Ik ga de uitdaging aan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Ik ga de uitdaging aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:13

... stoppen met Facebook.
Al dan niet tijdelijk.

Verslaafd wil ik mezelf niet noemen maar wel gewend aan het meerdere malen per dag eens op fb kijken.

Eigenlijk vind ik het gewoon zonde van mijn tijd.
Juist met de Facebook app ben ik tot vervelends toe genijgd om net die 5 minuten die ik even vrij heb op fb te kijken, of tijdens pauze op werk.
En dan denk ik weer nou geweldig ik weet weer wat iedereen eet of hoe leuke avond die vage kennis heeft gehad.
Terwijl als ik ze niet spreek in het dagelijksleven die info mij ook niet bereikt zou hebben.
Info waar ik eigenlijk helemaal niet op zit te wachten :=
Wat maakt dan dat ik toch steeds wil kijken op fb ?
Gewoonte :j

24 uur geleden was ik er klaar mee en heb ik fb van mijn telefoon afgegooid.

Vanmorgen kreeg ik al de vraag heb je het bericht van .... op fb gelezen ?
Nee die heb ik niet gelezen want ik heb Facebook van mijn telefoon verwijderd.
Ik werd aangekeken alsof ik net medegedeeld had dat ik zwanger was van een 4ling _O-

Ik wil niet zeggen dat ik nooit meer op fb zal kijken of iets maar voor nu is het genoeg geweest.
Weg met info waar ik niks aan heb en genieten van de dingen om mij heen die wel belangrijk voor mij zijn.

Nog meer mensen die van de 1 op andere dag besloten hebben Facebook gewoon niet meer te openen ?
Of mensen die gewoon gezellig mee doen ? :P

Lante

Re: Ik ga de uitdaging aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:16

Ik heb regelmatig die neiging, vooral om alle negatieve en onzinnige dingen die mensen erop zetten.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:16

Ik had hetzelfde, maar dan met twitter. Mede omdat ik uiteindelijke meer problemen dan lol had via twitter heb ik mijn account opgezegd. Handig dat ze je dan wel DRIE maanden lang een bedenk tijd geven. Was niet makkelijk, was ook best wel verslaafd aan twitter (en dan vooral gewoon meelezen met iedereen), maar ik mis het nu geen moment meer. Leven is een stuk rustiger zo :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:17

Ik heb ook geen facebook meer op mn telefoon. Helaas werkt de online versie ook prima :=. Ik ben het echter wel echt met je eens dat het pure tijdverspilling is!

Mallow

Het speelt wel al een hele tijd in m'n gedachte. Het enige wat me tegenhoud is dat ik lid ben van een aantal groepen waar ik toch nog wel een hoop aan heb..

KimL86

Ik was er ooit mee gestopt. Heerlijk rustig.
Tegenwoordig heb ik het wel weer maar echt maar 30 vrienden. Alleen mensen waar ik echt contact mee heb.
Ik heb wel de app ook weg gegooid, want dan open je onbewust toch elke keer weer Facebook.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:18

Ik!
Weliswaar met een reden, maar wat een opluchting!
Eerste twee weken is het best raar, maar ik wil geen FB meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:23

Ja die neiging heb ik ook al heel lang heel sterk! Heb de app al maanden niet meer op m'n telefoon staan, maar mijn Facebook-profiel verwijderen wordt steeds weer tegengehouden door gedachten zoals; 'straks komt de ideale vacature voorbij op Facebook', of; 'wat nou als er belangrijke studiegerelateerde informatie voorbij komt' en 'wat als iemand een groot feest geeft, maar ik kan niet worden uitgenodigd' :+ _O- (zoals bij bepaalde groepen waar Mallow het ook over heeft)
Misschien moet ik dat maar eens uit mijn hoofd zetten en Facebook gewoon verwijderen. O:) Want wat een onzin lees ik elke dag eigenlijk zeg (foto's van kinderen die hun eerste plasje op het toilet gedaan hebben bijvoorbeeld).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:25

Door facebook blijf ik veel meer betrokken bij familie, vrienden en kennissen. Ik vind het leuk om te lezen waar een tante nu weer naar toe getrokken is, of een nichtje overgaat naar de volgende klas, hoe het met de paarden en de wedstrijdresultaten gaat etc. etc.

De posts met eten, negatieve prietpraat en andere nonsens, daar scroll ik rap doorheen.

Moet wel bekennen dat ik zelden op mijn gsm op facebook zit, ik zit niet zo verbonden aan mijn gsm als de generatie van mijn dochter.

Hmmm, die plasjes worden mij gelukkig bespaard :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:27

Herkenbaar.
Ik heb mijn hele profiel leeg gehaald en nog maar 25 vrienden over. Dus zie van de echt belangrijke mensen nog berichten en updates. Dat vind ik prima zo, scheelt ook al veel tijd :D alleen merk ik dat ik nu meer bok... :')

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:29

Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor. :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:29

Je zult het niet missen, geloof mij maar....ik ben ook al lange tijd fb loos...

Het eindige wat wel vervelend is dat veel dingen kennelijk tegenwoordig alleen via fb moet gaan....informatie die je bv nodig hebt via een commerciele site.....dat staat dan weer alleen op hun fb pagina...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:30

Ik zit er soms ook aan te denken.
Ik kan om bv het half uur of uur wel even het nieuws overzicht kijken.
Soms als het heel druk op mijn werk is kan ik savonds wel wat scrollen maar dan staan er zoveel berichten.

