vliegen vliegen vliegen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

vliegen vliegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 22:10

ok, ik zie ze onderhand vliegen.

wat doen jullie tegen vliegen in huis?? we worden er onderhand crimineel van, zelfs met horren en een horgordijn constant vliegen in huis :-(.
Een vliegenlamp? van die vieze plakkers? Ik heb van die vreselijk lelijke dingen aan mijn lamp gehangen, afschuwelijke gele dingen met plaksel erop met 'optische lokverwerking' ... rode driehoekjes erop... nou, die vliegen lachen zich rot verderop boven in die kroonluchter en sch*ten de lamp lekker verder onder _-:(

wie heeft hier goede oplossingen voor? spuiten in huis wil ik niet want ik heb daar nare ervaringen mee met de flora in huis :-(

alvast bedankt!

unihorses

Re: vliegen vliegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:16

ik zou net een topic openen. in de afgelopem dagen zijn hier intens veel muggen gekomen word er helemaal gek van

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 22:46

Woon je 'buiten'... TS? Ik woon in een gewone woonwijk, dus de vliegen vallen mee, af en toe eens 1 verdwaalde, die we met de vliegenmepper wel aankunnen ;)
Muggen hebben we hier eigenlijk ook niet.. of onze horren werken gewoon goed hihi.
Maar wij hebben wel last van fruitvliegjes... getverdemme wat een takkebeessies zijn dat! Fladderen zo vlak voor je gezicht... ben altijd te laat met slaan grrrrr
Heb wel al valletjes gezet, die doen hun werk gelukkig ook wel goed. (glaasje met rosé en een mandarijntje erin, afdekken met doorzichtig plastik waarin gaatjes geprikt. Ze gaan er wel in, maar kunnen er niet meer uit :D :D

De enige goede vlieg is een dooie vlieg! :P

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 01:23

Ja erg is het met al die enge vliegbeesten. Niet alleen voor de paarden maar dus ook voor ons.

We wonen idd buitenaf, met de paarden aan huis dus ook een mesthoop -O- en nu hoogtij dagen met de vliegen. Ook steekvliegen, dus extra rot.
Friitvliegjes eens een verdwaalde in de keuken en muggen vinden mij niet zo .. :+ maar mijn ouders die nu hier logeren moeten het ontberen in de caravan met die luchtvampieren.

Wat is nu eens een zeer goed werkende oplossing....tja

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 01:57

knoflook partjes bij de ramen zetten en ervoor zakjes water ophangen en verder geduldig alles doodslaan. ( btw zelf van middag gestoken door een wesp sinds 8 jaar, die haat ik dus.)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 08:37

SV > HTT, omdat dit over vliegen in huis gaat :)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 09:13

Dank je moderator, even niet bij nagedacht sorry

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:15

Ik volg ook. Hier hetzelfde verhalen, wonen vlak tegen een bos met paarden aan huis.
Véél vliegen. Geen idee hoe ze binnen geraken, overal zijn vliegenramen voor.
Enkel aan de deur hangen van die slierten, die willen we nog vervangen door een deur.

Ik probeer er gewoon zoveel mogelijk dood te kloppen. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:19

Ergens tussen de mesthoop en het huis een setje van die vangzaklen ophangen?
Veminndert de hoeveelheid allicht.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:45

Hier wonen we niet buiten, wel dicht bij het bos. Hadden vorig jaar heel veel vliegen. Hebben toen bij de boerenbond een zak gehaald waar je wat water bij moest doen en dit kon je dan ophangen in de tuin. Dat ding kan geloof ik tot 40.000 vliegen vangen en werkte best prima. Echt nog wel eens een vlieg, maar niet zo veel. Let wel op want het goedje wat de vliegen lokt stinkt naar een rottend proces, maar als je het ver zat van je huis hangt heb je er geen last van.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 09:50

Voor de muggen en andere licht gevoelige vliegers kan je een midden schockeer apparaatje kopen. Bij de bouwmarkt heb je die in vele maten.

