Simkaart verknipt in de vuilnis, maar wel rekeningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Simkaart verknipt in de vuilnis, maar wel rekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 17:04

Dag mede-bokkers,

Momenteel zit ik nog tussen 'trillen van woede" en " stil van verbazing" in.

Ik zal even mijn verhaal doen:

12 Juli jl. heb ik gebeld met mijn provider; Ben.
Nadat ik 30 minuten in de wacht heb gestaan, heb ik aangegeven over te willen stappen naar KPN omdat mij de rekeningen te hoog werden in verhouding met de slechte kwaliteit. Ik heb de meneer aardig gevraagd of hij per 24-07-2015 mijn simkaart wil blokkeren, dit ging hij doen!

Meteen naar de site van KPN en een nieuw abbonement afgesloten per ingaande van 24-07-2015.
Maar wel graag met nummerbehoud. Via de site van Ben heb ik mijn simkaartnummer door gegeven. Na enkele dagen kreeg ik een mail dat het telefoonnummer en het nummer van mijn simkaart niet overheen komen dus dat het niet lukte. Meteen weer met Ben gebeld en dit aangegeven( nadat ik 40 minuten in de wacht heb gestaan(ja heb wel enigsinds geduld)) De meneer aan de telefoon gaf aan dat dit kon kloppen, heeft mij het goede nummer door gegeven en ik heb hem gevraagd of mijn simkaart per 24-07 definitief werd geblokkeerd, ja dit was het geval!

Dus ik krijg mijn simkaart van KPN binnen, wachten tot de 24ste, ik had rond 12.30 geen bereik meer en geen service dus heb de simkaarten gewisseld en ik had meteen bereik en service via KPN. Mijn oude simkaart van ben heb ik verknipt en in de prullenbak gegooid.

Nou kijk ik vandaag op mijn rekening en is er weer afgeschreven van ben, ik snap dat ik tot de 24ste moet betalen, maar dit was volle mep zonder dat ik eroverheen was gegaan, dus ik naar de website, log in en zie ineens dat ik momenteel ook alweer aan mijn bundel zit... dus ik bel zojuist met de klantenservice, geduldig als ik ben blijf ik erg vriendelijk en leg ik mevrouw uit dat er sinds 24-07-2015 al niet meer gebruik gemaakt wordt van de sim en dat het onmogelijk is dat ik nu aan mijn bundel zit. Nou het was toch echt zo, ik moest maar gewoon betalen, want ik heb niet eens doorgegeven dat ik wegging!! maar ze ging even overleggen, 15 minuten later pakt ze de telefoon weer op( volgens mij had ze eindelijk de koffie op (grapje natuurlijk)) Ja sorry mevrouw maar het is toch echt zo en u moet de rekening gewoon betalen! Enigszins raakte vanaf dat punt mijn geduld op, ik heb duidelijk gezegd dat ik de simkaart in de prullenbak ligt verknipt en wel en dat ik toch echt maar 1 simkaart in mijn telefoon heb en ik niet van plan ben ook nog maar een rekening van ze te betalen.
Wederom komt ze met hetzelfde verhaal dat ik wel zou moeten betalen, dat hun daar ook niet voor niks zitten en dat ze AL die moeite voor me had gedaan ( ongeïnteresseerde als dit gesprek heb ik het nog nooit gehad en kreeg echt serieus de indruk dat ze bijster weinig deed voor me).
Ik heb deze mevrouw (minder vriendelijk) verteld dat ik de indruk kreeg dat ze me voor de gek houdt en dat ze niet begrijpt of wil begrijpen wat het probleem is en dat ik daar wel klaar mee ben.
"als u zo tegen mij doet ga ik de lijn verbreken" kreeg ik terug, "Dat is dan prima, maar ik heb al die tijd mijn geduld bewaart en ook die is een keer op, als u nu de lijn verbreekt komt er een mooi berichtje op FB en ben ik er klaar mee, maar denk maar niet dat ik betaal!" waren mijn woorden terug.

Oke ik had vriendelijker kunnen zijn maar echt mijn geduld was nu helemaal op!!

Nou heb ik een berichtje voor FB, maar is dit verstandig om erop te zetten of is mijn woede hierin nog te goed zichtbaar?

Helaas maar waar zal ik er ook aan moeten geloven om het via social media te gaan spelen.

Op 12 juli 2015 heb ik meer dan 30 minuten bij jullie in de wacht gestaan, Het was in mijn eigen voordeel en ik had de tijd dus dikke prima!
Ik heb in het gesprek aangegeven dat ik de rekeningen te hoog begin te vinden en dat ik over ga stappen naar KPN, of jullie mijn abbonement per 24-07-2015 stop willen zetten, dit zou geregeld worden!

Ondertussen ben ik naar KPN gegaan om daar een nieuw pakket af te sluiten. Maar ik wil wel graag mijn nummer behouden, dus ingelogd op jullie site en daar het nummer van mijn simkaart gekopieerd om die door te geven aan KPN, daar bleek dit nummer niet te kloppen.
Weer een telefoontje naar Ben, wederom lang in de wacht gestaan maar liefst 40 minuten!! Om netjes het goede nummer door te krijgen en die door te geven aan KPN.
Tot zover TOP!

Ik krijg de Sim kaart van KPN binnen en zoals afgesproken heb ik op 24-07-2015 geen bereik meer en moet ik de nieuwe Sim-kaart gaan gebruiken.