Het contact met iedereen is ook oppervlakkiger geworden.
maar iedereen is zo druk, druk en nog eens druk.

En verder hebben we een besloten groep op fb met een paar van bokt hier ivm artrose paarden.
Die zou ik ook niet willen missen.

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:33

Ik kijk ook heel vaak op FB en dan heb ik eigenlijk heel weinig vrienden. :+
Zelf zet ik er eigenlijk zo goed als nooit wat op.
Er zijn maar een paar mensen waarvan ik het interessant vind om te zien wat ze te melden hebben.
Soms vind ik het wel leuk als er een grappig plaatje/filmje voorbijkomt.

Ik vind het zelf niet vervelend dus ik zou er niet zo gauw mee stoppen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:34

ben nooit aan facebook begonnen.
Voor sommigen was dat onvoorstelbaar...kon je net zo goed "niet sociaal" of "ik zie af van elke vorm van sociaal contact" op mijn hoofd schrijven.

En warempel nu komen meerdere mensen erop terug.

Echt sociaal contact? Nou dan doe maar real life.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 19:39

Dan zal ik voor de twijfelaars (nu lijkt het net alsof ik iedereen over wil halen :') maar zo bedoel ik het niet hoor) hier dezelfde vraag stellen als die ik mezelf gesteld heb : had je voor het bestaan van Facebook nou ook zo de drang om te weten wat pietje die je al jaren niet gezien of gesproken hebt heeft gedaan met deze maandag?
Mijn antwoord was nee.
Reden genoeg om de app te verwijderen.

Twitter heb ik trouwens nooit gehad :P
Laatst bijgewerkt door moyra op 24-08-15 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:39

Ik heb Facebook alleen maar omdat ik lid ben van een aantal reptielengroepen, dat vind ik interessant en leuk om te volgen, en daarnaast stel ik daar soms ook vragen ect. Maar voor de rest zet ik nooit iets op Facebook en heb ik ook geen vrienden, ik heb geen zin om allerlei informatie van mezelf op internet te zetten, en de helft van de berichten en foto's van andere interesseren me ook niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:39

Fb is egoboek...mensen willen graag laten zien hoe goed ze zijn en wat mooi alles is en dan moet de hele wereld gaan liken, omdertussen neust iedereen in je site....ook mensen die Jij niet leuk vind maar wel via "vrienden" komen rondneuzen...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:41

Ik wil ook graag stoppen met Facebook, maar tot nu toe nog niet die stap gezet :') Misschien dat dit topic de druppel is!

Ik heb wel vorig jaar mijn fb opgeschoont en ik heb alleen nog mijn goede vrienden/familie als vriend. Niet meer al die mensen die iedere week in een ander land zaten en lieten zien hoe goed hun leven wel niet was _O- Behoorlijk jaloersmakend als je thuis komt na een dag op kantoor :')

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:42

Ik ben sinds maart facebookloos. Wat een rust brengt dat zeg! Geen gezeur over futiliteiten, geen 101 baby foto's meer, geen vriendschapsverzoeken meer van onbekenden, geen gezeur o.w.v. het verwijderen van mensen. Je valt wel een beetje uit de boot en het de laatste updates niet meer mee. Heb effectief minder contact met vrienden die wat verder wonen, maar dat is dan maar zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:44

Chocopasta schreef:
Herkenbaar.
Ik heb mijn hele profiel leeg gehaald en nog maar 25 vrienden over. Dus zie van de echt belangrijke mensen nog berichten en updates. Dat vind ik prima zo, scheelt ook al veel tijd :D alleen merk ik dat ik nu meer bok... :')

Dat vind ik wel echt een goed idee! Misschien dat ik daar ook maar eens mee ga beginnen :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:47

Ik ben er over na aan het denken, FB zelf zou ik wel willen houden (veel familie in verre landen, dus wel leuk om dat van elkaar te kunnen zien), maar de FB app van mijn telefoon verwijderen zou al wonderen kunnen doen. Misschien na de vakantie eens proberen!

Vooral alle domme filmpjes (oke, heel soms leuk), generaliserende artikelen ('15 redenen waarom blondines meer fun hebben!') en winacties ('klik op LIKE en win 1000 euro', yeah right.. heb nog nooit iemand zien winnen) zijn mateloos irritant. En dan heb ik het nog niet over een oliebol aan volwassenen op FB die van die winacties of waarschuwingen delen, terwijl de post dateert uit 2013 en dus niet echt meer actueel is :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:48

Geen FB geeft zoveel rust. Echt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:48

Ik twijfel over bokt , echt elk uur paar keer wat rondscrollen en wat vreet ik hier nou uit. FB mwah daar kick ik al vanaf , snap je zeker wel

Jitske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:53

Ik heb echt precies hetzelfde 'probleem' als jij. Ik heb de Facebook app verwijdert van mijn telefoon, en toen merkte dat ik toch stiekem elke keer via mijn safari alsnog op internet ging :o . Nu met mijzelf afgesproken dat ik alleen als ik wakker word en naar bed ga op Facebook mag kijken, en dat werkt wel prima :j

Anders word je helemaal gek, ik zag elke keer opnieuw dezelfde berichten, maar toch blijf je scrollen en Facebook idd om de 5 minuten openen.