Facebook vraag: zichtbaar voor werkgever?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Facebook vraag: zichtbaar voor werkgever?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 13:09

Sinds gisteren ben ik werkzaam bij een ander bedrijf. Op mijn facebook heb ik dan ook bij mijn vorige werkgever het kopje 'huidig' veranderd naar 'tot augustus'.

Nu vroeg ik mij dus het volgende af:
Als ik mijn nieuwe werkgever toevoeg bij 'werk en opleiding', ziet mijn werkgever dat dan ook? Ik ben geen vrienden met mijn werkgever noch heb ik de bedrijfspagina geliked, maar als ik het bedrijfsnaam intyp, dan kan ik alleen kiezen voor de bedrijfspagina zelf. Krijgen hun hier dan melding van oid?

Zijn er Facebook kenners op bokt die mij hier wat uitleg over kan geven? Google gaf mij helaas geen duidelijk antwoord. Hopelijk ben ik niet te onduidelijk, heb mijn best gedaan het zo goed mogelijk uit te leggen. :')

Tillie20

Re: Facebook vraag: zichtbaar voor werkgever?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:11

Wat ik begreep krijgt die pagina daar geen melding van.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:21

Ik krijg wel meldingen bij 'suggestie nieuwe vrienden' werkt ook bij 'bedrijf'.
Dus zichtbaar is het wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:22

Kirrr schreef:
Ik krijg wel meldingen bij 'suggestie nieuwe vrienden' werkt ook bij 'bedrijf'.
Dus zichtbaar is het wel..

Ligt aan je instellingen. Jij kan ook je werkgever op 'alleen zichtbaar voor vrienden' houden. Dan kunnen eventuele collega's, die niet op jouw vriendenlijst staan, niet zien dat jij daar werkt.

Zelf kan je dan wel die suggesties krijgen maar dat is omdat die collega's hun werkgever dan gewoon op openbaar hebben staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:26

Waarom zet je het er op!! daar zijn andere professionele sites voor om te plaatsten. veel van mijn kennissen en vrienden gebruiken fb alleen voor sociale nieuwtjes en niet als potentiele werksite. Hoe goed je alles ook afschermt, je moet zeker weten dat "vrienden" ook echt vrienden zijn want ze spelen zo dingen door. Ik ben van mening dat je zaken die je niet bij sommige personen terecht horen te komen al helemaal niet op een site als facebook moet zetten.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 13:30

Ik heb sowieso mijn werkgever op 'alleen zichtbaar voor vrienden' staan. Dus het bedrijf krijgt hier dus geen melding van als ik het goed begrijp?

@ bigone:
Ik heb een zeer beperkte vriendenlijst met enkel mensen die ik in het dagelijkse leven ook ken. :) De reden dat ik het op facebook wil zetten, is gewoon om het te delen met de mensen die ik ken, niet per definitie als 'werksite'. Ik ben gewoon enthousiast over mijn nieuwe baan, wat ik graag met hen zou delen. Zit niks achter wat betreft netwerken oid. :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:30

Ik hou privé en zakelijk strikt gescheiden. Voor privé gebruik ik Facebook en zakelijk LinkedIN.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:31

Wat je niet in de krant wilt hebben moet je niet op Facebook zetten.

Onder dat motto zet ik dingen op Facebook. Als ik dus het prima vind dat heel Nederland weet wie mijn nieuwe werkgever is dan zou ik het er op zetten en anders gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:31

Maar waarom zou je nieuwe werkgever niet mogen weten dat jij aangeeft daar te werken op FB?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 13:33

Kayleigh_ schreef:
Maar waarom zou je nieuwe werkgever niet mogen weten dat jij aangeeft daar te werken op FB?

Het gaat om een heel klein bedrijf. Het maakt mij niet echt uit dat de werkgever dat weet, maar ik ben eerder bang dat zij dan dingen kunt zien op mijn FB. Niet dat ik geheimen heb, maar niet alles wil ik zichtbaar hebben.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:34

Ah, oké! Nee hoor, als jij je instellingen op 'alleen vrienden' hebt, dan kan niemand iets zien :) Behalve dus je vrienden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:38

GrumpyCat schreef:
Ik heb sowieso mijn werkgever op 'alleen zichtbaar voor vrienden' staan. Dus het bedrijf krijgt hier dus geen melding van als ik het goed begrijp?

@ bigone:
Ik heb een zeer beperkte vriendenlijst met enkel mensen die ik in het dagelijkse leven ook ken. :) De reden dat ik het op facebook wil zetten, is gewoon om het te delen met de mensen die ik ken, niet per definitie als 'werksite'. Ik ben gewoon enthousiast over mijn nieuwe baan, wat ik graag met hen zou delen. Zit niks achter wat betreft netwerken oid. :D

Maar wat is dan je probleem eigenlijk? Waarom zouden nderen niet mogen zien waar jij werkt of waarom zou degene die die site van je werk beheert niet mogen zien wat jij op je FB schrijft? Of begrijp ik je probleem verkeerd? :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-15 13:40

Lianne schreef:
GrumpyCat schreef:

@ bigone:

Maar wat is dan je probleem eigenlijk? Waarom zouden nderen niet mogen zien waar jij werkt of waarom zou degene die die site van je werk beheert niet mogen zien wat jij op je FB schrijft? Of begrijp ik je probleem verkeerd? :)

Er is geen probleem, ik vroeg het mij enkel af. :D
De gene die de pagina beheert, is de baas zelf. Ik vroeg mij enkel af of de baas een melding kreeg, zodra ik mijn werkgever verander en haar pagina daarbij aanklikte. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:41

aah zo. Volgens mij krijgt diegene dan alleen te zien dat jij de pagina leuk vind. Dat je je werkgever hebt veranderd knnen dan alleen je vrienden zien, mits je die instelling zo hebt gezet.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:28

Ik zou toch denken dat als je zelf een pagina opricht van je bedrijf, dat als iemand aangeeft daar te werken, je als eigenaar van de pagina een bericht krijgt...

Dat van 'enkel voor vrienden zichtbaar' lijkt me duidelijk.

Ik werk voor KBC verzekeringen als ik op die pagina klik staat er 'deze pagina is automatisch gegenereerd op bassi van de interesses van FB gebruikers en is niet gekoppeld aan en wordt niet ondersteund door een derde partij die met het onderwerp is geassocieerd'.
Dus in mijn geval zal niemand een melding krijgen..

Maar er zijn veel bedrijven die een eigen pagina maken.. Hoe zit het dan?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 14:30

Kirrr schreef:
Ik zou toch denken dat als je zelf een pagina opricht van je bedrijf, dat als iemand aangeeft daar te werken, je als eigenaar van de pagina een bericht krijgt...

Dat van 'enkel voor vrienden zichtbaar' lijkt me duidelijk.

Ik werk voor KBC verzekeringen als ik op die pagina klik staat er 'deze pagina is automatisch gegenereerd op bassi van de interesses van FB gebruikers en is niet gekoppeld aan en wordt niet ondersteund door een derde partij die met het onderwerp is geassocieerd'.
Dus in mijn geval zal niemand een melding krijgen..

Maar er zijn veel bedrijven die een eigen pagina maken.. Hoe zit het dan?

Ik beheerde de FB pagina van het bedrijf waar ik werkte, en daar kon ik nergens zien wie er werkte. Bovendien nooit een melding gekregen.