Makkelijk en snel lunch recept?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vero

Makkelijk en snel lunch recept?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 10:59

Ik wil een keer wat anders tussen de middag eten dan brood/cracker met wat beleg erop. Dus ik dacht wat is nou makkelijk en snel voor de lunch? Ik had al pannenkoeken, omelet en wentelteefjes bedacht (maar pannenkoeken is niet echt mega snel :P )

Ik hoop dat jullie nog wat ideeen/recepten hebben!

Vero

Re: Makkelijk en snel lunch recept?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 12:14

Niemand? :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:17

Salade, wraps, soep..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:18

Een restje avondeten van de dag ervoor (is koud vaak ook gewoon heel lekker), yoghurt of kwark met fruit en muesli, quiche (in het weekend een grote quiche bakken en in porties invriezen, dan hoef je het doordeweeks alleen maar uit de vriezer te halen). Of leuk je boterhammen op met schijfjes komkommer, tomaat, pesto, sla, etc.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:18

Wraps! Ik eet graag een wrap met plakjes gerookte kip, ijsberg sla, komkommer, avocado en een beetje groene pesto (of andere saus naar keuze). Je kunt zoveel variëren met wraps, bijvoorbeeld een wrap met geitenkaas, walnoten, sla en een beetje honing-mosterd saus/dressing.

Of een salade met champignons (wel van te voren gebakken natuurlijk), pijnboompitten, komkommer en cherrytomaten.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:49

Eet je thuis, of elders?

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:50

kop soep (of cup-a-soup als je je het jezelf heel makkelijk maakt) met een schep couscous er doorheen. even laten staat et voila

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 14:54

K_im schreef:
Eet je thuis, of elders?

Thuis

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:55

wrap met kruidenroomkaas sla en kipfilet?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:07

Dan kun je echt bijna eten wat je wil! Soms moet je je maaltijd wel voorbereiden, maar er is zoveel dat ook gewoon binnen tien minuten klaar is. Ik heb vanmiddag gelunchd met verse groenten (courgette/paprika/bosui) en zalm. Die groenten kun je eventueel al voorgesneden kopen. Ik heb zelf altijd groenten en rijst in de vriezer liggen, dan kan ik pakken wat ik nodig heb en hoef ik het alleen even op te bakken. Stukje vlees/vis/of een ei erbij en klaar.

Verder inderdaad salades, wraps e.d. waar je echt alle kanten mee op kunt. Wanneer het wat langer duurt om klaar te maken, kun je dit ook eerder al voorbereiden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 15:11

Bedankt voor de ideeen, het is natuurlijk wel voor het weekend omdat ik doordeweeks naar school ga maar daardoor heb ik wel meer tijd om wat lekkers te maken.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:17

Een wrap oid kun je ook heel makkelijk mee nemen naar school ipv brood.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:20

ik wil nog wel eens (meenemen naar t werk, want t is zo makkelijk) een salade van hollandse garnalen, 1 bakje, 2 eetlepels mayo (echte mayo, met zo min mogelijk extra toevoegingen), en een hele of halve (afhankelijk van het formaat) ui (lekkerste vind ik zoete ui).
ui klein snijden, mengen met de garnalen en de mayo
en dan een avocado.
snij ik in de lengte in 4en, pit er uit, en dan lepel ik een stukje avocado uit de schil, schep een beetje salade er bij op de lepel, en smullen maar.
de combinatie is erg lekker, en het vult goed.

edit typo
Laatst bijgewerkt door elibeest op 18-08-15 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 15:21

elibeest schreef:
ik wil nog wel eens (meenemen naar t werk, want t is zo makkelijk) een salade van hollandse garnalen, 1 bakje, 2 eetlepels mayo (echte mayo, met zo min mogelijk extra toevoegingen), en een hele of halve (afhankelijk van het format) ui (lekkerste vind ik zoete ui).
ui klein snijden, mengen met de garnalen en de mayo
en dan een avocado.
snij ik in de lengte in 4en, pit er uit, en dan lepel ik een stukje avocado uit de schil, schep een beetje salade er bij op de lepen, en smullen maar.
de combinatie is erg lekker, en het vult goed.

Bedankt!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:28

een lekkere pastasalade!
pasta koken, afspoelen met koud water, bosuitje in ringetjes snijden en erbij doen, bakje gerookte kipreepjes erdoor, paar perzikken/nectarines in partjes snijden erdoor doen en tenslotte nog een bakje selleriesalade met geraspte wortels erdoor mengen en klaar ben je.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:29

Oh, en een salade met gerookte makreel, geraspte winterwortel, flinke hand rode kool, halve komkommer in blokjes en dan een dressing maken met 2 eetlepels olijfolie, 1 eetlepel balsamico azijn en dan nog even in de koekenpan wat sesamzaadjes roosteren.. mengen en klaar.. heerlijk (heb ik net nog op :-))

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:30

-Wraps vullen met sla, paar plakjes vleeswaren of reepjes gerookte kip, stukjes paprika/tomaat/avocado/net wat je zelf lekker vindt en een sausje van yoghurt erover.

- Afbakstokbroodje in de lengte open snijden, beleggen met ham en/of kaas, schijfjes of stukjes ananas erop en afbakken in de oven.

- Gehakt kruiden en rullen in een koekenpan, daarna even af laten koelen. Puntpaprika in de lengte doormidden snijden en zaadlijsten eruit halen, daarna elke helft besmeren met een laagje verse roomkaas of monchou. Bosuitje in ringen snijden en door het gehakt doen. Wat geraspte kaas erdoor en daarmee de paprika vullen. Paprika afdekken met een plakje ontbijtspek/bacon en dan 10-15 min in de oven.