Houten vloer zelf wit schilderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Houten vloer zelf wit schilderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 17:55

Wie o wie heeft zijn of haar houten vloer zelf wit gemaakt? Ik zou het liefst grondverf gebruiken en dan 2 lagen lak voor de bescherming (op water basis, omdat ik las dat lak op terpentine basis erg snel geel kan worden?)

Dus welke verf hebben jullie gebruikt? En welke lak? Is het een beetje slijtvast? En een voorbeeldfoto in link is heel erg welkom! :))

Hoe ik het graag zou willen hebben, dus helemaal dekkend;

Afbeelding

MissBambi

Re: Houten vloer zelf wit schilderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:16

Toch terpentine gebruiken! Wij hebben de extra krasvast van flexa voor de deuren en kozijnen gebruikt en die springt er letterlijk vanaf!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:19

Ben je niet bang dat je er heel veel op zal zien? Of hou je van schoonmaken :P . Wij hebben enkel een witte trap en ik wordt er gek van hoe snel er weer stof te zien is. Dit terwijl ik ook nog trap matjes heb.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:22

Ik heb ook de flexa strak in de lak op terpetine basis, en ik vind dat hij erg snel geel wordt. Heb het nog geen 6 maanden geleden geschilderd, en zie nu al duidelijk verschil tussen de latex en de lak.

Ik adviseer wel een goed merk te gebruiken en niet het eigen merk van de Gamma ofzo.
Dit is bijvoorbeeld een goede: Ze hebben wit of wit...
http://cetabever.nl/products/vloerlak-dekkend

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:23

moonsparkle schreef:
Ben je niet bang dat je er heel veel op zal zien? Of hou je van schoonmaken :P . Wij hebben enkel een witte trap en ik wordt er gek van hoe snel er weer stof te zien is. Dit terwijl ik ook nog trap matjes heb.

Ik heb een zwarte vloer en ik wordt gek van al het vuil wat je erop ziet... Verschrikkelijk!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:13

Ik heb buitenom een witte trap en hele donkere bruine vloer. Ik heb dus wat vergelijkingsmateriaal (Hoe wel de vloer niet zwart is :o ) en mijn voorkeur gaat wel naar het donkere uit betreft het schoonhouden. Maar het ligt er vast ook aan of er bijvoorbeeld structuur in je vloer zit.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:17

Gebruik hiervoor Glitsa vloerlak.
Dit is er in kleuren en is speciaal gemaakt voor vloeren.
Flexa etc zijn hier niet geschikt voor.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:21

Wij hebben ooit betonverf gebruikt, dat werd niet geel. Weet geen merk, is al lang geleden

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:24

Bootlak geen optie?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 23:15

Dank jullie wel voor alle tips! :)

Ik hoorde vanmiddag van de Karwei-meneer dat betonverf inderdaad ook goed mogelijk is. Hij raadde mij wel aan om er dan 2 lagen lak overheen te schilderen.

Mysa, was het een beetje slijtvast met betonverf? En hebben jullie er ook nog lak overheen gedaan?

moonsparkle, nee ik haaaat schoonmaken, maar als ik viezigheid zie ben ik ook zo iemand dat ik het meteen schoon wil hebben :') Dus opzich blijft mijn huis dan wel altijd netjes haha!

jorika1986 Dank je wel, ik zal morgen de link bekijken :)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:57

Het is te lang geleden om er een betrouwbare uitspraak over te doen, hij sleet geloof wel wat, maar niet extreem. En we hadden veel huisdieren en woonden in het bos, dus hij had veel te lijden. Er zat geen lak over.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:02

Wat je er ook op gaat smeren: geen gewone lak iig! Ik heb de drempels in huis wit gelakt maar dat wordt best snel lelijk. Nou zijn die paar stukjes hout wel makkelijk bij te werken maar ik kan me voorstellen dat je dat bij een grote vloer niet wilt hebben :7.

Succes! En ben ook wel benieuwd naar het eindresultaat tzt :).

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 19:54

Nee gewone lak gaat het zeker niet goed doen haha! :D

Mocht ik de vloer klaar hebben show ik natuurlijk ook foto's :))

Dank je wel Mysa!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:03

Idd niet op terpentine basis. Dit vergeelt namelijk als er geen licht bij komt en is dus best banketstaaf als je je bank een keer ergens anders neer wilt zetten.

Een goede witte vloerlak halen (ga niet naar de gamma oid, maar naar een speciaalzaak) en lak af met parket of traplak tegen het slijten.
Ik heb het op de trap en na 2 jaar nog geen slijtplekje te zien

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:05

Wij wonen nu in een huurhuis met een witte houten vloer en ik vind het verschrikkelijk! Je blijft poetsen! Zeker met een hond in huis:p
Tips voor verven heb ik helaas niet. Bij ons hebben ze het niet goed gedaan, aant je ziet waar de mensen lopen. Daar wordt de vloer grijzig/dof.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 20:06

Geen ervaring met een vloer witten, we hebben een oud huis en toen we het kochten was er een witte vloer, met veel huisdieren en buitenaf wonen werd ik gillend gek van die witte vloer. Ikea tundra laminaat erover gelegd. Staat geweldig als je de rest wit hebt en je ziet er heel weinig op. (mocht je de rest ook allemaal wit hebben net als op de voorbeeldfoto dan staat het erg mooi) Succes.