Probeer in ieder geval 1 keer per week te rijden zodat je in het ritme blijft. Meestal les je ook minimaal 1 keer per week

. Ik reed vooral 1-2 keer per week ritjes naar mijn verzorgpaard, dit was kwartiertje heen en kwartiertje terug en een enkele keer naar vriendlief die een halfuurtje verder woont. Ik reed dus gemiddeld twee keer per week auto, maar niet denderend lange afstanden.
Ik vond het in het begin wel nog erg spannend om over de snelweg te gaan, omdat ik altijd alleen kleine stukjes rij. Inmiddels gaat dat ook veel beter en vind ik het niet meer spannend.
Je woont in Friesland zie ik? Ik weet niet of je in een rustig dorp woont, maar misschien kan je een keer regelen dat je in een drukker dorp of stad rijdt. Ik ben geboren en getogen in Utrecht stad en heb hier ook mijn rij examen gedaan. Ik ben dus drukte gewend. Vriendinnen van mijn studie hebben alleen in dorpjes gereden en kregen echt een hartverlamming toen ze in de grote stad kwamen. Dus tip: doe zoveel mogelijk ervaring op in verschillende dingen tijdens je rijles!! Want dan heb je nog iemand naast je zitten die je kan sturen

.