Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
janderegelaa schreef:Je hebt niets aan VWO, dan moet je alsnog een vervolgopleiding volgen. Dan kun je beter HBO doen.
elenaMM77 schreef:het gaat TS volgens mij niet om de waarde van het papiertje, maar om de eigenwaarde van het afmaken wat ze ooit begonnen is..
niet om er ergens mee aan de bak te komen, maar voor de heb en de mentale rust die het geeft als het je altijd dwars heeft gezeten dat je het niet afgemaakt hebt
MarlindeRooz schreef:Wil je naar de VAVO van deltion in Zwolle? Zeker doen namelijk. Heb daar een geweldige tijd gehad en 's avonds zijn daar de lessen voor de ouderen. Hangt een enorm prettige sfeer op die school.
Ik had gewoon overdag les, daar waren wel vaak mensen van 18 tot 25.
TamaradB schreef:Ik hoef er niets aan te hebben, ik wil het gewoon afgemaakt hebben. Ik vraag niet om positieve of negatieve bevestiging; ik vraag of mensen ervaring hebben met dit te doen op volwassen leeftijd en wat het ze heeft gekost. Ik heb geen specifieke wens wat ik met een diploma VWO wil gaan doen, maar ik wil het gewoon hébben!
elenaMM77 schreef:maar ze is niet ooit gestopt met het hbo.
als je de afwas half doet en de andere helft daarvan denk je 's avonds: had ik gelijk moeten doen, maar ik wil het nu toch afmaken.. Dan ga je de afwas doen en niet het huis stofzuigen, ook al is dat meer
janderegelaa schreef:Ik begrijp het heel goed. Het is alleen een wens uit emotie die ondertussen wel een waste of time en geld is als je ook HBO kunt doen en daarmee je eigen toekomst beter kunt maken.
In mijn ogen is het geen fout uit het verleden herstellen maar gewoon een nieuwe fout maken omdat er niet rationeel gedacht wordt.
Zoals TS zelf zegt dat ze verder en méér wil dan is het VWO geen goede start. HBO wel. Sluit aan bij het MBO en geeft eventueel ook nog een bepaalde dispensatie voor de Uni.