Polar en Fitbit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

Polar en Fitbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 22:42

Hallo iedereen,

Ik ben steeds fanatieker met allerlei sporten (bootcamp, hardlopen, etc.) en vind het heel leuk om mijn activiteiten bij te houden. Aangezien ik hier gemotiveerder van raak.

Nu heb ik al meerdere keren gehoord van het merk Polar en Fitbit.
Graag hoor ik meningen van zoveel mogelijk mensen die ervaringen hebben met een van deze horloges (of beide!).

Ook heb je verschillende Polar horloges en Fitbit horloges. Wat is daar dan weer het fijnste/beste soort van?

Alvast bedankt.

Kattenbak

Re: Polar en Fitbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:44

Ik heb de Fitbit Charge HR omdat deze je hartslag ook meet. Ik heb gekozen voor de Fitbit omdat hij ook trappen meet en qua ontwerp het meest naar mijn smaak is. Er zitten ook wel wat nadelen aan, want hij meet niet altijd mijn actieve minuten, dat vind ik heel irritant. En je moet hem ca 2 keer per week opladen en volgens mij heeft de Polar dat niet, die moet eens per jaar.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:47

Ik heb Polar M400 voor verschillende sporten (paardrijden, hardlopen en racefietsen).
Ik had hiervoor een horloge die minder functies had. Ik ben zeer te spreken over de Polar M400. Batterij gaat lang mee, GPS doet het goed en deze heeft zeer uitgebreide functies.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:34

mws -> htt

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:46

Ik heb ook de Fitbit Charge HR en bij mij worden de actieve minuten wel goed geregistreerd. Mijn vriend heeft de Fitbit Surge en die is beter in te stellen op andere sporten dan lopen en ook heeft deze een GPS. De reden dat ik deze niet heb genomen, is dat ik het horloge te groot/lomp vind.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 10:47

Mayflower_ schreef:
Ik heb Polar M400 voor verschillende sporten (paardrijden, hardlopen en racefietsen).
Ik had hiervoor een horloge die minder functies had. Ik ben zeer te spreken over de Polar M400. Batterij gaat lang mee, GPS doet het goed en deze heeft zeer uitgebreide functies.

Ik had op internet gelezen dat wanneer je GPS functie aanzet, de batterij binnen 8 uur leeg is. Dit is dus niet van toepassing?

@SkyLWG: Ik vind de Fitbit inderdaad lomper dan de Polar... Uiterlijk telt ook mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:51

Fitbit is een leuke activity tracker, maar niet geschikt als sport horloge. De HR meter is niet acuraat genoeg om intervallen te registreren.

Polar is veel geschikter. Verder zou je nog kunnen kijken naar bijv. Suunto ambit (bijv. de 2R) of garmin vivoactive of forerunner

Edit:
http://www.dcrainmaker.com/
Hij maakt hele objectieve en uitgebreide product reviews! wel de moeite waard :)

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 11:04

Anoniem schreef:
Fitbit is een leuke activity tracker, maar niet geschikt als sport horloge. De HR meter is niet acuraat genoeg om intervallen te registreren.

Polar is veel geschikter. Verder zou je nog kunnen kijken naar bijv. Suunto ambit (bijv. de 2R) of garmin vivoactive of forerunner

Edit:
http://www.dcrainmaker.com/
Hij maakt hele objectieve en uitgebreide product reviews! wel de moeite waard :)

Dat is een fijne review! Dankjewel!

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:13

Of de Tom Tom multsport ook een mooi horloge.
Heb al veel slechte verhalen gehoord over de Polar m400. Dat hij telkens uitvalt of dat er zweet in het ladergat komt en hij daardoor niet meer oplaad.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:19

SkyLWG schreef:
Ik heb ook de Fitbit Charge HR en bij mij worden de actieve minuten wel goed geregistreerd. Mijn vriend heeft de Fitbit Surge en die is beter in te stellen op andere sporten dan lopen en ook heeft deze een GPS. De reden dat ik deze niet heb genomen, is dat ik het horloge te groot/lomp vind.

Mijn vriend heeft ook de HR en bij hem registreert hij wel actieve minuten op de juiste momenten. Dus waar het aan ligt...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:21

Ik heb geen enkel probleem met de Polar M400. Draag hem ook als 'normaal' horloge, ik heb hem mee gehad op vakantie naar Oostenrijk, daar gebruikt voor fietsen in de bergen (en dan flink gezweet) en hardlopen. Dagelijks had ik hem meer dan 2 uur aan incl GPS en bij thuiskomt (week later) stond de batterij op 63%. Dus ik ben er zeer tevreden over.

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 11:24

Ik lees nu dat het programma Polar Flow voor de PolarM400 niet een app heeft voor Windows Phone. Gaat dit een probleem zijn, of is via de computer een goede manier om alles bij te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:24

Kattenbak schreef:
SkyLWG schreef:

Mijn vriend heeft ook de HR en bij hem registreert hij wel actieve minuten op de juiste momenten. Dus waar het aan ligt...

Het probleem van fitbit is dat je hem erg strak moet doen voor een accurate meting. Het bandje is eigenlijk te smal waardoor er teveel licht in de HR sensoren komt en dit veroorzaakt storingen. Door het bandje goed strak te doen word de meting accurater. Maar super betrouwbaar is hij niet.