Achteraf verhoging servicekosten sociale huur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Achteraf verhoging servicekosten sociale huur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:43

Vandaag lag bij mij een brief op de mat van de verhuurder.

Situatie is als volgt
Ik zit een een flat waar huur en koop door elkaar zit, met een vve, 6 grote woningen en 3 kleinen woningen waarbij een verdeel sleutel werd gebruikt van de service kosten naar ratio van de woon opervlakte.
Nu waren natuurlijk de mensen van de groter woningen hier niet mee eens.
Dit heeft geleid tot bezwaar en uiteindelijk heeft huurcommissie besloten dat de verdeel sleutel verandert moet worden zodat iedereen 1/12 betaalt met terugwerkende kracht tot jan 2014.

Mag dit, en wat kan ik hier tegen doen?
De 6 grote woningen hebben ook parkeer garage onder de flat zitten terwijl kleiner woningen enkel carpoort hebben. Morgen ga ik contact opnemen met de verhuurder. Maar misschien dat iemand ervaring hier mee heeft en welke stappen je hier tegen kunt nemen?

sneeuwpop

Re: Achteraf verhoging servicekosten sociale huur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:05

Geen idee. Zou het wel raar vinden als dat zelfs kan met terug werkende kracht.
Daarbij is de verdeelsleutel die is gebruikt wel eerlijk
ben dus ook wel benieuwd.
Heb je via Google al wat kunnen vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:06

Zoek eens op het Kassa/Vara forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:43

Heb ik gedaan, maar daar vindt ik niet directe oplossing op mijn probleem.
Dit verhaal speelt al langer waar bij des tijds uit was gekomen dat de verdeel sleutel die de verhuurder gebruikte correct was. (En ik dacht dat daarmee de kous af was). Dus ik heb idee dat men uiteindelijk net zo lang is wezen zeuren tot dat de huurcommissie tot andere uitspraak is gekomen.

En idd als voor terugwerkende kracht zit ik erg mee. Want waar moet ik nu opeens dat extra geld vandaan halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:31

Ik heb ondertussen de brief van de verhuurder gevonden uit 2014.
Daar in stond dat de verdeel sleutel die verhuurder gebruikte wordt gebruikt bij al panden die hij verhuurt en niet stond te wachten om bij in pand een uitzondering te maken en daarmee was het verzoek destijds afgewezen.
De eind afrekening van 2014 kan niet zomaar even terug vinden. Maar als die eindafrekening al is geweest dan mag die niet zomaar verandert worden. Ik ben wel benieuwd wat de verhuurder mij morgen kan vertellen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:16

En is het nu goed opgelost of niet?