Trouw tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miramii

Trouw tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:11

Een datum is onofficieel gekozen, een haalbaar budget is gesteld en de planning een beetje ingedeeld..
Het is definitief: wij gaan trouwen!

De kerk en het gemeentehuis zijn gekozen, nu de rest nog.. Maar men, wat een boel keuzes, opties en vooral: hoge prijzen! :( .Wij zijn dus op zoek naar leuke en betaalbare tips in omgeving Leusden, Amersfoort of woudenberg. Het gaat om de volgende dingen:

- versiering kerkzaal
- korsages en bruideboeketje
- locatie voor diner (bbq o.i.d.) en feest
- bruidstaart of ijstaart
- goedkope bruidszaken

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom! Ik ben creatief, dus kan een hoop doen. Kom maar op! :D

Pluttersput

Re: Trouw tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:18

Boeketje kan je gewoon bij de bloemenwinkel laten maken. Je loopt naar binnen en zegt voor 15 euro een mooi boeketje aub. Klaar :D Je corsage idemdito.
Bruidsmodezaak, ik ben laatst in de outlet in Eindhoven geweest. Ben direct geslaagd, fijne service, aardige mensen. Volgens mij zitten er nog een paar door Nederland. Ze kopen de jurken van vorig seizoen en jurken die niet verkocht worden op en verkopen die dan voor een veel lagere prijs :)
Bruidstaart? Kijk of je een particulier kan vinden die dat voor je kan doen. Er zijn zat mensen die taarten op bestelling maken, misschien ook wel bruidstaarten?

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:45

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:13

Als bruidsboeket, versiering trouwvervoer, versiering stoelen kerk, ... hebben wij houten roosjes gebruikt. Veel kleuren mogelijk, met een pareltje, wat gras, ... Heel leuk, goedkoper dan echte bloemen en vooral: levenslang houdbaar!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:30

Kijk eens op www.trouwforum.nl
Daar staan enorm veel budget tips in.
Zelf ben ik in 2013 getrouwd, met alles erop en eraan voor netto 3000,-. Jurk en pak hebben we wel van onze ouders gekregen maar de rest hebben we zelf betaald, inclusief geweldig avondfeest.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:13

Storm schreef:
Kijk eens op http://www.trouwforum.nl
Daar staan enorm veel budget tips in.
Zelf ben ik in 2013 getrouwd, met alles erop en eraan voor netto 3000,-. Jurk en pak hebben we wel van onze ouders gekregen maar de rest hebben we zelf betaald, inclusief geweldig avondfeest.

Bedankt voor de tip, ik ga er zeker even rond kijken! Mag ik vragen hoe jullie dag er een beetje uit zag? En hoe jij het hebt gedaan met betrekking tot het diner en het feest?

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:14

Suzzy_3 schreef:
Als bruidsboeket, versiering trouwvervoer, versiering stoelen kerk, ... hebben wij houten roosjes gebruikt. Veel kleuren mogelijk, met een pareltje, wat gras, ... Heel leuk, goedkoper dan echte bloemen en vooral: levenslang houdbaar!

Hebben jullie die dan zelf gemaakt of besteld? Lijkt me behoorlijk wat werk. Heb je misschien een foto oid? :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:18

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:19

The bridal closet in Amsterdam kan ik je voor je jurk zeker aanraden, mocht je van bling houden, max 900 euro geloof ik, komt mijne ook vandaan.
Kerk hebben wij zelf versierd, tule strikken aan de banken.
Wij hadden een ijstaart (klassiek, simpel) omdat wij niet voor alle feestgasten taart wilden regelen (130 man) en zo kon het na het eten met de daggasten meteen als toetje dienen

Als je wil kan ik nakijken waar de taart vandaan kwam en ik heb ook wel foto's als je wil!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:21

http://www.diamondweddingshop.nl/

Zij kunnen je niet alleen helpen met de jurk, ze hebben ook weddingplanners. Dus zij kunnen je ook helpen aan een budget wedding (welk budget dat ook is ;).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:11

Je kan voor een jurk ook in bijvoorbeeld een galazaak kijken (beetje afhankelijk van wat je zoekt, maar kijk eens bij www.degalazaak.nl ), dat scheelt vaak al een hele hoop geld! En bij veel bruidszaken hebben ze nu uitverkoop. Ik ga bijvoorbeeld ook geen "officiële" bruidsschoenen kopen, ik ga gewoon lekker (online) shoppen en dan vind ik ook vast wel wat leuks.