Wij hebben de kleinste altijd mee op vakantie. Dan 's avonds in de caravan aanzetten. Als dicht houden en probleemloos slapen

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 11:53

Die vliegenvangzakken lijkt mij wel wat als de referenties zo goed zijn.

@Kirr, gek he, hier ook zo'n vliegenhor voor de deur, sluit met magneten ( ideaal met de honden) maar ze blijken toch gewoon 'even' mee naar binnen te vliegen want we kunnen het ook niet anders verklaren met de horren overal :-(.

Zo'n vliegenlamp werkte in de horeca ook niet echt op de manege, dus ik ga ervanuit dat het in huis ook geen superoplossing zal vormen? Of zijn er mensen met geweldige ervaringen hiermee?

alvast heel erg hartelijk dank voor het meedenken en de reacties. het zal zo buitenaf wel altijd een probleem blijven hoor maar ja... je hebt er ook wat moois voor terug ( je paarden uit raam zien <3 )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:58

Vleesetende plantjes kopen!
Ideaal!! :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:59

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:10

Er bestaan stickers die je tegen je ramen kunt plakken. Zit een lokstof in, en pyrethrine. Werken 3 maanden. Ik weet niet waar je ze in NL kunt kopen, maar ik heb ze in Belgie besteld, en ze werken prima, vooral ook tegen fruitvliegjes:
http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/1199

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:15

We hebben zo'n spuitding.

Die spuit 1x in het half uur van dat spul.
En aan eind van de dag zijn ze allemaal dood.

We halen dat altijd in duitsland, in nederland kunnen we het nergens krijgen. :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:34

Een paar poezen in huis halen ! :D Vinden ze hier ongelooflijk leuk om vliegen te vangen en moet zeggen dat er maar weinig meer overblijven in huis :Y)
Rolluiken naar beneden laten wil ook wel helpen...die krengen houden niet van donker }>

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:39

sjaslique schreef:
Hier wonen we niet buiten, wel dicht bij het bos. Hadden vorig jaar heel veel vliegen. Hebben toen bij de boerenbond een zak gehaald waar je wat water bij moest doen en dit kon je dan ophangen in de tuin. Dat ding kan geloof ik tot 40.000 vliegen vangen en werkte best prima. Echt nog wel eens een vlieg, maar niet zo veel. Let wel op want het goedje wat de vliegen lokt stinkt naar een rottend proces, maar als je het ver zat van je huis hangt heb je er geen last van.

Ding hebben wij eens in huis gehangen. Heel fout, echt heel fout.
Maar werkt als een tirelier.
Wij deden nog wel eens, alle deuren en ramen goed dicht. Parkiet uit de kamer. En dan met een spuitbus de kamer behandelen. Niet ideaal en zo moen ook weer, maar toch het helpt wel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:08

Pandora, hond kan ook qua vliegenvangen... ik vrees alleen af en toe voor lijf en leden hier als die 40 kg weer een vlieg op het oog heeft :')

Ik ben hier trouwens achter een vliegenbron gekomen... ik heb in de bijkeuken 2 bakken met hondensnaai en knaagspul staan. Gedroogde long en pees n een bak met gedroogde pens... gedroogde pens is dus een vliegenwalhalla
Die pensstaafjes eet ie zelden, ik had voor het eert sinds tijden sie bak weer eens in handen en het deksel heeft er niet goed opgezeten en die bak was vergeven van de vliegen in allerlei stadia en een amder tor/kever vaag ding in verschillende stadia ...
Dat was dus even turbo run naar de kliko, tis nu al rustiger met vliegen :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:58

Sonja_vR schreef:
Pandora, hond kan ook qua vliegenvangen... ik vrees alleen af en toe voor lijf en leden hier als die 40 kg weer een vlieg op het oog heeft :')

