Krankzinnige telefoonrekening dankzij "service" van telfort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Krankzinnige telefoonrekening dankzij "service" van telfort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:28

Ik kom er net achter dat de rekening van mijn mobiel het afgelopen jaar veel en veel hoger is geweest dan zou moeten. Voorheen kreeg je per post, mail en sms de rekening waardoor je zicht hield op het bedrag.

Nu heb ik jaren geleden een abbonement afgesloten voor eerst rond de 4,50 voor 300 minuten partner abbonement. Dat is daarna 5,30 geworden voor dezelfde 300 minuten en daarna dit steeds verlengd. Sms deed ik nauwelijks dus bundel is niet nodig. Later iets meer gaan sms en maar niet heel veel en de bundel dus steeds voor 2 jaar verlengd. Geen internetgebruik op de telefoon, kan hij niet eens. Zo ook twee jaar geleden dus.

Nu is vorig jaar mijn bijna exman weer teruggestapt naar telfort voor zakelijke telefoon met internet en intensief gebruik kwa bellen. In diezelfde tijd is telfort ongevraagd gestopt met sms en mail rekeningen. Ivm slechter zicht en onduidelijke site is mijn tefort voor mij bijna niet te ontcijferen.

Daarna steeds afschriften gehad een rekening van tussen de 45 en 70 euro een steeds vast rond de 11 tot 13 euro. Met alleen een referentie nummer, geen telefoonnummer oid erbij dus er steeds vanuit gegaan dat de lage van mij en de hoge van hem waren. :j lijkt me logisch.

Alleen nu is dat gesplitst en kom ik er tot mijn grote schrik achter dat de hoge van mij is. -:(- . Dankzij de "service" van telfort blijkt nu.

Kennelijk is vorig jaar (een jaar na start nieuwe periode van twee jaar) het soort abbonement dat ik had gestopt en verandert in 200 minuten voor eerst 13,21 nu zelfs 14,40. Sms was van 15 cent per stuk omhoog gegaan naar 25 ct (terwijl internationaal het 9 cent is).

Dit alles is mij alleen nooit gemeld. -:(- 8)7 %) _-:( want alleen via internet op de telefoon hebben ze dat aan klanten gemeld. Leuk als je geen internet hebt op je telefoon en dus deze mededeling nooit krijgt. Niet per mail, niet per sms helemaal niks. -:(-

En ik ben dus iedere maand bijna 100 minuten over de bundel heen gegaan tegen idioot hoge kosten die ook waren verhoogd even tussendoor en 10 cent per sms je meer gaan betalen. Echt te belachelijk voor woorden en dit grapje heeft me denk ik ruim een jaar minstens 60 euro per maand gekost.

Kennelijk kon ik al verlengen/wijzigen tijdens die verandering. Maar ja nooit gehoord en nooit geweten. Nu is dat wel gebeurt en ga ik 8 euro per maand betalen voor 300 minuten en onbeperkt sms wat kennelijk al langer gebruikelijk is alleen niet voor het abbonement waarin ze mij hadden gewijzigd.

Klacht is ingedient en ik mag hopen dat ze iets gaan vergoeden voor hun grote fout. De eikels. -:(-

Edit even verduidelijkt dat het binnen de looptijd van contract is omgegooid znder melding.
Laatst bijgewerkt door karuna op 21-08-15 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Choiix

Re: Krankzinnige telefoonrekening dankzij "service" van telfort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:33

Dat gaan ze niet, Telfort houdt zich het recht voor contract eenzijdig te wijzigen. Waar je wel tegenaan kan schoppen is dat je wellicht aan kan tonen dat het jou niet gemeld is.

That said, altijd bij einde contract dit in de gaten houden. Gebeurt vaker dan nodig.

Ik ben nog altijd blij met m'n onbeperkt bellen/sms, spotify en 20GB op 4G voor 27,50. Ook die mag KPN verhogen, staat in de voorwaarden die niemand door leest maar wat wel zou moeten ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 17:33

Hoezo kan jij niet in je rekeningen kijken?
Die kun je perfect terug zien op "mijn telfort". Ik vind het zelf totaal niet onduidelijk.