Verder inderdaad op Pinterest kijken voor idee'tjes. Lekker veel zelf proberen te doen! Kijk of je zelf de drankjes kunt regelen en zelf voor het eten mag zorgen. Heb je bijvoorbeeld vrienden die dingen voor jullie kunnen regelen? Zo maakt het nichtje van mijn vriend een mooie taart, maar waarschijnlijk is dat niet voldoende voor alle gasten, dus halen we gewoon zelf nog wat taarten erbij en maken we een soort "taart buffet" (maar dat kan je natuurlijk ook doen met cupcakes oid). Ik wil ook zelf voor de versiering zorgen en dit gaan we dan met een groepje vrienden ophangen.

Een vriendin van mij heeft ooit een opleiding gedaan richting bloembinden e.d., dus zij maakt het boeket. Onze trouwauto is de camper die mijn vriend en ik zelf op hebben geknapt. De moeder van mijn vriend is toevallig BABS, dus zij trouwt ons. Een kennis van ons is een goede fotograaf en zijn vriendin helpt hem tijdens shoots, maar zij is ook goed met haar en make-up, dus zij zullen de foto's en mijn haar + make-up gaan verzorgen. Het kost allemaal alsnog voldoende, maar het scheelt echt al een hoop geld!

De uitnodigingen kan je zelf maken (vriendin van mij heeft gewoon iets moois gemaakt op de computer, formaat A-4 en dit in een gewone enveloppe verstuurd), of online bestellen. Wij hebben bijvoorbeeld D.I.Y. uitnodigingen gekocht via deze site: https://www.weddingdeco.nl/trouwkaarten/trouwkaarten

Qua locaties voor het feest: Erkemederstrand, Het Eekhoornnest, de zaal onder De Kabouterhut, iets van een werfkelder in Utrecht, misschien Zandfoort aan de Eem? Gewoon lekker op je gemak rondkijken. Mijn tip is overigens wel om echt ruim de tijd te nemen als je veel zelf wilt doen, zodat je echt de tijd hebt om ideeën op te doen en koopjes te scoren.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:15

En wat denk je van De Mof (leusden) als feestlocatie? geen flauw idee hoe duur het daar is maar zie geregeld bruiloft feesten daar

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:17

Wat leuk dat je gaat trouwen.
Wij trouwen 30 december, en heb veel aan het HK topic van jurk tot zoen trouwen is wat wij gaan doen.
En verder heel veel pinterest voor inspiratie.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:19

Ik ben vorig jaar voor mn trouwjurk geslaagd bij dreamdresses in Arnhem, is wel een aanrader!
Qua versiering kun je zelf heel creatief zijn, paar dingen die wij hebben gedaan: houten borden met krijt erop geschreven wat waar was, heel veel ballonnen, zelf pompons maken van servetten, op mp 2ehands versiering kopen (meestal niet eens gebruikt!) De kerk hadden wij kleine vaasjes (action) met een bloemetje erin en een lintje geknoopt aan de banken.
Voor de taart, heb je in jouw kennissenkring niet iemand die handig is met taarten?
Bij ons heeft mn moeder alle bloemen (bruidsboeket en bloemstukken) verzorgt.
Veel plezier met alle voorbereidingen!

