Opengescheurde envelop ontvangen. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Opengescheurde envelop ontvangen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:19

Afbeelding

Afgelopen week heb ik via marktplaats het spel Wii sports gekocht, deze zat in het originele kartonnetje en kon dus gewoon via de brievenbuspost worden verzonden.
Gisteren kreeg ik keurig op tijd de post, echter, de envelop was leeg, met uitzonder van het papier met mijn adres erop. (vensterenvelop). De envelop bleek aan de zijkant keurig opengemaakt te zijn, en niet zoals in de sorteermachine zou gebeuren, maar duidelijk doelbewust met een haarfijne scheurlijn.
Het kan dan ook haast niet anders dan dat dit met opzet is gedaan om er zelf rijker van te worden.

Enfin, na flink balen heeft mijn vriend contact opgenomen via de facebooksite van PostNL, zij verwijzen ons echter naar de verzender aangezien dit de betalende klant is. Deze kan dan een onderzoek aanvragen om te kunnen achterhalen waar het spel zou kunnen zijn. Daarbij werd vermeld dat er wel een klacht ingediend zou worden maar dat wij verder geen bericht meer zouden krijgen. Dit was puur om in de gaten te houden dat het niet vaker zou gebeuren, het zou namelijk vast zijn gebeurd in de sorteermachine. Ja, m'n neus! Knappe sorteermachine die zo'n strakke scheur kan maken.
Maar dit is toch absurd? Als ik (als ontvanger) aangeef dat mijn post is stukgemaakt en er feitelijk diefstal is gepleegd, dan willen ze voor mij dus niks doen. Familie van mij werkt bij PostNL en heeft aangegeven dat, als dit in het sorteercentrum is gebeurd, dat er dan een bericht wordt meegeleverd en dan er ook ergens een code op komt te staan. Dit is niet gebeurd, dus de mogelijkheid bestaat dat de postbezorger het heeft gedaan.
Ok, het was "maar" €5 en het is "maar" een spel wat nog gewoon te verkrijgen is, maar het gaat me om het hele idee dat anderen er niet van af kunnen blijven en PostNL er zo 'makkelijk mee omgaat'.
Ik heb de verkoper inmiddels ook gevraagd om contact op te nemen met PostNL in de hoop dat zij nog iets kan betekenen, maar dan moet ik ook maar de mazzel hebben dat zij hiertoe bereid is.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Azmay

Re: Opengescheurde envelop ontvangen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:22

Ik van de week ook!
Was een stukje leer dus is gewoon open in de brievenbus gegooid, maar dit is wel heel erg. Geen idee wat je er mee kan/moet. :o

blubjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:24

aangifte doen? dit is diefstal.. qua bedrag maakt het niet uit, jij hebt iets gekocht en degene die het graag wou hebben heeft er af te blijven.
deze scheur is echt niet in de sorteermachine gekomen. Heb wel eens een poststuk gekregen die idd door de sorteermachine kapot was gegaan, dat zag niet zo netjes uit als deze...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:25

Dit kan heus door de sorteermachine komen hoor (met de hoek langs wat scherps af) het kan ook zijn dat ze dit gewoon niet gezien hebben in het sorteercentrum.
Ik heb zelf als postbode gewerkt (Bpost) en je zou je verwonderen hoevaak mensen je ervan beschuldigen dat jij wat niet bezorgd hebt of wat geopend hebt...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:25

Gebeurt helaas met enige regelmaat.
Als ontvanger kan je idd geen klacht indienen dat moet de verzender doen.

Maar wat ik eigenlijk het ergste vind is dat er veel verdwijnt, niet goed aankomt en post.nl de lakse houding heeft.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:26

Het is vakantie, dan kan je er donder op zeggen dat je bij de post problemen kan verwachten, meer dan normaal. Zomervakantie en kerstvakantie zijn echt de slechtste tijden om iets verzonden te laten worden ivm tijdelijke krachten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:28

-O- Zo waardeloos dit en het erge is dat jij/verzender er niets mee kan. Het is jammer dat in dit geval het om een bedrag van 5,00 gaat en pakketpost dan te duur is in verhouding, maar liefst zou ik niets meer met brievenbuspost versturen.
Als verzender een klacht in dient gaat zij bijna zeker antwoord krijgen dat ze het betreuren (yeah right...) en dat er ook een mogelijkheid is om het aangetekend te verzenden :(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:29

Je kan niks meer doen. Post in nederland is niet verzekerd tenzij aangetekend of per pakket.