Nou kijk ik vandaag op mijn rekening, en is er geld afgeschreven.
Ik bel met jullie klantenservice om een ongeinteresseerde medewerker aan de lijn te krijgen ( na 15 minuten wachten).
Deze verteld mij dat de simkaart ( die ik kapot heb geknipt en in de vuilnisbak heb gegooid) nog steeds in gebruik is.
Vervolgens zet ze me wederom in de wacht, duurt het een eeuwigheid, komt ze terug met precies hetzelfde verhaal.

Nogmaals, mijn oude BEN simkaart ligt al sinds de 24ste kapot geknipt bij de vuilnis.
Dus aangezien het niet via de telefoon werkt, dan maar via hier!!

Hoe gaan we dit oplossen?
Ik ga geen rekeningen betalen voor iets wat ik niet gebruik...

_xManadisx_

Re: Simkaart verknipt in de vuilnis, maar wel rekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:11

Gewoon doen. Ik had eenzelfde soort probleem gehad met vodafone. Op een andere manier aan kosten gekomen, maar verder precies hetzelfde, zou een kopie kunnen zijn. Na een enorme woedeuitbarsting van mij aan de telefoon heb ik eenzelfde soort berichtje greplaatst op facebook en binnen 5 minuten was het helemaal opgelost

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:13

Je hebt gevraagd je simkaart te blokkeren, maar dat is niet hetzelfde als je abonnement opzeggen.

Ik vraag me dus af of je je abonnement hebt opgezegd en zoja, of je de volledige opzegtermijn al hebt uitgezeten?

Je hebt iig geen maand opzegtermijn uitgezeten, als je op 12 juli afspreekt om op 24 juli je kaart te laten blokkeren.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 17:19

Marije_jiplover schreef:
Je hebt gevraagd je simkaart te blokkeren, maar dat is niet hetzelfde als je abonnement opzeggen.

Ik vraag me dus af of je je abonnement hebt opgezegd en zoja, of je de volledige opzegtermijn al hebt uitgezeten?

Je hebt iig geen maand opzegtermijn uitgezeten, als je op 12 juli afspreekt om op 24 juli je kaart te laten blokkeren.

Ik had een 1-jarig abonnement, deze was in december 2014 al afgelopen maar is stilzwijgend doorgelopen, dit veranderd dan in een maandelijks abonnement. Toen ik op 12 juli belde werd mij verteld dat ik dit ten alle tijde op kon zeggen. Ik heb toen gevraagd tot wanneer de 'huidige' maand liep, het antwoord hierop was : tot de 24ste! Ik heb nog gevraagd als ik de 24ste mijn nieuwe pakket bij KPN in zou laten gaan of ik dan ook echt maar tot 24-07-2015 hoef te betalen. Antwoord: "ja!"

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:25

Bij overstap (portering) naar een andere provider hoef je van tevoren je abonnement bij je huidige/latende provider niet op te zeggen, dit wordt door de nieuwe provider gedaan.

In dit geval heeft KPN dit netjes gedaan bij Ben, aangezien de portering is goedgekeurd en je via het KPN netwerk kan bellen.

Ben heeft dus geen poot om op te staan.

(PB me anders even je nummer, kijk ik de portering voor je na bij KPN) :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:25

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het gevoel dat jij en Ben op meerdere vlakken langs elkaar heen praten en elkaar niet helemaal goed begrijpen. En het is natuurlijk vervelend dat je een nare medewerker hebt gehad, dat is vette pech..

Kun je nu wel gebeld worden op je eigen nummer? Oftewel, is het nummerbehoud wel goed gegaan?

En heb je de gespecificeerde factuur van Ben bekeken om te bekijken waar je nu precies voor betaalt deze maand?
Het kan ook nog zijn dat je factuur later nog aangepast wordt vanwege het beëindigen van het contract, maar dat lijkt me eigenlijk stug omdat het abonnement al eventjes is afgelopen.

Je kunt best een berichtje op Facebook plaatsen, maar ik zou persoonlijk iets vriendelijker te werk gaan, want niet alle medewerkers zijn laks, dat kan ik me niet voorstellen. Vraag dan simpelweg waarom je nog een volledige factuur moet betalen ondanks dat je abonnement al is beëindigd. Geef wel aan dat je al gebeld hebt en niet fijn te woord gestaan bent, dat zou ik dan inderdaad wel even doen.

Succes!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:28

Gewoon via Facebook doen. Het is absurd dat je je bundel verbruikt op een verknipte sim kaart. :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:34

Ik heb vaker meegemaakt dat er nummers op mijn rekening stonden die ik niet gebeld had of waar ik niet door gebeld was. Plus onverklaarbaar dataverbruik(wel andere provider). Dus ik vraag me altijd af of je nog echt minuten en data verbruikt als je simkaart kapot is of niet in gebruik is :+

Ik zou het gewoon even op Facebook zetten. Mijn ervaring is dat het dan opeens heel snel opgelost wordt en dat je vaak aan de telefoon aan het lijntje wordt gehouden. Ken mensen die bij een callcenter werken en die geven zelf toe dat ze vaak geen zin hebben om echt te helpen en dat mensen van het kastje naar de muur worden gestuurd daardoor.

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:49

Wel vervelend. Alleen ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar meestal betaal je toch met een maand vertraging? Zou dit dan niet het factuur zijn van tot de datum dat je hebt opgezegd? de 24ste dus?

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:11

Omdat het al een maand geleden is had dit de afrekening moeten zijn