Daarnaast consequent 100 minuten meer bellen per maand.
Had je zelf niet door dat je zoveel belt?

Het beste kun je naar een telfort winkel gaan.
Die helpen je beter dan de online klantenservice

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 17:37

Choiix schreef:
Dat gaan ze niet, Telfort houdt zich het recht voor contract eenzijdig te wijzigen. Waar je wel tegenaan kan schoppen is dat je wellicht aan kan tonen dat het jou niet gemeld is.

That said, altijd bij einde contract dit in de gaten houden. Gebeurt vaker dan nodig.

Ik ben nog altijd blij met m'n onbeperkt bellen/sms, spotify en 20GB op 4G voor 27,50. Ook die mag KPN verhogen, staat in de voorwaarden die niemand door leest maar wat wel zou moeten ;)

Tsja contract zou twee jaar lopen (tot oktober 2015) en niet na een jaar alles omgooien omdat het contract stopt. En dan zo veel duurder worden.

Overzicht zal vast duidelijk zijn voor goede ogen, alleen met mijn inmiddels 4 dubbelzicht met contract problemen een bijna onmogelijke opgave om te moeten uitpuzzelen waar ik moet zijn en wat er staat.

Nessa als je een 300 minuten bundel denkt te hebben en je strak bijhoudt dat je daar niet overheen gaat ga ik niet uit van een idiote rekening. Ik stop altijd rond de 270 tot 290 minuten zodat ik wat overhoud voor noodgevallen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:21

Nu ken ik toevallig iemand die totaal blind is en zelfs die kan Algemene voorwaarden lezen middels de text to speech functionaliteit. Misschien ook wat voor jou, werkt prima. Op een iPhone/iPad/MacBook bijvoorbeeld gewoon selecteren en laten babbelen.

Als je 270 min belt met een 300 min bundel is je bundel eigenlijk gewoon te krap. Kan je beter unlimited calling nemen. En praktisch elk modern abbo heeft SMS onbeperkt dus die kosten ben je dan ook al kwijt.

Iedereen kon kosteloos opzeggen ten tijde van die ene wijziging, ik weet inmiddels wat je bedoelt. Een keer in de zoveel tijd gooien ze oude abbo's met weinig klanten er uit om het systeem om te schonen. Gebeurt overal, ook bij Vodafone (internet FUP abbo's) en T-Mobile (Relax).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 11:56

Ja alleen heel fijn dat ze dat ook even melden aan de klanten die zo hun abbonement kwijt raken -O- en niet alleen doorgeven via whatsapp maar gewoon fatsoenlijk per mail en desnoods sms of brief. Dan weet je dat en kun je maatregelen nemen. En niet zonder mededeling dingen heel grof wijzigen en daardoor de kosten bijna vertienvoudigen.

Bundel is toereikend, ik bel juist zoveel dat het niet opraakt. Omdat ik het zonde vind om de minuten ongebruikt te laten. Ik houd daarom heel goed bij hoeveel ik bel en nul dat ook iedere maand opnieuw.

Spraaksoftware gebruik ik ook als nodig :j alleen bij een site als telfort vind ik dat een drama omdat er zoveel overal staat dan het voor mij teveel zoeken is voor ik gevonden heb wat ik nodig heb. En dan mis ik het geduld om alles af te luisteren. :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:00

Ik krijg altijd nog steeds per sms het maandelijkee factuurbedrag van Telfort, heb nog nooit iets per whats app van hen gehad?
En wijzigingen in abonnementen worden hier ook altijd per mail bevestigd.

Begrijp dus niet helemaal wat er bij jou is misgegaan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:03

Ik zit ook bij Telfort. Nooit problemen. Altijd netjes binnen m'n bundel gebleven. Ik had juist problemen met Vodafone die idioot hoge facturen stuurden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:09

Marije_jiplover schreef:
Ik krijg altijd nog steeds per sms het maandelijkee factuurbedrag van Telfort, heb nog nooit iets per whats app van hen gehad?
En wijzigingen in abonnementen worden hier ook altijd per mail bevestigd.

