Mijn vraag is nu ik het wat rustiger heb als fotograaf (zzp), vroeg ik mij af of er ook bepaalde sites, zoals marktplaats zijn of wat anders, speciaal voor zzp'ers? Ik ben namelijk nog geen half jaar zzp'er.
Ik heb zelf al veel zoektermen gebruikt maar ik vind verder niets bijzonders. Ook kan ik agrarisch aan de gang als zzp'er, alleen ook daar kan ik geen juiste sites vinden buiten agriwerker om.
Zijn er zzp'ers of andere mensen die hier wat meer van weten?
SpeechLess
Geplaatst: 01-09-15 10:14
Als je googled op 'freelancer gezocht' kom je wel sites tegen met opdrachten voor zzp'ers. Bijvoorbeeld hoofdkraan.nl en opdrachten.nl, misschien dat daar iets voor je bij staat?
Daarom had je het dus beter kunnen uitzoeken haha Dan had je meteen weer werk gehad Was overigens niet gemeen bedoeld! Maar als zzp-er kan je maar beter op elk risico ingespeeld zijn.
Mijn man is al vanaf 2010 zzp-er en heeft altijd werk gehad, maar ik ken ook mensen bij wie het telkens wel wat lastiger was. Werkspot werkt in ieder geval wel goed begreep ik.
Ik zal straks even vragen of er nog meer sites zijn.
Mijn vriend is al 2 jaar zzp'er. Ik heb ook veel van hem erover geleerd. Ik heb het druk gehad, dat het nu wat minder is maakt mij niet zo veel uit. Ik wil er alleen wat bij naast hebben. En het is trouwens als zzp'er ook nu niet makkelijk om aan werk te komen. Ligt ook aan de sector natuurlijk maar over het algemeen is het toch lastig. Je hebt dan ook als zzp'er niet meteen weer werk. Maar dat is het risico en dat wist ik al van te voren. Ik wist alleen niet de juiste sites voor bepaalde opdrachten.
ZZPer en freelance is overigens niet altijd hetzelfde. Als ZZPer heb je veel meer te maken met de klant, als freelancer is in feite alleen de opdracht relevant. Een ZZPer kan ook meer te maken hebben met 'conflict of interest' waar een een freelancer dat veel minder heeft. Daarnaast heb je freelencers die in feite ZZPer zijn (eigen verzekeringen en lasten dragen) en freelancers die op korte contracten werken en daarmee dus ook sociale zekerheid behouden.
Een bedrijf kan vaak geen freelance aanvragen binnenhalen, maar een persoon binnen het bedrijf kan wel als persoon zonder zijn bedrijf daarvoor te gebruiken freelance werk doen.