Ik ben hier trouwens achter een vliegenbron gekomen... ik heb in de bijkeuken 2 bakken met hondensnaai en knaagspul staan. Gedroogde long en pees n een bak met gedroogde pens... gedroogde pens is dus een vliegenwalhalla
Die pensstaafjes eet ie zelden, ik had voor het eert sinds tijden sie bak weer eens in handen en het deksel heeft er niet goed opgezeten en die bak was vergeven van de vliegen in allerlei stadia en een amder tor/kever vaag ding in verschillende stadia ...
Dat was dus even turbo run naar de kliko, tis nu al rustiger met vliegen :=

_O-

Vandaar mijn keuze voor poezen, wegen iets minder en maken dus ook minder brokken als er achter de vliegjes gedoken wordt :D
Héérlijke studie kunnen maken van de verschillende stadia van de vlieg zo te lezen... :')

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:20

wij hebben deze professionele vliegenlamp bovenop de wandkast in de woonkamer staan:
http://www.emga.com/nl/catalog/insecten ... r-505.309z
geloof me, als ze daar in komen is het knetterdeknetter en is het klaar. Vangt ook veel kleine insecten en muggen.
verder hebben we zo'n plakkende uittrek vliegenvanger van vapona hangen en ik moet zeggen zo goed als geen vliegen in huis, terwijl we toch ook in een landelijke omgeving wonen.
wat ook goed werkt is een professionele vangplaat ophangen bij een lampje: http://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/258

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 01:04

Ja gek dat dingen bij mensen werken en bij ons dan weer niet. De raamstickers had ik van keuken t/m woonkamer overal opgeplakt, zonnebloemmotief en vlindermotief, hielp niks... de uittrekbare dingen... gaan ze op kartonnetje zitten _-:( waar je dat plakspul mee uit trekt... ( en die dingen zijn niet erg charmant in huis maar dat terzijde... we hebben er wel wat voor over ;-) ) . Vliegenlampen heb ik dus geen grote versie van gehad, kleinere versie ving eens een mugje in de maand. Vergif spuiten zou ik dan elke dag moeten doen en dat trekt de flora niet wat in huis leeft helaas.... daarbij had ik vaak elke hoek gespoten, met ramen en deur dichtgetrokken, daarna met theedoek om mond voor naar bed gaan laten luchten.... kropen die vliegen nog over de gordijnen....
Een professionele lamp oid zou dan echt nog enige oplossing zijn...
De Denka spray tegen vliegen op de muren werkt wel geniaal in de stallen maar op de buitenmuur is het na 1 regenbui helaas niet meer werkzaam.... -O-

Onze kruising setterx collie 'vangt' ook wel vliegen ;-) maar helaas.. niet tegenop te werken voor die jongen hihi en die krengen zitten graag op plafond en alles wat maar vies kan worden van de vliegenpoep brrrrr.

Vanochtend zet ik mijn koffie bij de laptop neer, ga even de keuken in honden eten in hun bak doen en neerzetten, kom terug, 2 vliegen in mijn koffie... alles wat warm is komen ze op af ( senseo, oven, pc...)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 07:53

De tip :D !
Kijk eens na een flybuster!
Wel een spuitertje maar verantwoord, wordt ook in paardenstallen, koeien en kantines gebruikt!

Heb hem nu 1,5 mnd en wel geteld last van 2 muggen gehad, vliegen komen wel binnen maar die worden sloom en gaan uiteindelijk dood.
Normaal was ik min 1 a 2 spuitbussen kwijt dus voor mij in verhouding is dit niet duurder!
Ben er erg over te spreken iig!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:15

Geen extreem last van vliegen, maar muggen 8)7
Ben net extra opgestaan omdat ik gek word van dat gezoem -O-

Tegen vliegen hebben we zo'n sticker op het raam. Als ze daar aan hebben gezetten, gaan ze heel spastisch rondjes rollen over de grond/vensterbank/ect. Zoemt best veel, maar na een paar minuten zijn ze dood :Y)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 08:30

Met zo'n vliegenplakstrip kun je ze echt super makkelijk vangen! Makkelijker dan doodmeppen. Gewoon heeeel rustig op af gaan, dan vliegen ze weg precies tegen de plakstrip aan.