Of naja 'zeuren'... Ik vind het hartstikke goed dat zo zoiets doen, alleen de uitwerking van de toets is echt bagger.Maargoed nu mijn vraag: Mag een school afwijken van de regels van het CSE rekentoets?
Ik heb mijn rekentoets gehaald met een 5. Hier was ik erg blij mee want ik heb veel moeite met rekenen (wordt nu ook getest op dyscalculie) en omdat ik enorm veel stress had voor de toets. En, ik hoefde niet naar de verplichte rekenlessen en zou gewoon de volgende keren proberen een 6 te halen. Nu kreeg ik 4 dagen voordat school weer begon een brief thuis dat, hoewel ik volgens CSE geslaagd was, 'de school van mening was dat iedere leerling minstens een 6 moet kunnen halen' en om hiervoor te zorgen verplichte bijlessen worden gegeven (in mijn geval vrijdag het laatste uur). Ik ben nogal boos dat er nooit wat gezegd werd over verplichte bijlessen met een 5, ook niet in de brief die alle ouders kregen voor de toets (alleen met bijlessen met een 4, volgens de regels van het CSE).
Ik op de eerste dag van school naar de docent gegaan die dit allemaal regelt. Hij vergeleek mijn situatie met een auto boete voor te hard rijden. Ik reed te hard maar zat nog in het marge gebied waardoor ik geen boete kreeg. Ik ben 'niet geslaagd en niet gezakt'. Volgens hem gaf de school vorig jaar ookal verplichte bijlessen met een 5, maar hier heb ik ook nooit wat van meegekregen.
Waarom ik verplichte bijlessen zo erg vind? Ik baal er vooral van de manier waarop de het brengen, 4 dagen voor school in een briefje... Ook ben ik ontzettend stress gevoelig. Het is erg moeilijk uit te leggen maar de laatste tijd vind ik het moeilijk om naar school te gaan. Ik neem elke dag medicijnen tegen de stress maar dezen lijken niet meer te helpen waardoor ik bij elke extra 'verplichting' volledig in de stress schiet en een paniek aanval krijg als ik mij niet kan beheersen.
Is een heel verhaal geworden, ik hoop dat iemand mij kan helpen
.

maar puur het hoofdrekenen vind ik erg lastig. Heb in de onderbouw vd middelbare ook gevraagd of ik daar ook bijles voor kon krijgen of een dyscalcalie test. Nou dat kon allemaal absolúút niet, de test was veel te duur en bijles? Ik moest gewoon maar beter de tafels uit mijn hoofd leren. In de derde had ik helaas een wiskunde leraar doe mij niet zo goed lag (en andersom
), ik begon achter te liggen met wiskunde. Ik wou gaan kiezen voor wiskunde B maar mijn docente zag dat niet zitten 'want ik zou dat toch niet kunnen' (letterlijke woorden) en ze zou mij ook niet toelaten bij wis B. Had haar nog gevraagd of dat met mijn pakket wel kon (NG) en dat kon natuurlijk. Nu ongeveer 3 jaar later kan ik bijna geen enkele opleiding doen die ik wil zonder wis B en moet dus eigenlijk een tussen jaar nemen apart voor wiskunde.
)