Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:59

Wie heeft er nog meer last van; een ongewild 'jaloers' gevoel wanneer vriendlief de deur uit gaat met een ander meisje?

Ik kreeg dit ongewilde gevoel toen mijn vriend meededeelde dat hij met een meisje wat hij ontmoet had naar een concert gaat.
Rationeel weet ik dat mijn vriend trouw is en dat hier geen verkeerde bedoelingen achter zitten en hij gewoon naar een concert gaat met een meisje met dezelfde muzieksmaak. Maar toch dat gevoel.. Aarg, gek word ik ervan!

Het is (in de meeste gevallen) een onterecht gevoel, maar wie heeft er ook last van? En nog belangrijker, wat doe je ertegen?

JudithGigi

Re: Ongewild jaloers gevoel naar vriend toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:01

Ik heb er ook last van, en mijn vriend vind het soms best vervelend dat ik hem dan niet zou vertrouwen..
Ik probeer altijd zo snel mogelijk zo rationeel mogelijk na te denken. Intussen gaat dat al best goed :)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:03

Ken het maar al te goed, vooral als je weet dat dat meisje er meer achter zoekt :oo

Op de een of andere manier vond ik het wel altijd oke als mijn ex met meisjes afsprak die hij al heel lang kende, maar erg vervelend als hij een meisje ontmoeten en daar ineens een soortvan 'close' mee werd.

En het ligt dan echt niet aan vertrouwen, want ik heb hem altijd 100% kunnen vertrouwen wat andere meisjes betreft, maar het was gewoon een soort van stekende jaloezie die dan omhoog kwam borrelen in mijn maag.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:01

Ik vind het maar maf als mijn vriend tijdens onze relatie iemand ontmoet en dáármee naar een concert zou gaan...... Of ligt het anders?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:10

Over het algemeen ben ik hier vrij relaxed in en mijn vriend ook. Het scheelt ook wel dat ik de meeste van zijn vrouwelijke vriendinnen ook ken, en ik vertrouw hem ook voor de volle 100%. Hij mij ook, ik ben in april nog met een vriend van me drie dagen naar Londen geweest.
Waar ik wel niet zo goed tegen kan is als er plots meiden opduiken die ik niet persoonlijk ken. Zo weet ik dat een van zijn huisgenoten avances naar hem heeft proberen te maken toen het net voorbij was met haar vriend, en een andere meid die bij hem in de les zit valt hem voor elke scheet lastig. Ik begin zelfs te vermoeden dat ze gewoon excuses zoekt om tegen hem te praten >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:15

Ik ben op dit moment single maar ben ontzettend snel jaloers in relaties :o Vriendinnen die mijn ex al had kon ik wel handelen, maar meisjes die hij ontmoette terwijl hij met mij was en waar hij later een vriendschappelijke band mee kreeg... Nee dat vond ik echt heel moeilijk.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:34

Zonnetje81 schreef:
Ik vind het maar maf als mijn vriend tijdens onze relatie iemand ontmoet en dáármee naar een concert zou gaan...... Of ligt het anders?

^^ dat dus ja :j

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 00:42

Emmaa_ schreef:
Ik ben op dit moment single maar ben ontzettend snel jaloers in relaties :o Vriendinnen die mijn ex al had kon ik wel handelen, maar meisjes die hij ontmoette terwijl hij met mij was en waar hij later een vriendschappelijke band mee kreeg... Nee dat vond ik echt heel moeilijk.

Dat heb ik dus ook, ik denk dat dat vooral is omdat ik altijd zo dacht van, als hij meiden die hij al kende voor hij mij leerde kennen had gewild had hij toen al wel voor hun gegaan :P Maar met nieuwe meiden weet je dat toch niet, en dat hij al eerder slippertje had gemaakt en openlijk met vrienden erbij praatte over hoe knap de meiden waar hij mee omging waren maakte het er ook niet echt beter op..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 01:35

Ik vind dat niet zo raar hoor. Ik heb veel mannelijke vrienden en ik ga niet eens ophouden met nieuwe vrienden maken omdat ik een relatie heb? Als dat inhoudt dat we naar een concert gaan waar mijn vriend bijvoorbeeld niks mee heeft, dan hoeft dat niks te betekenen?

TS, misschien helpt het om eens een drankje te doen zodat je haar kan ontmoeten? Dan zie je vanzelf dat er niks speelt tussen hen en je niks hebt om je zorgen over te maken? Rationeel weten dat het geen kwaad is wat anders dan gevoel, daar ben ik me ook heel erg van bewust, maar gevoel kan je wellicht wel veranderen op die manier?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 01:40

Ik ben helaas erg jaloers, en dat vind ik erg vervelend, en ik heb nog geen manier gevonden om er goed mee om te gaan...

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 01:49

Hier ook hoor, zeker wanneer ik die meid niet mag of ik weet dat zij wel meer wil... :n
Mijn vriend heeft nooit door wanneer iemand meer wilt, dus gaat daar vaak in mee (met zijn 2en koffie drinken/ zwemmen etc). Ik laat het wel merken wanneer hij te ver gaat bij bepaalde mensen. Gelukkig is hij er over het algemeen bijna trots op dat ik jaloers gedrag vertoon }:0 Want dan geef ik nog steeds om hem..

Gelukkig voor ons beide weet ik ook waar mijn gedrag vandaan komt.. eerste vriendje heeft me destijds ingeruild voor een 4 jaar jonger kind (ja 14 jaar is kind dan) terwijl ze " alleen" vrienden waren :j

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 02:19

Zonnetje81 schreef:

Nou, precies. Ik ben toch dat meisje met wie je leuke dingen wilt doen?! Als het al jaren een goede vriendin is vind ik het nog ok, maar tijdens onze relatie een meid ontmoeten en daar liever mee naar een concert gaan dan met mij, dan was er bij ons wel een flinke discussie ontstaan!

