Hier even een aantal quote's in willekeurige volgorde.
sallandval schreef:Huertecilla schreef:Dát is nog het lastigste eigenlijk; zorgen dat jouw partner geen negatief gevoel anticipeert mbt iets intiems delen.
Als je partner al voor jouw tijd negatieve associaties heeft opgedaan met intimiteit delen kun je daar niet voor zorgen.
Soms weet je dat niet (sterker; soms weet hij/zij dat zelf niet eens).
Vertrouwen is mooi maar naïviteit is vaak ook gewoon dom (of struisvogelpolitiek).
Huertecilla schreef:anneliesdj schreef:Of jullie mannen denken dat dat zo is en willen daarom niet praten.
Jij geeft mij de zwarte piet omdat jij een woord wat ik gebruik niet goed begrijpt.
Jij snapt het niet en dan ben ik dus de slechterik.
Ipv waardering negativiteit terwijl je een breed skala van woordenboeken onder de vingertoppen hebt!
Idem ideëen en ervaring.
De ontvanger begrijpt het niet en dat is dan de schuld van de boodschapper.
In een niet virtuele sitiuatie is dat bewustzijn vaak een zwaarwegende reden voor de boodschapper om liever niets op te merken.
´Waarom heeft hij (zij) daar nooit over gepraat??!!!´
Omdat hij/zij geen zin had in tegen de stroom van (op basis van ervaring verwachte) negativiteit op te zwemmen.
Je krijgt wat je beloont.
In deze is dat geen praten doordat dan niet de verwachte straf gegeven wordt. Vergelijk het met ontwijken van schiklint.
anneliesdj schreef:Het probleem is dat je in een relatie 2 partijen hebt. Niet iedereen is even gemakkelijk in communicatie, niet iedereen is even open en eerlijk. En wat de een ziet als 'niet de moeite van het vermelden waard' kan de ander weer opvatten als 'opzettelijk verbergen'.
Daarbij kan partij één wel heel eerlijk zijn en er vanuit gaan dat de ander dat ook is, maar dat kan er ook in resulteren dat je keihard bedrogen wordt en bij wijze van spreken je hele omgeving dat weet behalve jij 'omdat je er vanuit gaat dat je partner eerlijk is'.
Dusja, in een ideale wereld gaat het zoals HC omschrijft, of je nu een open of monogame, biseksuele of watvoor relatie dan ook hebt. Alleen het in praktijk brengen is niet altijd even makkelijk en je hebt nu eenmaal geen invloed op wat je partner doet.
Huertecilla schreef:Kayleigh_ schreef:Ik zeg niet dat ik dat allemaal oké zou vinden, maar ik zou mijn partner ook niet meteen betichten van mogelijk vreemdgaan. Ik vind het echt opmerkelijk dat zoveel mensen zo weinig vertrouwen hebben in hun partner en bij het minste er al vanuit gaan dat partner vast slechte bedoelingen heeft. Waar is het vertrouwen? Nergens.
Wanneer ik per ongeluk een gezellige, vrolijke flard communicatie van mijn partner met een ander op zou pikken zou ik daar helemaal niets meer dan dat bij denken.
Me daarbij vooralvoelen mbt evt schending van haar privacy en mijn best doen dat te voorkomen.
Waneer een ander flirt naar mijn partner, of zij flirt en een positive reactie krijgt, vind ik dat een fijn compliment voor haar.
Wanneer zij eventueel verliefde, romantische, lust of wat voor gevoelens heeft/krijgt vertelt ze me dat echt wel vóór ze er daad bij voegt.
Ook dat is haar recht/verantwoordelijkheid. Haar plicht is om mij vóóraf op de hoogte te stellen zodat ik alle informatie heb om míjn mening te geven, mijn keuze(s) te maken.
Ik vertrouw daarop en dáárom zou ik mevoelen wanneer ik per ongeluk iets privé op zou pikken.
Van mijn kant doe ik mijn best om dergelijke communicatie onder privé omstandigheden te voeren, haar zich niette laten voelen.
Dit geldt voor persoonlijke gesprekken in welke vorm ook. In levende lijve, per brief of virtueel. Persoonlijk = persoonlijk, deel van privacy.
Privacy en vertrouwen zijn imo afgeleiden van eerlijkheid imo fundamentele rechten van alle betrokkenen in een relatie en kritische succesvoorwaardes.
sallandval schreef:Ach, als ik zo'n flard zou lezen zou ik er ook om glimlachen. Maar 'plotseling de telefoon bewaken met je leven' en 'plotseling steeds weglopen om te bellen' vind ik toch in de categorie 'plotseling vaak overwerken' en 'plotseling veel beter gekleed zijn' vallen.
Noem mij maar wantrouwend hoor. Maar ik denk dat je in zo'n situatie (te) vaak lang kunt wachten op een eerlijk antwoord.
Ben ik benieuwd; wie deelt er alles met zijn partner? Wie niet? En wat dan niet en weet je partner daarvan? Wie leest er weleens mailtjes, appjes of smsjes van zijn partner en weet je partner daarvan?
Brand maar los!
.
voelen mbt evt schending van haar privacy en mijn best doen dat te voorkomen.
of het moet echt vertrouwelijke info zijn tussen mij en een ander. Van rekening tot sms, ik kan gerust overal op kijken en andersom. Niets met controleren of achterdocht te maken, wij vinden het gewoon geen punt.
.