Mensen die deze studie doen?
Zoja, wat voor laptop hebben jullie hiervoor aangeschaft.
Zit een beetje vast.
(HBO Informatica hogeschool Leiden)
XiaoNa
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Givisa schreef:Als je echt gaat programmeren (diverse talen waaronder misschien ook OS X) zou ik gewoon voor een Apple gaan, zeker wanneer je ook front end wil doen.
(Studeer zelf aan de HAN. Heb alleen een Mac nodig gehad omdat ik koos voor de minor Mobile Application Development waarvoor voornamelijk voor iOS ontwikkeld werd) Emmaa_ schreef:Heb je vanuit school geen aanraders gekregen?
XiiaaooNaa schreef:Super bedankt voor alle reacties!Emmaa_ schreef:Heb je vanuit school geen aanraders gekregen?
Nee geen aanraders maar wel aanbevolen laptopspecificaties.
-netwerk + wifi
-Goede accu
-Minimaal 8 GB geheugen (SSD)
-Minimaal Quad-core processor
-ondersteuning van VT-X of AMD-V hardware vurtualisatie extensies.
(liefst VT-X heb ik)
Alleen laptops die aan echt alles voldoen kosten 999 euro.
Vandaag naar de mediamarkt gegaan voor advies..en daar was maar één laptop die aan alles voldeed en die kostte 999.-
Daarom vraag ik nu wat andere mensen hebben bij deze studie.
Scholen stellen soms rare eisen.. De eisen van mijn opleiding kan je hier vinden: http://www.han.nl/start/bachelor-opleid ... 6-2015.pdf
Ik doe een medisch technische opleiding om het zo maar te noemen en een deel van de studenten heeft een Apple, zij ervaren toch meer problemen wat betreft bepaalde programma's. Ik zou voor safe kiezen en een Windows laptop nemen
Neem ook geen te klein scherm, als je gaat programmeren heb ik altijd het liefst een zo groot mogelijk scherm haha. Mijn laptop is 15.6 inch en dat vind ik een fijn formaat, groter zou ik nog fijner vinden maar dan wordt meenemen weer zo onhandig. Senas schreef:Givisa schreef:Als je echt gaat programmeren (diverse talen waaronder misschien ook OS X) zou ik gewoon voor een Apple gaan, zeker wanneer je ook front end wil doen.
Maar.. OS X is een besturingssysteem(Studeer zelf aan de HAN. Heb alleen een Mac nodig gehad omdat ik koos voor de minor Mobile Application Development waarvoor voornamelijk voor iOS ontwikkeld werd)
XiiaaooNaa schreef:Ook moet ik een raspberry pi type B versie 2 aanschaffen.
Weet iemand of dat gewoon
'raspberry pi model B',
'raspberry pi model 2B' of
'raspberry pi model B+' is?