En eerlijk, dit kan wel degelijk door de sorteermachine komen. Die dingen lopen met een hele hoge snelheid. Door die kracht worden juist dit soort dingen dwars door de envelop geschoten. Daar krijg je behoorlijk mooie scheurrandjes van. (Wat wat anders is dan enveloppen die blijven haken, die missen hoeken of hebben rare scheuren). Dit soort enveloppen zijn ook niet geschikt voor meer dan een paar lichte velletjes papier.
Overigens hoeft er geen brief bij te zitten dan ook. Dat wordt wel gedaan als het wordt opgemerkt, maar vaak zat glippen zulke stukken door de mazen van dat net.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:31

Ik heb een zadel op proef gehad, maar omdat mijn paard nu afgekeurd is moet het terug naar de zadelmaker. Die zei ook stuur het maar op want ik ben niet in de buurt de komende tijd. Maar ik ga het niet opsturen met het risico dat het kapot gaat of niet aan komt :n
Dan kom ik het wel brengen. Dan maar een uur in de auto.

Wij hadden ook een bluetooth knop opgestuurd gekregen van een vriend. Iets waar je echt helemaal niets aan hebt als leek. Die was per ongeluk bij de buren bezorgd. Die hebben het retour afzender gestuurd ipv bij ons in de brievenbus gedaan.... Je raad het al, we kregen een lege envelop thuisgestuurd uiteindelijk. Dat waren 2 knoppen a 50 euro ps.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:32

Erg vervelend dat dit is gebeurt.

Maar als het in de sorteermachine is gebeurt dan moet de postbezorger toch merken dat de envelop open en leeg is. Dan ga je dit toch niet zo in een brievenbus gooien?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:33

Ik kreeg gisteren een kaart, envelop was kapot gescheurd in de sorteermachine. Gewoon een hoekje los zeg maar. Ze hebben de kaart in de envelop in een plastic hoesje gedaan!!!!
Is ook gewoon met PostNL gekomen...

Inderdaad vragen of de verzender hierover contact wil opnemen met postNL en anders even PostNL in Leeuwarden bellen! 058-2333384
Kost het je ook niet meer dan nodig.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 13:39

Wat vervelend. Zou even contact opnemen met de verzender en dan kijken of je het kan regelen.

Hier worden zelfs trouwkaarten en rouwbrieven niet bezorgd laatste tijd,.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:38

Ik heb ook eens een hele week geen post gekregen. Was precies de week van mijn afstuderen en verjaardag en na een beetje rondvraag zou ik zo'n 16 kaarten gekregen moeten hebben. Dit was eind juni en tot op heden er nog 0 van gezien. PostNL doet er niks aan want het zijn 'maar' brieven en geen pakketjes (dus traceerbaar).

Ik heb geen idee waar dit van kan komen maar het ziet er inderdaad uit alsof iemand dit open heeft gemaakt :=
vrees alleen dat het een gevalletje pech is bij PostNL...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 16:14

Bij een gewoon pakket of brievenbuspakket met T&T code doen ze ook maar bar weinig.
Eerst roepen ze dat ze het gaan uitzoeken, constant moet je overal zelf achteraan. nee sorry we kunnen hem niet vinden, Nee u krijgt niks vergoed want dat had u het verzekerd moeten verzenden.
Oh nee hoor mevr de code van het brievenbuspakket staat op afgeleverd. Ja dat kan, maar degene heeft het niet. Oh we gaan het navragen bij de postbode 8)7
Sorry mevr dat weet hij niet meer.....
Maar hoe kan een T&T code dan zeggen afgeleverd terwijl dat dit niet zo is. Ja mevr bij een brievenbus pakket word in het sorteer centrum al ingescant op afgeleverd, niet aan de deur.
Oke dus het is een soort schijnveiligheid? Nee mevr dat ziet u verkeerd. Oh ja?
Ja mevr. maar helaas kunnen we verder niks voor u doen dan had u het verzekerd moeten verzenden.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:56

Bij ons is er ooit een cadeaubon 'verdwenen'. Oom had voor de verjaardag van manlief een kaart met een cadeaubon van €150 verstuurd, kwam alleen de kaart aan..... Oom ingelicht, die heeft de cadeaubon nog kunnen blokkeren (was nog niet gebruikt, dus zodra deze kaart ingeleverd zou worden zou er een belletje gaan rinkelen bij de winkelketen) en kreeg een nieuwe. Klacht ingediend bij PostNL.

Paar weken later lag er een stapel enveloppen in de bus met een bijgevoegde brief, dat er naar aanleiding van de hoeveelheid klachten uit onze wijk een onderzoek was gestart naar de postbezorger. Bij hem thuis was allemaal post aangetroffen en hij was op staande voet ontslagen. Ik hoop echt dat hij zijn verdriet is weg gaan winkelen met onze cadeaubon en zo ook nog een tripje politiebureau kon maken :=