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:20

Wij gaan ook trouwen 01-07-2016 en ik ben ook aan het oriënteren dus ik lees graag mee :D

Ik ben voor decoratie vooral aan het snuffelen op aliexpress.com :D Je hebt daar echt van alles! Een jurk zou ik er niet kopen maar je hebt toch heeel veel decoratie voor weinig geld. Ik lees wel de recensies want ik merk dat bijvoorbeeld nepboeketjes de kwaliteit enorm verschilt. Wat ik zelf erg leuk vind zijn bijvoorbeeld van die papieren lantaarns:

http://nl.aliexpress.com/item/Free-Ship ... 0.html?s=p

http://nl.aliexpress.com/item/Multicolo ... 20117.html

Een jurk kan je eventueel ook huren :) Maar dat moet je net willen.

Locaties vind ik ook erg lastig! Een trouwbeurs lijkt me ook handig en informatief om heen te gaan.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:36

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:07

Huh? Was jij ook niet degene die het vorige week of zo het uit wilde maken met haar vriend? :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:25

Hhilde schreef:
Huh? Was jij ook niet degene die het vorige week of zo het uit wilde maken met haar vriend? :=

Ja nou je het zegt... Dat is toch wel een soort van bizar idd :=

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:05

miramii schreef:
Suzzy_3 schreef:

Hebben jullie die dan zelf gemaakt of besteld? Lijkt me behoorlijk wat werk. Heb je misschien een foto oid? :)

Wij hebben deze besteld op het internet. Boeket + losse roosjes, en daar dan versiering mee gemaakt.

http://monredecoratie.nl/index.php?item ... 92&lang=NL

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 19:21

verootjoo schreef:
Hhilde schreef:

Ja nou je het zegt... Dat is toch wel een soort van bizar idd :=

Zie dat topic ;)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 19:22

Suzzy_3 schreef:
miramii schreef:

Wij hebben deze besteld op het internet. Boeket + losse roosjes, en daar dan versiering mee gemaakt.

http://monredecoratie.nl/index.php?item ... 92&lang=NL

Oh wauw! Dat zijn zeker mooie roosjes! Dat die zo goedkoop zijn! Die gaan zeker mee in de opties!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:24

Fotograaf al geregeld (of over nagedacht)? Ik ken een hele goede (trouw)fotograaf in Amersfoort. Erg vakbekwaam, sociaal, ervaren en onwijs fijn om mee samen te werken :)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:32

mala26 schreef:
En wat denk je van De Mof (leusden) als feestlocatie? geen flauw idee hoe duur het daar is maar zie geregeld bruiloft feesten daar

Wij zijn 30 januari getrouwd en hebben diner en feest daar gehouden. Vond het super fijne mensen die erg mee dachten wat we wilden! Daardoor hebben we s avonds een verrassingsceremonie kunnen houden. Was erg leuk!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 19:33

showteam schreef:
Fotograaf al geregeld (of over nagedacht)? Ik ken een hele goede (trouw)fotograaf in Amersfoort. Erg vakbekwaam, sociaal, ervaren en onwijs fijn om mee samen te werken :)

Nog niet over nagedacht en dus ook nog niet geregeld nee! :o
Ik moet er wel gelijk bij zeggen dat wij een beperkt budget hebben, dus een fotograaf van 2000 euro gaat hem (helaas) niet worden! Maar alle tips en hints zijn welkom!

Karlijnxxx schreef:
http://www.diamondweddingshop.nl/

Zij kunnen je niet alleen helpen met de jurk, ze hebben ook weddingplanners. Dus zij kunnen je ook helpen aan een budget wedding (welk budget dat ook is ;).

Bedankt voor je tip! Het probleem met weddingplanners is alleen wel dat zij vaak ook flink geld vragen. En dat is hier helaas niet in overvloed. :Y)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 19:35

knockout1 schreef:
Wij zijn 30 januari getrouwd en hebben diner en feest daar gehouden. Vond het super fijne mensen die erg mee dachten wat we wilden! Daardoor hebben we s avonds een verrassingsceremonie kunnen houden. Was erg leuk!

Mag ik vragen hoeveel jullie daar dan ongeveer kwijt waren voor een diner en feest? En ik ben nu wel erg benieuwd wat een verrassingsceremonie is? :)