Ik heb nu al tijden dat ik 's avonds niet kan slapen. Dan ga ik naar bed en heb ik echt zoiets van wat doe ik hier... Meestal ga ik al laat naar bed (12:00) en ga er 's ochtends altijd op tijd uit (6:30), dat werkt het beste voor mij. Vaak ben ik om 1 uur nog wakker. Ik ben overdag ook niet moe maar vind het wel vervelend. Ik zou niet weten wat ik dan moet doen en of ik uberhaupt iets moet doen. Vaak krijg ik ook nog honger en dan ga ik 1 of 2 broodjes eten...
Ja, als ik op bed ga liggen om 12 uur heb ik meestal een uur later honger. En dan ga ik er uit om wat te eten, want dan knort mn maag zo dat ik gewoon misselijk wordt van de honger
Mandarijn
Geplaatst: 27-08-15 22:18
Herkenbaar. Ik kan ook zo uren wakker liggen, hoe moe ik ook ben.
Heb alleen helaas zo geen tips voor je.
Supervixen
Geplaatst: 27-08-15 22:21
Heb je wel eens melatonine geprobeerd? Slaap ik net wat makkelijker mee in als ik een slechte slaapperiode heb.
En als je er verder niet moe van bent overdag kan het toch niet zo'n kwaad lijkt me als je een tijd wat minder slaapt. Hoe zien je dagen eruit? Werk je? Sport je? Ga je nog naar school?
Yep, geprobeerd. Valdispert. Helpt een weekje en dan ben ik er immuun voor ofzo, dan helpt het niet meer... Ik ga 4 dagen in de week naar school en voor de rest heel veel aan het werk. Ik sport niet. Opzich kan het ook geen kwaad idd, maar vind het gewoon vervelend
Felicxa
Geplaatst: 27-08-15 22:24
Als je 's nachts zo'n honger hebt, eet je overdag dan wel genoeg?
Dus je eet normaal om 18.00 en daarna niet weer? Ja logisch dat je dan 6 uur later honger hebt
Behappy123
Geplaatst: 27-08-15 23:04
Nou, ik heb dat soms ook wel en als ik écht niet kan slapen, dan zoek ik op mijn laptop/mobiel op youtube 'sleeping music'. Die zijn meestal van een paar uur en val je in slaap. Of als je al het licht uitdoet en dan even een kwartier/half uur op je mobiel, dan worden je ogen meestal moe en dan kun je meestal ook wel slapen. Douchen kan ook, je haren föhnen etc. duurt soms best lang en raak je wat energie kwijt. Als je wilt, leuk vindt etc. kun je ook eerst gaan sporten na het avondeten, daarna neem je meestal een douche, neem ik aan en val je dan meestal ook sneller in slaap, omdat je wat energie kwijt bent.
Edit: Met sporten hoef je natuurlijk niet wat professioneels te zijn, kan ook gewoon hardlopen met oortjes in bv.
Door 's avonds iets aan sport te doen word je ook eerder moe. Valdispert heb ik ook geprobeerd maar werkt niet echt bij mij. Elke avond dezelfde routine helpt wel. Ik lees ook altijd een kwartiertje voordat ik ga slapen.
Iets eerder op de avond eten. Maar, als je er overdag geen last van hebt zou ik me er niet al te veel zorgen om maken. Blijkbaar krijg je gewoon voldoende slaap
Ik raad altijd aan om een bodyscan te gaan doen, die kun je op youtube vinden en kun je met je telefoon lusiteren. Dit is een oefningen om je hoofd leeg te maken en je te ontspannen. Klinkt zweverig, maar is het helemaal niet. Het heft mij iig ontzettend geholpen, en ik kan nu zelf de ontspanning opzoeken en binnen 5 min in slap vallen
Bij mij helpt het om voor het slapen gaan nog een half uurtje te lezen. Dan word ik meestal zo moe dat ik niet eens meer weet wat ik gelezen heb haha. Je kunt ook proberen om voordat je naar bed gaat iedere dag even een koekje (liga ofzo) te eten, zodat je geen honger meer hebt.