dan zijn ze aan het "groomen", daar lees ik in je verhaal niets over.
Mocht je écht het vermoeden hebben van een loverboy is het wellicht zaak je verhaal te doen bij de politie.
Dan is het "onderuit laten gaan" niet meer aan bod.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:11

Gewoon je vriendin steunen... en nu leuk ander weekendje plannen waar ze misschien een andere jongen kan ontmoeten ;)