Wat kost een schuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

Wat kost een schuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 16:53

Wij hebben een woning op het oog maar bij de woning staat een oude schuur. Deze schuur moet afgebroken worden en er zal een nieuwe moeten komen. De huidige schuur is een bakstenen schuur van ongeveer 20X10 meter met asbest platen. Ik zat te denken aan zo' n loodsachtige schuur met van de metalen groene platen want een stenen schuur wordt waarschijnlijk te duur. Of anders een houten schuur maar die zijn meestal niet zo groot. De betonvloer blijft liggen dus daar kan de nieuwe schuur op geplaatst worden. Iemand enig idee wat deze soorten schuren kosten?

Brainless

Re: Wat kost een schuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:57

Ik denk zelf dat het asbest verwijderen meer gaat kosten dan een nieuwe schuur.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:09

Wat ik je aanraad is om eerst eens te informeren wat je mag terug bouwen kwa oppervlakte, nokhoogte en dakgoothoogte. Aan de hand daarvan bepalen welke afmetingen je gaat gebruiken voor herbouw.
Mijn stal is gebouwd op een betonnen fundering. De spanten heb ik tweedehands gekocht. De spanten staan op betonnen poeren, om zo een betere hoogte te krijgen. Ik heb ongeveer 80 cm gemetseld en de bovenbouw is verder hout.
Je moet bij je gemeente vaak ook overleggen welk materiaal je wilt bouwen. Ik kreeg bijvoorbeeld geen vergunning voor damwand, wat jij nu wel noemt als optie. Het dak bestaat uit golfplaten en enkele lichtplaten.
De schuur kaal afgeleverd, dus zonder vloer, electra, water en boxwanden kwam ik 10 jaar geleden op 20.000 euro. Oppervlaktestal is 100 vierkante meter.
Ik zou veel op internet kijken naar voorbeelden en verschillende offertes vragen. Let op, offertes zijn vaak niet vrijblijvend.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:22

VSW -> HTT

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:23

Laatst bijgewerkt door melissapupa op 17-08-15 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 17:35

tjady schreef:
Wat ik je aanraad is om eerst eens te informeren wat je mag terug bouwen kwa oppervlakte, nokhoogte en dakgoothoogte. Aan de hand daarvan bepalen welke afmetingen je gaat gebruiken voor herbouw.
Mijn stal is gebouwd op een betonnen fundering. De spanten heb ik tweedehands gekocht. De spanten staan op betonnen poeren, om zo een betere hoogte te krijgen. Ik heb ongeveer 80 cm gemetseld en de bovenbouw is verder hout.
Je moet bij je gemeente vaak ook overleggen welk materiaal je wilt bouwen. Ik kreeg bijvoorbeeld geen vergunning voor damwand, wat jij nu wel noemt als optie. Het dak bestaat uit golfplaten en enkele lichtplaten.
De schuur kaal afgeleverd, dus zonder vloer, electra, water en boxwanden kwam ik 10 jaar geleden op 20.000 euro. Oppervlaktestal is 100 vierkante meter.
Ik zou veel op internet kijken naar voorbeelden en verschillende offertes vragen. Let op, offertes zijn vaak niet vrijblijvend.

Bedank daar heb ik wel wat aan. Het gaat me meer om een indicatie van de kosten. We hebben het huis nog niet gekocht dus dan wordt offertes opvragen wat lastig. Als het allemaal te duur wordt gaan we namelijk niet over tot de aankoop.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:38

Natuurlijk kun je wel offertes opvragen voor de koop! Je kunt zelfs al een bouwvergunning aanvragen vooraf zodat je weet dat je toestemming hebt voor de bouw.
(ontdekt toen wij ons huis verkochten, de nieuwe mensen hadden al een bouwvergunning voor de verkoop waar we niets van wisten!)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:56

josien_m_ schreef:
Natuurlijk kun je wel offertes opvragen voor de koop! Je kunt zelfs al een bouwvergunning aanvragen vooraf zodat je weet dat je toestemming hebt voor de bouw.
(ontdekt toen wij ons huis verkochten, de nieuwe mensen hadden al een bouwvergunning voor de verkoop waar we niets van wisten!)

