Ik ben eind mei, na problemen met de toegang tot mijn Vodafone account, overgestapt naar Youfone. Tot dusver zeer tevreden, KPN netwerk, dus prima ontvangst. Was voor mij het goedkoopste, omdat ik ook alleen bellen/SMS wilde. Bij een andere provider (Bel Simpel geloof ik) kon ik alleen SMS in combinatie met Mb’s. Dat is niet handig als je wel SMS maar geen Mb’s wilt.
Mijn advies is even je Vodafone rekeningen van de laatste maanden te bekijken hoeveel je gemiddelt belt. Als je een databundel neemt is SMS niet meer helemaal representatief omdat je dan ook toegang krijgt tot een Messenger zoals WhatsApp of Telegram oid.
Het is zeker de moeite waard om diverse providers naast elkaar te zetten. Wat voor mij past, is het voor jou misschien net niet.
Let erop dat als je bij Youfone iets afsluit en het bevalt je niet, je alleen kan opwaarderen, dus naar meer bundel. Minder kan lopende je contractduur niet.
M.b.t. tot je andere vragen: probeer eens op de i-tjes te klikken..
Citaat:
Belminuten
Bij Youfone heb je de keuze uit verschillende bundels. Bellen en sms'en is uit één bundel, waarbij één sms gerekend wordt als één minuut bellen.
Citaat:
SMS
Bellen en sms'en is uit één bundel. Kies je voor 250 belminuten/sms, dan kan je 250 minuten bellen of 250 sms'jes versturen. Dit kan uiteraard ook een combinatie zijn. Wil je meer sms'en dan kan je kiezen voor deze sms onbeperkt bundel vanaf €2,- per maand.
Citaat:
Bij Youfone Eindeloos wordt er bij een verbruik van minder dan € 10,00 standaard € 2,50 per maand aan administratiekosten in rekening gebracht. Alle gesprekken worden per seconde afgerekend met als vaste kosten voor bellen € 0,10 p/min en sms'en € 0,10 p/stuk. Youfone Eindeloos, 100 min/sms en Onbeperkt min/sms is alleen mogelijk in combinatie met een internetbundel.
Dus met Eindeloos betaal je (mijn interpretatie):
0 min bellen/SMS: €2.50 (administratiekosten) + €6 (Internet 1000 Mb) = €8.50
50 min bellen/SMS: €5 (50x €0.10) + €2.50 (administratiekosten want verbruik <10 €) + €6 (Internet 1000 Mb) = €13.50
100 min bellen/SMS: €10 euro (100 x €0.10) + 6 (Internet 1000 Mb) = €16
Een Sim-Only met 100 min/SMS en 1000 Mb kost 9 euro per maand. Eindeloos is dus alleen interessant als je zelden of nooit belt/SMSt. Maar ja, als je dan ook een keer gaat bellen schieten de kosten gelijk omhoog. Ik zou dan gewoon 100 min/SMS afsluiten en die 50 cent per maand meer betalen.