Wonen in een andere stad, tips.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Wonen in een andere stad, tips.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:38

Hoi :wave:

Ik kon er geen duidelijk topic over vinden. Mocht er wel een dergelijk topic bestaan, sorry.

Zoals de titel al zegt, wil ik graag verhuizen naar een andere stad (woon zelf in Deventer en wil graag in Apeldoorn gaan wonen). Het plan is om dit binnen een halfjaar te gaan doen.

Ik ben rond aan het kijken waar ik graag wil wonen (wijk of centrum), maar het is ook handig om alvast rond te kijken voor een andere huisarts en tandarts, andere zorgverzekering?

Waar kan ik nog meer aan denken of welke tips zijn er voor wonen in een andere stad?
Het lijkt mij iig erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen en daar een leuke kennissen kring op te bouwen.

:)
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 30-08-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:42

Waarom wil je daar wonen?
Lijkt me verstandig om eerst werk te gaan zoeken en pas als je daar zeker van bent, een geschikt huis te zoeken. Tandarts en huisarts kun je doen als je de datum van verhuizen weet of kort daarna, zorgverzekering hoef je niet te veranderen.

Bumba01

Re: Wonen in een andere stad, tips.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 16:46

Het lijkt mij een erg leuke stad om te wonen. :j Heb niet echt een waarom, die stad trekt mij gewoon haha. Leuke winkels, leuke mensen (er wonen vrienden van ons), lekkere restaurantjes en niet te ver van mijn geboortestad.
Ik heb werk, dat is het punt niet. Zal het even aanpassen in de OP.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:48

Maar heb je ook werk daar in de buurt? Of wil je werk wat daar dichter in de buurt is?
Als het goed af te reizen is en je niet perse ander werk wilt, dan zou ik het gewoon doen...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:51

Apeldoorn is op gebied van bos, groen, paardrijden etc. zeker leuker dan Deventer. De binnenstad van Deventer vind ik door zijn geschiedenis, Hanzestad, weer veel leuker, al heb je in Apeldoorn ook alles, je mist er wel wat sfeer.
Wat werk betreft is het prima te doen om nog een tijdje in Deventer te werken en in Apeldoorn te wonen, al zijn de huizen hier wel wat duurder. Het ligt er ook een beetje aan wat voor huis je zoekt, koop/huur/kamer etc.

De verbinding tussen Apeldoorn en Deventer is zowel met trein als auto prima.

En waar je wilt wonen in Apeldoorn, ik blijf graag aan de Noord-Oost kant omdat ik me daar het meeste thuis voel, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:11

anneliesdj schreef:
Maar heb je ook werk daar in de buurt? Of wil je werk wat daar dichter in de buurt is?
Als het goed af te reizen is en je niet perse ander werk wilt, dan zou ik het gewoon doen...

Ik werk bij de McDonald's, ligt aan de A1 en ben in het bezit van een auto en rijbewijs, dus dat is geen enkel probleem :) Misschien in de toekomst dat ik wel voor een baan in Apeldoorn zelf wil zoeken, maar dat is latere zorg.

Tiwi; Als we eenmaal gesetteld zijn, dan wil ik eventueel ook weer graag zoeken naar een bijrijdpaard, dus dat is een positief punt. Ik verdiep mij niet echt in de geschiedenis van een stad, dus dat is voor mij geen probleem.
Wij zijn aan het kijken voor een mooi appartement of ruime flat. Kwa prijs hebben we wel een leuk budget per maand en hebben ook wel wat leuke appartementen gezien voor dat geld.
Als we in Apeldoorn komen, zijn we meestal in het centrum (vrienden wonen echt op steenworp afstand van het marktplein). En vind het ook een leuke en gezellige omgeving.

Wil vooral weer sociale contacten opbouwen, nieuwe mensen leren kennen en weer een sociaal leven opbouwen. Eigenlijk een nieuwe start dus :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:15

Je kan je aanmelden bij een sportvereniging, een teamsport want dan ontmoet je ook veel mensen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:20

Ik doe aan kickboks en wil dit eventueel ook in Apeldoorn verder gaan doen. Zit alleen te kijken wat ik uiteindelijk wil, verdergaan met kickboksen of toch weer beginnen naar iets wat altijd een plekje in m'n hart heeft en dat is paardrijden.

Verder vind ik het ook leuk om gezellig op een terrasje te zitten of een middag shoppen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:23

Ts, ik heb je een berichtje gestuurd :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 18:23

Je hebt een Pb terug :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:42

Een manege in de buurt of een leuke cursus volgen misschien.
Bij een leuke kroeg ontmoet je ook veel mensen toch

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:46

Mijn enige tip is; maak het vooral niet te moeilijk. Gewoon doen. Ben een aantal maal buiten de regio verhuisd. Heb huisarts etc altijd pas geregeld na de verhuizing. Ben gezond van lijf en leden dus dat was niet iets wat op voorhand al gedaan moest zijn.

Huis zoeken, gaan wonen en plezier maken, rest volgt vanzelf wel. Have fun!