Ja dat denk ik ook. Ik heb namelijk mijn huis ook gekocht, nadat ikzekerheid had, dat ik A paarden op locatie mocht houden, B een stal mocht bouwen ( globaal de mogelijkheden besproken, pas later de bouwtekening voor officiële vergunning en C een vergunning voor een rijbak zou krijgen. Toen dat zeker was, ben ik pas tot de koop overgegaan.
Je kan altijd globaal vragen wat de kosten zijn. Er is een verschil tussen het zelf doen en bijvoorbeeld laten doen. Als je gebruikt damwand op de kop kan tikken en je mag dat gebruiken dan scheelt dat ook weer. Misschien wil je wel een open kapschuur met gebroken kap etc.
Maar offerte met bouwtekening dat doen bedrijven vaak niet vrijblijvend.
Als je wilt, kan ik een foto plaatsen van de stal.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:03

Ik ben wel heel benieuwd om welk huis het gaat, wij hebben er ook een op het oog met dezelfde omschrijving! :P
Het asbest verwijderen zal ongeveer €6000,- kosten. Dit verschilt, hebben wij overigens vorig jaar opgevraagd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:13

Kan je asbestplaten niet hergebruiken? Misschien een onnozele vraag. Heb eerlijk gezegd geen idee of het kan en mag.
Als de platen heel zijn en je hoeft er niet aan te zagen, is asbest niet schadelijk.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 12:16

tjady schreef:
Kan je asbestplaten niet hergebruiken? Misschien een onnozele vraag. Heb eerlijk gezegd geen idee of het kan en mag.
Als de platen heel zijn en je hoeft er niet aan te zagen, is asbest niet schadelijk.

Asbest is vanaf 2024 verboden dus hergebruik is niet zo handig.

Als je een foto wilt plaatsen, graag.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 12:54

melissapupa schreef:
huisman gemert, ik zou de hal dan groter maken.
stallen, binnenbak, zadelkamer en wasplaatsen en nog ruimte voor een werkplaatsje bijvoorbeeld
maar dat zouden wij doen :o
https://www.huisman-gemert.nl/hallenbouw/prijzen/ prijzen kleine hallen

Bedankt, staan inderdaad prijzen bij dus daar heb ik wel wat aan. Jammer alleen dat er niet echt duidelijke foto's op de site staan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:23

Brainless schreef:
Ik denk zelf dat het asbest verwijderen meer gaat kosten dan een nieuwe schuur.

Dat valt wel mee. Jaar of 5 geleden was 250 m2 asbestdak verwijderen 8000 euro. De nieuwe loods van 8 x 15, stalen spanten, prefab borstwering, wanden van geisoleerde sandwichpanelen, geisoleerd dak, klinkervloer kostte wel ietsje meer :o

Ongeisoleerd schat ik in dat je in hout met ongeisoleerde damwandplaten (in identieke afmetingen) toch nog snel richting de 30.000 euro zit. Sloopkosten oude loods inclusief asbest verwijderen rond de 10.000.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 14:25

Prijzen voor slopen heb ik wel redelijk in beeld. Mn vader heeft laatst offertes laten maken voor de sloop van zijn schuur. Het verwijderen van asbest is inmiddels niet zo extreem duur meer (voor 100 m2: € 13 - € 14 per m2).

Volgens Huisman-Gemert zou ik met 15.000 klaar zijn maar dat lijkt mij vrij weinig.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:55

Afbeelding
Hier een foto. Schuur is 12,5 bij 8 meter. Ik heb gekozen voor maximale nokhoogte en maximale dakgootrand. Wat in de vergunning werd aangegeven als maximaal. de deuren zijn precies hoog genoeg om de trailer doorheen te laten gaan.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:49

Billy20 schreef:
melissapupa schreef:
huisman gemert, ik zou de hal dan groter maken.
stallen, binnenbak, zadelkamer en wasplaatsen en nog ruimte voor een werkplaatsje bijvoorbeeld
maar dat zouden wij doen :o
https://www.huisman-gemert.nl/hallenbouw/prijzen/ prijzen kleine hallen

Bedankt, staan inderdaad prijzen bij dus daar heb ik wel wat aan. Jammer alleen dat er niet echt duidelijke foto's op de site staan.

wil je foto's? wij hebben van huisman een hal staan.

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 19:17

Citaat:
wil je foto's? wij hebben van huisman een hal staan.

Graag. Ben ook wel benieuwd wat die heeft gekocht (als ik zo brutaal mag zijn, mag ook via pb).

Billy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 19:18

Citaat:
Hier een foto. Schuur is 12,5 bij 8 meter. Ik heb gekozen voor maximale nokhoogte en maximale dakgootrand. Wat in de vergunning werd aangegeven als maximaal. de deuren zijn precies hoog genoeg om de trailer doorheen te laten gaan.

Bedankt, mooie schuur.