Waar vind ik een goedkope (studenten)fiets?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura_

Waar vind ik een goedkope (studenten)fiets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 22:26

Hoi!

Ik studeer sinds vandaag in Utrecht (Diergeneeskunde). Ik woon zelf nog thuis in Blaricum maar ben erachter gekomen dat het toch wel handig is om een fiets in Utrecht te hebben staan. Ik ben daarom op zoek naar een goedkope fiets, maar op Marktplaats zijn ze minimaal 70 euro. Is er een andere (legale) manier om aan een goedkope fiets te komen? Ik ben nou eenmaal een arme student en heb mijn ouders de laatste tijd al genoeg kosten bezorgd dus het zou fijn zijn als ik toch ergens aan een goedkope fiets kan komen :+ :)
Hopelijk hebben jullie goede tips!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:28

Kun je niet bij je ouders in de buurt een goedkope fiets kopen en die meenemen? Heeft mij aardig wat bespaard. Oke, betaalje wel eenmalig 6 euro voor de trein, maar verschil was alsnog 20/30 euro bij mij schat ik zo.
Laatst bijgewerkt door karlli op 31-08-15 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:29

Vaak heb je in landelijke gebieden meer kans om een fiets te scoren voor een vriendenprijsje maar dan moet je er wel weer heen om hem op te halen (is ook niet gratis natuurlijk...)
Kan je niet in je kennissenkring of die van je ouders rondvragen of iemand ergens nog een opknappertje heeft staan?

Smee__

Re: Waar vind ik een goedkope (studenten)fiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:30

Een oproepje op facebook wil ook nog wel wonderen doen, ken in mijn vriendenkring ook best veel die op die manier hun fiets hebben gekocht :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:31

wellicht een oproepje op Facebook o.i.d plaatsen?dat wil ook nog wel eens werken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:34

Ik zit wel wat ver weg, maar heb nog een gazelle damesfiets staan die voor 50 euro wel weg mag. Is niet meer de allermooiste, maar fietst goed

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:37

S nachts bij leidseplein heb je voor 20 Euro al 1 met licht :+

Nee even serieus ik volg :P

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:44

Gewoon bij de tweedehands fietsenwinkel? Op hoog catharijne zit er bvb eentje, of op de burgemeester reigerstraat of daar tussen wilhelminapark en de schouwburg.. keus zat!

a3a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:49

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:50

Hier verkoopt de gemeente 1 keer in de zoveel tijd fietsen die ze hebben weggehaald op plekken waar ze niet mogen staan of te lang hebben gestaan. Als na x periode de eigenaar hem bij dat depot niet heeft opgehaald worden ze verkocht. Wellicht dat ze zoiets ook in Utrecht hebben?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 22:50

a3a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:04

@ Nogsteedsgek: Dat is het gemeentelijke fietswrakkendepot.

Kopie/past:
Fietswrakken afkomstig van de fietswrakkenacties van de gemeente Utrecht worden bij het Fietspunt Fietswrakkendepot opgeslagen.

Indien de fietswrakken na veertien dagen niet zijn opgehaald door de eigenaar koopt Fietspunt de fietswrakken en recyclet deze tot goede, tweedehands fietsen. Hierbij wordt, waar mogelijk, gebruik gemaakt van de inzet van medewerkers die een grote achterstand hebben tot de arbeidsmarkt en jongeren die een taakstraf moeten verrichten. De fietswrakken worden gedemonteerd en vervolgens weer in elkaar gezet. Uit circa vier wrakken wordt één goede fiets gemaakt, welke vervolgens in de filialen te Utrecht en Woerden worden verkocht. Normaal gesproken zouden deze wrakken belanden op de schroot, nu worden zij gerecycled en opnieuw verkocht, een goede zaak dus!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 08:58

Bij ons heb je ook zo'n gemeentelijk verkooppunt. Niet hetzelfde als de fietswrakken, want dit zijn gewoon fietsen die ze losgeknipt hebben ivm fout parkeren en die na een x aantal weken gewoon verkocht worden via de gemeente. Moet je voor de echt goeie wel om een uur of 6 sochtends in de rij staan.

Ah, volgensmij woont nogsteedsgek in dezelfde stad. Dat is exact wat ik bedoel :)