Facebook profiel afschermen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Facebook profiel afschermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:36

Hallo bokkers :wave:

Ik wil graag ivm komende stages etc. mijn facebook profiel afgeschermd hebben, dat je alleen nog mijn naam en profielfoto ziet.
Nu krijg ik het alleen echt niet voor elkaar, en zou niet weten hoe ik dit kan doen zonder al die berichten een voor een op privé moet zetten...
Iemand enig idee?

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:38

doe je het via mobiel of computer? Bij mij lukt het altijd op de computer en op de telefoon niet. Ik ga even voor je kijken op Facebook.

HappyBuddha

Re: Facebook profiel afschermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:39

Ik heb beiden geprobeerd maar krijg het alleen voor elkaar om mijn toekomstige berichten af te schermen...

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:40

ja ik weet het! , je gaat naar dat pijltje rechtsbovinin , dan naar instellingen, dan naar privacy , en daar staat het bovenaan. Succes!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:48

Ik zie het echt niet... Wat moet ik dan precies aanklikken?

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:50

Zie je dat slotje bovenin? daarnaast..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:59

oudere berichten zul je handmatig moeten afschermen. :)
Handig trucje:
In de blauwe balk heb je dat slotje, daar op klikken, dan op 'wie kan mijn inhoud zien' en dan op 'Wat zien anderen op mijn tijdlijn? Weergeven als'.
Alles wat je dan nog ziet op je tijdlijn open je in een ander tabblad of je klikt op dat pijltje naast het bericht en dan 'verbergen op/van tijdlijn' oid.

Foto's zul je 1 voor 1 moeten bewerken in je albums.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 23:10

lor1_1984 schreef:
oudere berichten zul je handmatig moeten afschermen. :)
Handig trucje:
In de blauwe balk heb je dat slotje, daar op klikken, dan op 'wie kan mijn inhoud zien' en dan op 'Wat zien anderen op mijn tijdlijn? Weergeven als'.
Alles wat je dan nog ziet op je tijdlijn open je in een ander tabblad of je klikt op dat pijltje naast het bericht en dan 'verbergen op/van tijdlijn' oid.

Foto's zul je 1 voor 1 moeten bewerken in je albums.

Pfff was er al bang voor... Heb ik zondag in ieder geval wat te doen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:11

En daarnaast kun je alle mensen waarvan je niet wilt dat ze berichten zien gewoon blokken, je blijft dan wel "vriendjes" maar ze krijgen je berichten niet te zien. Heel handig.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:14

Zit ook een knopje met 'eerdere berichten beperken' dan staat er niets meer openbaar. Instellingen, meer instellingen, wie kan mijn inhoud zien.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:21

Miepmiept schreef:
Zit ook een knopje met 'eerdere berichten beperken' dan staat er niets meer openbaar. Instellingen, meer instellingen, wie kan mijn inhoud zien.

Daar kan je alle berichten tegelijk beperken :j
Maar dat geld dan wel voor alle berichten. Zo zijn mijn berichten zichtbaar muv een bepaalde groep. Als ik dat knopje gebruik dan worden uitgezonderde berichten ook voor die groep zichtbaar.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 23:22

Ik kan je nu even niet helpen, weet wel hoe het moet. Mocht niemand voor morgen middag de uitkomst gegeven hebben, dan zoek ik het even op.

Mijn tip: Google jezelf ook even, verschillende namen, gebruikersnamen etc.

Je kunt bij Google tegenwoordig aanvraag doen om gegevens te laten verwijderen.

Erg handig voor stages waarbij privacy heel belangrijk is & om oude meuk te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:16

Bij Google je gegevens laten verwijderen is een enorm lastig proces, en daarbuiten moet je duidelijk kunnen aantonen dat je een rede hebt om jezelf te laten verdwijnen. Eigenlijk doen ze dit voornamelijk voor mensen die op negatieve manier in de media zijn geweest, en dan zeer negatief. Dat jij op een foto met een biertje op Ibiza staat is rottig voor je als dat je stage negatief kan beïnvloeden, maar Google gaat daar het proces niet voor opstarten.

Gaat het om een stage in het onderwijs? Daar zou ik me persoonlijk niet al te veel zorgen om maken. Ik heb stage gelopen op een middelbare school, daarvoor heb ik mijn Facebook profiel afgeschermd. Even gezorgd dat ik een nette profielfoto had, verder was er niks zichtbaar. Heel veel verder dan dat gaan middelbare scholieren toch niet speuren, als het niet makkelijk is dan raken ze er snel op uitgekeken om je uitgebreid te onderzoeken.

Als het gaat om een stage met volwassenen zou ik me sowieso niet al te veel zorgen maken. Die snappen ook dat je jong bent en dat er dus als je uitgebreid gaat speuren hier en daar wat te vinden is wat misschien niet helemaal kuis is. Ik heb ook een aantal dronken foto's op Facebook staan, kan gebeuren.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:01

Geloof mij. Zo moeilijk is het niet. Er is gewoon een formulier. Die vul je in, links erbij, kopie van je paspoort (even bsn doorstrepen), en Voila! Als rede geef je op dat je bedreigt wordt etc en binnen 2 weken is het weg.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:49

Er staan verder geen gekke dingen van mij op internet, dus dat maakt me opzich niet zoveel uit. Gaat me vooral om facebook haha. Loop inderdaad stage op een school!