Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vriendinnen die mijn ex al had kon ik wel handelen, maar meisjes die hij ontmoette terwijl hij met mij was en waar hij later een vriendschappelijke band mee kreeg... Nee dat vond ik echt heel moeilijk. Emmaa_ schreef:Ik ben op dit moment single maar ben ontzettend snel jaloers in relatiesVriendinnen die mijn ex al had kon ik wel handelen, maar meisjes die hij ontmoette terwijl hij met mij was en waar hij later een vriendschappelijke band mee kreeg... Nee dat vond ik echt heel moeilijk.
Maar met nieuwe meiden weet je dat toch niet, en dat hij al eerder slippertje had gemaakt en openlijk met vrienden erbij praatte over hoe knap de meiden waar hij mee omging waren maakte het er ook niet echt beter op.. 
Want dan geef ik nog steeds om hem..
Zonnetje81 schreef:Ik vind het maar maf als mijn vriend tijdens onze relatie iemand ontmoet en dáármee naar een concert zou gaan...... Of ligt het anders?
Zonnetje81 schreef:Ik vind het maar maf als mijn vriend tijdens onze relatie iemand ontmoet en dáármee naar een concert zou gaan...... Of ligt het anders?
Iriscope schreef:Ik vind dat niet zo raar hoor. Ik heb veel mannelijke vrienden en ik ga niet eens ophouden met nieuwe vrienden maken omdat ik een relatie heb? Als dat inhoudt dat we naar een concert gaan waar mijn vriend bijvoorbeeld niks mee heeft, dan hoeft dat niks te betekenen?
TS, misschien helpt het om eens een drankje te doen zodat je haar kan ontmoeten? Dan zie je vanzelf dat er niks speelt tussen hen en je niks hebt om je zorgen over te maken? Rationeel weten dat het geen kwaad is wat anders dan gevoel, daar ben ik me ook heel erg van bewust, maar gevoel kan je wellicht wel veranderen op die manier?
Ik maak zelf ook nieuwe vrienden, dus dat is het probleem echt niet. joleinn schreef:Wie heeft er nog meer last van; een ongewild 'jaloers' gevoel wanneer vriendlief de deur uit gaat met een ander meisje?
Ik kreeg dit ongewilde gevoel toen mijn vriend meededeelde dat hij met een meisje wat hij ontmoet had naar een concert gaat.
Rationeel weet ik dat mijn vriend trouw is en dat hier geen verkeerde bedoelingen achter zitten en hij gewoon naar een concert gaat met een meisje met dezelfde muzieksmaak. Maar toch dat gevoel.. Aarg, gek word ik ervan!
Het is (in de meeste gevallen) een onterecht gevoel, maar wie heeft er ook last van? En nog belangrijker, wat doe je ertegen?
janderegelaa schreef:joleinn schreef:Wie heeft er nog meer last van; een ongewild 'jaloers' gevoel wanneer vriendlief de deur uit gaat met een ander meisje?
Ik kreeg dit ongewilde gevoel toen mijn vriend meededeelde dat hij met een meisje wat hij ontmoet had naar een concert gaat.
Rationeel weet ik dat mijn vriend trouw is en dat hier geen verkeerde bedoelingen achter zitten en hij gewoon naar een concert gaat met een meisje met dezelfde muzieksmaak. Maar toch dat gevoel.. Aarg, gek word ik ervan!
Het is (in de meeste gevallen) een onterecht gevoel, maar wie heeft er ook last van? En nog belangrijker, wat doe je ertegen?
In deze fase van je leven hoort je vriend dingen met jou te doen. Vind ik.
Ja zeggen tegen je vriend is nee zeggen tegen jezelf. Bespreek het met hem.
Als ik hen niet zou mogen zien omdat mijn vriend dat niet ok. vind... had ik echt veel gezelschap gemist..