Begrijp dus niet helemaal wat er bij jou is misgegaan?

Mij ook niet helemaal, maar dat er iets heel ergs was misgegaan wel. Door het stoppen van dit abbonement en het overgaan naar een voor mij dus veel duurder, schijnt ook de mededeling per sms gestopt te zijn, en standaard per mail doen ze niet meer is me gister gezegd, daar moet je dan iedere maand een mail voor sturen naar de klantenservice. Heel raar :?

En ze hadden dus vreemd genoeg iedereen die wel internet op zijn telefoon erbij had wel bericht maar diegene zonder genoeg niet :n . Waardoor snapten ze ook niet. Maar ja het is wel gebeurt met flink hoge kosten als gevolg. Maar ja de verder bekende kreten, we betreuren het, ja erg vervelend maar .....ik ben benieuwd of ik er nog iets van hoor. Zal wel niet maar wie weet.

Ik zit al heel erg lang bij telfort, heb zelfs nog een o2 simkaart. En nog nooit een probleem ermee gehad. Maar nu dus wel.
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-08-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:10

Choiix schreef:
Iedereen kon kosteloos opzeggen ten tijde van die ene wijziging, ik weet inmiddels wat je bedoelt. Een keer in de zoveel tijd gooien ze oude abbo's met weinig klanten er uit om het systeem om te schonen. Gebeurt overal, ook bij Vodafone (internet FUP abbo's) en T-Mobile (Relax).

Het blijft een beetje een rare gang van zaken - als je zelf als individu tussentijds wilt opzeggen is de wereld te klein, maar maatschappijen kunnen dat doen met als enige consequentie dat de klant dan wel mag overstappen. Het lijkt me dat de klant best wel weer een beetje centraler zou mogen staan, en dat telecomproviders iets meer diensten verlenen dan geld proberen te incasseren via allerlei slinkse constructies (die juridisch misschien kloppen, maar toch eerst en vooral ook werken omdat ze weten dat lang niet iedereen die doorziet.)

Ik vind het vreemd hoe normaal we dat vinden.

TS, mocht je twitter of facebook hebben, dan wil dat nog wel eens helpen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:12

Geen facebook, geen twitter. Ben wat dat betreft een ouderwetse muts. Maar raar is het wel, bewijs maar dat je niks gehad hebt ook al geven ze dat aan de telefoon toe. Het is nog al een flinke verhoging van de rekening. Van rond de hooguit 8 euro max naar rekeningen van soms over de 70 euro. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:12

Ergens is het best logisch om zo'n abonnement eruit te gooien, het is immers een super goedkoop ding met alleen belminuten en sms'jes. Er zijn tegenwoordig heel weinig mensen die niet prepaid bellen die geen internet bij hun bundel hebben.

Waar je misschien naar kan kijken als je wilt overstappen is Prepaid van Lebara. Bij elke opwaardering krijg je een hele zooi beltegoed gratis (wordt gratis verdubbeld of je krijgt de helft er gratis bovenop, iets in die trant) en de tarieven zijn echt ongelofelijk betaalbaar. Ik heb een toestel van een tientje met een Lebara simkaart erbij gekocht. Bij registratie kreeg ik gratis beltegoed, toen ik hem met 20 euro opwaardeerde kreeg ik 10 of 20 euro gratis erbij, en omdat ik een nieuwe klant was kreeg ik nóg eens 5 euro gratis.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 12:15

Ik ga dadelijk 8 euro betalen voor 300 minuten en onbeperkt sms. Wel duurder als eerst maar een stuk goedkoper dan nu. Krankzinnig eigenlijk abbonement van over de 14 euro zonder sms voor 200 minuten. Veel meer betalen voor veel minder.

Ik heb bewust geen prepaid, heb ik wel gehad maar heb eens tijdens een telefoontje met pech langs de kant beltegoed op. dat is niet fijn als je niet even naar een praatpaal oid kan lopen.