Verhuizen naar Antwerpen! Welke wijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

Verhuizen naar Antwerpen! Welke wijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:36

Hoi!
Wegens een nieuwe (droom)baan verhuis ik binnen enkele weken naar het mooie Antwerpen :)
Morgen en volgende week heb ik een aantal bezichtigingen en Google laat me een beetje in de steek wbt informatie over de wijken.

Kunnen de Antwerpenaren mij misschien een beetje vooruit helpen? ;)

De eerste bezichtiging is in de Montebellostraat (postcode 2018).

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:43

Berchem (niet Berchem centrum) en Wilrijk zijn fijne wijken. Hoboken vind ik niks, Borgerhout ook niet. Mortsel (nèt buiten Antwerpen) vind ik een hele fijne plek. Ik woon zelf op de grens van Berchem, Wilrijk en Mortsel. Overal lekker dichtbij, je zit ook zo in Antwerpen Centrum.

Edit: ik zou alleen niet bij Fort VI in Wilrijk gaan wonen, tenzij je van goede feesten houdt :D Bij dat Fort worden de beste feesten van de buitencampus gehouden, als omwonende zou je daar misschien wat overlast van kunnen hebben door zatte studenten die niet snappen dat niet iedereen de hele nacht wilt feesten :+
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 21-08-15 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Emmaa

Re: Verhuizen naar Antwerpen! Welke wijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:46

Belangrijk is ook dat ik dichtbij mijn werk zit (max een kwartier fietsen?), kantoor zit op de Rijnkaai.

@StableDoor, ben je bekend met de wijken rondom de Montebellostraat? Ik geloof dat die tussen Harmonie en Klein-Antwerpen ligt.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:49

Ik vind dat persoonlijk geen fijne buurt. Heel erg druk (loopt ook een trambaan) en je zit in/vlak bij de Jodenbuurt (ik heb echt niks tegen Joden hoor, maar de sfeer is niet fijn daar).

Edit: ik weet al waar je kantoor is, moest even denken. Ehm, Linkeroever zou je kunnen overwegen, maar ik ben daar niet echt bekend mee. Antwerpen Stad is ook erg dichtbij, maar heel erg druk. Ik denk dat Linkeroever of aan de rand van Berchem een goede optie is. Vanaf mijn kot doe ik er 20 minuten over om bij jouw kantoor in de buurt te komen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:53

Oh ik vind de Harmonie dan weer absoluut niet vervelend om te wonen, je moet dan proberen iets te vinden richting Lange Lozannastraat/Harmoniepark/Jan van Rijswijklaan of meer richting Berchem aan Brouwerij de Koninck (woon ik al heel mijn leven, net in Berchem dichtbij de leuke zomerbar en restaurants etc). Je zit dan ook meteen in de stad!

Op 't Eilandje zelf kan je misschien ook wat vinden, al ken ik je budget niet :).

Mocht je in de wijk waar ik woon iets zoeken wil ik best mee kijken waar het ligt etc :j. Waar ik precies woon kan je in pb krijgen.

Welkom in Antwerpen alvast haha :D

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 11:55

Thanks! Mijn budget is zo rond de 550 incl. Mag ook prima een studio zijn, woon toch alleen. :)
Het is zo lastig, vooral omdat ik de 7e al start! Handig om dan al zsm iets te hebben.

Edit: Jan Van Rijswijcklaan die kant op is wel echt 20 minuten fietsen, ik denk dat ik dat te ver vind. Fietsen in Antwerpen zal sowieso niet hetzelfde zijn als in Eindhoven. :D
Laatst bijgewerkt door Emmaa op 21-08-15 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:58

In Berchem en Wilrijk kan je wel wat vinden binnen dat budget, in het centrum weet ik niet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 12:00

Zurenborg (omgeving Dageraadplaats) is helemaal mijn ding maar ik vrees wel wat langer fietsen, maar alles tussen daar en oud Berchem is heerlijk qua bedrijvigheid. Mooie mix van jonge gezinnen en ouderen, veel gezellige (geen zuipfestijnen) horeca, altijd wel iets te doen... Met dat budget moet er zeker een studio te vinden zijn in die buurt. Ik kan vanavond of morgen wel eens op maps een stukje proberen omcirkelen wat ik bedoel :)

Edit: dan is die wijk inderdaad ook te ver. Wel mooi om te onthouden ivm lekker terrasjes pakken etc zonder toeristen :D

Ik zou op het eilandje zelf gaan zoeken dan, maar iets verder weg dan net rond het MAS want dan betaal je je blauw...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:37

Het eilandje is echt veruit de leukste buurt. Probeer beetje weg te blijven bij park spoor noord en dan zit je daar super gezellig!

Het zuid kan ook heel gezellig zijn. Linkeroever is vooral flatgebouwen en parken. Wel heel mooi maar ik zou er niet heel graag wonen eerlijk gezegd (mijn school is er dat is al genoeg :') ).

Ik heb even naar je locatie gekeken en dat is echt wel dicht bij het zuid.

Vriend van mij zit in berchem op kot en die buurt is eigenlijk ook wel oké. Je moet eens een dagje antwerpen doen en met de tram wat rond rijden, je merkt meteen waar het gezellig is en waar niet. Hoboken / borgerhout 'kiel lekker wegblijven zou ik zeggen :Y)

Antwerpen centrum is ook heel gezellig, wel druk en duurder. Ik zou Berchem/ het zuid / eilandje kijken (ook duurder maar super tof).