Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kan er zelf niet echt meer wakker van liggen omdat ik ook regelmatig haar fohn etc even pak. Zelf vind ik dat wel echt wat anders dan systematisch dingen pakken en ze ook op haar kamer laten liggen. Dat is niet lenen, dat is stelen.. MaricoGraphy schreef:Hetzelfde doen om haar te laten voelen wat jij voelt? Of als je weer iets kwijt bent meteen in haar kamer kijken?
Als je zus al liegt over uw spullen ben ik bang dat ze misschien ooit ook wel eens wat smink in een winkel pikt ofzo.
Emmaa_ schreef:Ik zou met haar om tafel gaan zitten en dan kijken of je een goed gesprek met haar kan voeren. Je kan moeilijk je hele hebben en houden achter slot en grendel gaan stoppen en dat hoort ook niet nodig te zijn in je ouderlijk huis. Het is normaal dat zusjes het e.e.a van elkaar lenen, maar voor grotere dingen als een telefoon of een stijltang zou ik er toch vanuit gaan dat ze dit even moet vragen.
Ik ben zelf uit huis gegaan en heb een aantal kledingstukken achtergelaten zodat ik thuis nog iets leuks te dragen had. Deze dingen zijn ondertussen allemaal in de kast van mijn zusje beland, en als ik vraag of ik het ooit nog terug mag dan mompelt ze iets over ooit op een dagKan er zelf niet echt meer wakker van liggen omdat ik ook regelmatig haar fohn etc even pak. Zelf vind ik dat wel echt wat anders dan systematisch dingen pakken en ze ook op haar kamer laten liggen. Dat is niet lenen, dat is stelen..
Gillbo schreef:De volgende keer dat je iets mist, samen met je moeder in haar bijzijn de kamer doorzoeken
MaricoGraphy schreef:Hetzelfde doen om haar te laten voelen wat jij voelt? Of als je weer iets kwijt bent meteen in haar kamer kijken?
Als je zus al liegt over uw spullen ben ik bang dat ze misschien ooit ook wel eens wat smink in een winkel pikt ofzo.
Mizora schreef:Is het mogelijk om een kast met een slot erop op je kamer te hebben, eventueel je huidige kast aanpassen dat je er een hangslotje op doet? Het maakt het niet minder poedersuiker natuurlijk, maar de hoeveelheid verdwenen spullen gaat dan hopelijk wel naar beneden en jouw kleding heeft ze dan zeker minder makkelijk toegang toe.
Gillbo schreef:Ik denk dat het vanzelf wel over gaat( ze is een puber), of zeg haar dat ze best wat mag lenen maar dat ze dat wel eerst moet vragen
Of haar nieuwe kleding laten aanschaffen voor jou, alles dat uitgelubbert is etc. Ik weet niet of je ouders haar nog zakgeld whatever geven, maar wellicht met hen bespreken dat als ze weer kleding uitlubbert zij dat inhouden van haar zakgeld? Wellicht leert ze het op de harde manier.spatter schreef:De vraag is zelfs of het bij stelen van jou spullen blijft en ze dit ook niet bij vriendinnen of winkels doet.
Lijkt me slim jou moeder daar ook eens op te wijzen![]()
Beste is dat jou moeder eens duidelijke afspraken maakt met haar en kijkt of ze niet wat kan bijverdienen, desnoods met klusjes thuis zodat ze zelf meer te besteden heeft.
En dat stelen moet aangepakt worden, liefst door haar een soort taakstraffen te geven zoals badkamer poetsen of keukenkastjes uitruimen en soppen.

DearLove schreef:Mizora schreef:Is het mogelijk om een kast met een slot erop op je kamer te hebben, eventueel je huidige kast aanpassen dat je er een hangslotje op doet? Het maakt het niet minder poedersuiker natuurlijk, maar de hoeveelheid verdwenen spullen gaat dan hopelijk wel naar beneden en jouw kleding heeft ze dan zeker minder makkelijk toegang toe.
Mijn huidige kasten zijn ingebouwd in mijn kamer. Hier valt helaas geen hangslotje op te plaatsen. Dat is ook weer zo iets lastigs.
Vind het ook gewoon lastig dat zoiets nodig moet zijn in mijn ouderlijk huis. Mijn zusje komt namelijk niks tekort.
DearLove schreef:Mizora schreef:Is het mogelijk om een kast met een slot erop op je kamer te hebben, eventueel je huidige kast aanpassen dat je er een hangslotje op doet? Het maakt het niet minder poedersuiker natuurlijk, maar de hoeveelheid verdwenen spullen gaat dan hopelijk wel naar beneden en jouw kleding heeft ze dan zeker minder makkelijk toegang toe.
Mijn huidige kasten zijn ingebouwd in mijn kamer. Hier valt helaas geen hangslotje op te plaatsen. Dat is ook weer zo iets lastigs.