Ervaringen met deze prullenbak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Ervaringen met deze prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:38

Vanaf oktober wordt in mijn woonplaats een nieuw afvalbeleid ingevoerd, de grijze bak wordt dan nog maar eens per 4 weken opgehaald. Nu zou ik daar normaal niet zo'n probleem mee hebben, ik red het nu vaak ook ruim 4 weken. Ware het niet dat ik vanaf november in de luiers kom te zitten :/
De gemeente heeft aangegeven dat als je kinderen in de luiers hebt zitten je 2x per week een zak mag storten in een ondergrondse container in de buurt. Nu is dat natuurlijk leuk en aardig, maar dan moet ik dus in huis luiers gaan opsparen alvorens ze weg te kunnen gooien en dat zie ik niet zitten.
Ben nu op zoek naar een goede prullenbak voor buiten zodat ik daar dan de luiers in kan gooien en dan idd 2x per week naar de container lopen.

Iemand ervaring met de volgende bak? Staan ze stevig? Past en een komo vuilniszak in en zijn ze waterdicht?
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoud ... iter-groen

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:42

Die gebruiken wij als voerton :)
Volgens mij is een gewone vuilniszak te klein. Ze zijn best wel groot

Sybelle

Re: Ervaringen met deze prullenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:44

Ik ook. Waardeloos ding. De sluitingen gaan lastig dicht en flippen ook bij de minste beweging weer open.
Denk dat hij te wijd is voor een standaard vuilniszak. Zo'n grote blauwe zou wel lukken.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:48

Oef hier het zelfde.
1 keer in de 4 weken word de grijze geleegd en dat is nooit haalbaar met een gezin van 4 waarvan 2 kinderen nog in luiers...
Gelukkig hebben ze hier wel een incontinentie-,/luiercontainer neer gezet.

Verder vind ik die bak ook niet fijn, wij hebben hem ook gehad..
Inderdaad waardeloze sluitingen..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:53

Je zou ook kunnen kijken naar een luieremmer die van de luiers van die mooie gesealde pakketjes maakt. Dan heb je ook geen last van geuroverlast.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:09

Heel andere oplossing, maar heb je wel eens aan wasbare luiers gedacht? En dan bedoel ik niet de jaren 50 wasbare luiers. Maar de leuke en mooie die er tegenwoordig te koop zijn?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 16:06

Ik ken wasbare, vriendin van mij heeft ze gehad. Maar dat is niet wat voor mij.
Maar goed dat ik even navroeg over deze, dan ga ik ff verder zoeken.

Luieremmer heb ik al, maar ik wil geen luiers op het kamertje of in huis houden. Vind dat je het altijd ruikt, ook al heb je zo'n superdeluxe (en daarmee ook knetterdure) luieremmer die er zelf zakje om heen doet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:12

Hier nooit luieremmers. Altijd meteen de luier in een plastic boterhamzakje en goed dichtbinden en de kliko of vuilnisbak in. Je wilt echt niet weten hoe het dan nog stinkt. Als je het in de vuilnisbak gooit, deze dan ook dezelfde dag of de volgende dag legen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:15

Inderdaad Suzanne, de enige reden dat de luieremmer boven staat is omdat ik 's nachts niet naar de kliko wil lopen.
Daarom zoek ik ook echt een bak voor buiten waar ik de luiers in kan verzamelen zodat ik ze dan 2x per week weg kan brengen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:38

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:43

Kun je misschien een tweede grijze bak aanvragen bij de gemeente? Hebben wij ook en dat is ideaal!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:45

mariettek schreef:
Kun je misschien een tweede grijze bak aanvragen bij de gemeente? Hebben wij ook en dat is ideaal!

Heb ik naar geinformeerd en dan moet ik 140 euro per jaar extra betalen. vind ik een beetje zonde als het vrij eenvoudig op deze manier op te lossen is

nog een mooie gevonden: http://afvalcontainerkopen.nl/buitenafv ... bak-50-ltr

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:48

Kijk anders even op MP voor een voerton in de buurt, die zijn goed lucht en waterdicht en dus stank dicht af te sluiten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:49

tamary schreef:
Kijk anders even op MP voor een voerton in de buurt, die zijn goed lucht en waterdicht en dus stank dicht af te sluiten.

Ja maar niet als er een vuilniszak in zit, want de zak komt dan over de ton heen zodat je de deksel niet dicht kan draaien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:53

Liselot schreef:
tamary schreef:

Ja maar niet als er een vuilniszak in zit, want de zak komt dan over de ton heen zodat je de deksel niet dicht kan draaien.

Enkel als je dat zo wil, zak hoeft niet om de opening gespannen te zitten om de ton als vuilnisbak te kunnen gebruiken. Zeker niet als je een container wil die waterdicht is en waarbij je bij hitte geen last krijgt van vliegen, etc. Klem of schroefdeksel voorkomt dat, gewone vuilnisbak of kliko heeft altijd opening en dus stank + vliegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:56

Een gebruikte kliko kopen is ook een betaalbare oplossing. Deze worden best veel aangeboden. Wj hebben er destijds twee gekocht. Een voor plastic en een voor papier. Plastic wordt inmiddels ingezameld meteen kliko, de gekochte is nu in gebruik als dekenopslag. De papierkliko is een megagrote en werkt goed,

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:56

Bij een klemdeksel kan imo de zak wel om de opening gespannen, of zie ik dat verkeerd? Wel een goeie, weet ik iig waar ik op kan zoeken :)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:02

Bij jysk hebben ze grote containers . Ik gebruik ze voor hondenvoer. ( kunnen 3 zakken in van 15,5 kg en ze sluiten goed. Prijs €20,-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:13

karuna schreef:
Een gebruikte kliko kopen is ook een betaalbare oplossing. Deze worden best veel aangeboden. Wj hebben er destijds twee gekocht. Een voor plastic en een voor papier. Plastic wordt inmiddels ingezameld meteen kliko, de gekochte is nu in gebruik als dekenopslag. De papierkliko is een megagrote en werkt goed,

Mag dat? Die dingen zijn toch eigendom van de gemeente ofzo?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:17

Er bestaan ook container vuilniszakken. Dan zou het wel in de bovenstaande bak passen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:51

Veel klikos komen tweedehands uit duitsland of bij gemeentes vandaan die overstappen op andere kleuren ed. kosten vaak geen biet en zijn erg handig, die van ons zijn zelfs brandschoon netjes thuisbezorgd,

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 08:53

Klopt, kliko's kan je gewoon kopen. Ook nieuw trouwens. Maar ik vind een 140L kliko wel te groot. Er moet namelijk een gewone vuilniszak in passen en moet die ook nog kunnen tillen :)

Heb inmiddels een voerton van 45L met klemsluiting besteld voor 10 euro. Ga eerst eens kijken hoe die gaat bevallen