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 07:32

Gelukkig ben ik niet de enige!

Tja, wat moet ik nu doen? Ik wed dat mijn vriend niet eens heeft gedacht aan iets anders dan 'gewoon naar een concert met haar' en ik zit maar te malen..
Ik wil niet zeggen van het mag niet, maar ik ga wel zeggen dat ik het écht niet fijn vind. Lastig..

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:39

Zonnetje81 schreef:

Vind ik ook wel gek ja. :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:39

Ik zou het gewoon met hem bespreken hoor, daarvoor heb je toch ook een relatie? Ik zou t ook niet tof vinden als mijn vriend zo met een voor mij onbekende vrouw op pad zou gaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:58

Je geeft aan hem te vertrouwen. In dat geval laat hem lekker gaan en een fijne avond hebben. Je moet niet alles samen willen doen en je moet ook niet overal wat achter zoeken. Als hij met een vriend was gegeaan had je er waarschijnlijk niet eens over nagedacht.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:04

Zonnetje81 schreef:

Dit ja. Als ik het een leuk concert zou vinden, zou ik het bijzonder vinden als hij met een ander meisje gaat. Maar als ik echt niets met die muziek heb en hij wil graag heen, zou ik er minder moeite mee hebben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:09

TS, ik zou dit ook zeer zeker niet prettig vinden. Nu hebben wij beide niet afzonderlijk mannelijke of vrouwelijke vrienden, dus als dat nu ineens wel zou gebeuren zou ik dat ook vreemd vinden.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 23-08-15 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:16

Hier gewoon open over zijn met je vriend Hoe jij je hierbij voelt.
Zo kan hij er toch wat rekening mee houden.
Beetje jaloezie is niet erg.
Als het te erg wordt wel.
En inderdaad diegene ontmoeten scheelt vaak ook al.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 23-08-15 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:27

NM >> LZP

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:40

Ik zou in zo'n situatie wel willen dat hij het eerst met mij zou overleggen voordat hij het af zou spreken met haar.... Met een duidelijke uitleg van zijn kant waarom hij dat wil, en enkel in de situatie dat jullie beide weten dat het jouw muziekkeuze niet is, de zijne wel, en dat er geen vrienden zijn die (ook) mee zouden willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:44

Iriscope schreef:
Ik vind dat niet zo raar hoor. Ik heb veel mannelijke vrienden en ik ga niet eens ophouden met nieuwe vrienden maken omdat ik een relatie heb? Als dat inhoudt dat we naar een concert gaan waar mijn vriend bijvoorbeeld niks mee heeft, dan hoeft dat niks te betekenen?

TS, misschien helpt het om eens een drankje te doen zodat je haar kan ontmoeten? Dan zie je vanzelf dat er niks speelt tussen hen en je niks hebt om je zorgen over te maken? Rationeel weten dat het geen kwaad is wat anders dan gevoel, daar ben ik me ook heel erg van bewust, maar gevoel kan je wellicht wel veranderen op die manier?

Ik zeg ook niet dat mijn vriend geen vrienden mag maken, ik zeg alleen dat ik er een beetje jaloers van word :o Ik maak zelf ook nieuwe vrienden, dus dat is het probleem echt niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 10:51

joleinn schreef:
Wie heeft er nog meer last van; een ongewild 'jaloers' gevoel wanneer vriendlief de deur uit gaat met een ander meisje?

Ik kreeg dit ongewilde gevoel toen mijn vriend meededeelde dat hij met een meisje wat hij ontmoet had naar een concert gaat.
Rationeel weet ik dat mijn vriend trouw is en dat hier geen verkeerde bedoelingen achter zitten en hij gewoon naar een concert gaat met een meisje met dezelfde muzieksmaak. Maar toch dat gevoel.. Aarg, gek word ik ervan!

Het is (in de meeste gevallen) een onterecht gevoel, maar wie heeft er ook last van? En nog belangrijker, wat doe je ertegen?

In deze fase van je leven hoort je vriend dingen met jou te doen. Vind ik.

Ja zeggen tegen je vriend is nee zeggen tegen jezelf. Bespreek het met hem.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:14

janderegelaa schreef:
joleinn schreef:

In deze fase van je leven hoort je vriend dingen met jou te doen. Vind ik.

Ja zeggen tegen je vriend is nee zeggen tegen jezelf. Bespreek het met hem.

Maar je hoeft toch niet alles samen te doen? Hij mag toch wel gewoon andere vrienden hebben?
Want met alles delen belemmer je flink zijn sociale leven.

Ik was dan in ieder geval een stuk eenzamer geweest.. Mijn 2 beste (mannelijke) vrienden heb ik leren een jaar nadat ik met mijn vriend kreeg. :o Als ik hen niet zou mogen zien omdat mijn vriend dat niet ok. vind... had ik echt veel gezelschap gemist..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 11:16

Eigenlijk is dit uberhaupt dezelfde discussie als de discussie of mannen en vrouwen vrienden kunnen zijn zonder seksuele gevoelens naar elkaar te koesteren.

Ik kan het zelf vrij goed bekijken. Als ik nieuwe vrienden maak die ik ontzettend aantrekkelijk vind en die ik zou bespringen als ik geen vriend had, hou ik ze op een afstandje omdat ik dat niet eerlijk vind naar mijn vriend. Als dat niet het geval is kan ik oprecht platonisch vrienden met ze zijn.