Vroeger wist ik het wel. Ik zei altijd dat ik op mijn 24ste ging trouwen, en dan op mijn 26ste een kindje zou 'krijgen'. Ik zou dan een mooi huis hebben met de paarden in de achtertuin

Mijn vriend en ik hebben anderhalf jaar geleden een huis gekocht die we van onder tot boven en van links naar rechts compleet aan het verbouwen zijn. We hebben beide een baan, een auto, wat huisdieren en zijn helemaal gelukkig!
Maar dan bekruipt mij soms het gevoel van haast. Dat ik 'al' 27 jaar ben en nog geen kinderen heb, maar de droom om jong kinderen te krijgen is er nog steeds. Ook wil ik graag trouwen voordat er kinderen komen.
En dan komt het volgende dilemma: geld. Een huis wat we aan het verbouwen zijn, een trouwerij, kinderen, wie gaat dat allemaal betalen? Ik hoef geen bruiloft dat 10.000 euro kost, maar een leuke bruiloft kost nu eenmaal geld. Maar ons huis zal toch ook verder verbouwd moeten worden voordat er kinderen zijn... En dan komt het aaaaarrrggghhh moment

Hebben jullie bokkers dit gevoel soms ook weleens? Dat je zoveel wil, en eigenlijk niet pas over 10/20 jaar maar binnen nu en een paar jaar? Willen we gewoon niet veel te veel ineens? Een collega vertelde laatst aan mijn vriend dat ze er wel 10 jaar over hadden gedaan om hun huis te verbouwen. Daar moeten wij niet aan denken! Is dit iets van 'onze' generatie, dat we 'tijdsdruk' voelen?
Ben heel benieuwd naar jullie reacties!