Afgelopen week heb ik via marktplaats het spel Wii sports gekocht, deze zat in het originele kartonnetje en kon dus gewoon via de brievenbuspost worden verzonden.
Gisteren kreeg ik keurig op tijd de post, echter, de envelop was leeg, met uitzonder van het papier met mijn adres erop. (vensterenvelop). De envelop bleek aan de zijkant keurig opengemaakt te zijn, en niet zoals in de sorteermachine zou gebeuren, maar duidelijk doelbewust met een haarfijne scheurlijn.
Het kan dan ook haast niet anders dan dat dit met opzet is gedaan om er zelf rijker van te worden.
Enfin, na flink balen heeft mijn vriend contact opgenomen via de facebooksite van PostNL, zij verwijzen ons echter naar de verzender aangezien dit de betalende klant is. Deze kan dan een onderzoek aanvragen om te kunnen achterhalen waar het spel zou kunnen zijn. Daarbij werd vermeld dat er wel een klacht ingediend zou worden maar dat wij verder geen bericht meer zouden krijgen. Dit was puur om in de gaten te houden dat het niet vaker zou gebeuren, het zou namelijk vast zijn gebeurd in de sorteermachine. Ja, m'n neus! Knappe sorteermachine die zo'n strakke scheur kan maken.
Maar dit is toch absurd? Als ik (als ontvanger) aangeef dat mijn post is stukgemaakt en er feitelijk diefstal is gepleegd, dan willen ze voor mij dus niks doen. Familie van mij werkt bij PostNL en heeft aangegeven dat, als dit in het sorteercentrum is gebeurd, dat er dan een bericht wordt meegeleverd en dan er ook ergens een code op komt te staan. Dit is niet gebeurd, dus de mogelijkheid bestaat dat de postbezorger het heeft gedaan.
Ok, het was "maar" €5 en het is "maar" een spel wat nog gewoon te verkrijgen is, maar het gaat me om het hele idee dat anderen er niet van af kunnen blijven en PostNL er zo 'makkelijk mee omgaat'.
Ik heb de verkoper inmiddels ook gevraagd om contact op te nemen met PostNL in de hoop dat zij nog iets kan betekenen, maar dan moet ik ook maar de mazzel hebben dat zij hiertoe bereid is.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Zo waardeloos dit en het erge is dat jij/verzender er niets mee kan. Het is jammer dat in dit geval het om een bedrag van 5,00 gaat en pakketpost dan te duur is in verhouding, maar liefst zou ik niets meer met brievenbuspost versturen.