kinderen en werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

kinderen en werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:08

hoe doen jullie dat, werken en kinderen?

mijn man werk in 5 ploegen diensten, waardoor hij wel na een cyclus van bijv, 2 dag diensten, 2 middagdiensten en 2 nachtdiensten 3 of 4 dagen vrij heeft, maar dat verschuift telkens, waardoor het kan zijn dat hij van maandag tot zondag aan het werk is en pas dan weer maandag vrij heeft of soms alleen in het weekend,
ik werk in een supermarkt, en werk dan van 7 tot 13 of 7 tot 17 of 7 tot 15 en dan 3 of vier dagen per week, ik mag geen vaste dagen want dan gaan de andere werknemers die mama zijn ook klagen,
nu werk ik meestal de maandag woensdag vrijdag en zaterdag, en moeten de kinderen dus om de dag naar oma en daar blijven slapen, de oudste wordt 5 en de jongste is 7 maanden, ik wordt er soms heel onrustig van dat ze relatief vaak moeten blijven slapen, maar ja niet werken is ook geen optie, en andere weken hoeven ze maar 1 of 2 keer te gaan slapen.

hoe doen andere mama's het?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:13

Dat klinkt wel als lastig inderdaad..
Ik heb altijd 's ochtends gewerkt en eerst de kinderen naar opvang gebracht en daarna naar school. Hoefde ik alleen op woensdag en in de vakanties wat te regelen.
Nu zijn de kinderen groot, maar ik denk nog wel eens aan die tijd.. pfff was een heel ge-ren en gevlieg. En dan heb jij het nog lastiger met wisselende werktijden. Dan moet je wel iets met opa's en oma's.

Je moet maar wel denken: het is tijdelijk.. ze zijn zo groot. En later hebben ze het er over hoe leuk het was om bij opa en oma te slapen.
Moeten ze 's nachts ook bij opa en oma slapen? Jij hebt toch geen nachtdienst?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:14

Waarom moeten ze blijven slapen als je om 13 uur al vrij bent? Onthaalmoeder gen optie?

F_inley

Re: kinderen en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:18

Een hele flexibele nanny of gastouder zoeken die mee verandert in jullie wensen.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:19

de baby kan nog niet zitten, en ik ben dan met de fiets, ik kan wel de fietskar er achter zetten, maar dat is een hoop kabaal om half 7 s.morgens als ik dan naar mijn werk moet gaan, we hebben maar 1 auto en mijn moeder woont een dorpje verder dan ik zelf

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:22

Herkenbaar ! Hier een mama die 4 dagen in de week ploegenwerk doet en een papa die een hele zware fulltime heeft. Jammergenoeg geen oma's die kleintje veel kunnen opvangen dus soms zit mijn kleine man tot laat in het kdv. Hij gaat nog niet naar school dus als het zo ver is zie ik mijn kindje heel weinig als ik de late ploeg heb maar heb ik wel weer tijd voor de paarden. Tot nu toe lukt het alles te combineren (zonder rijden) maar toch ook met veel frustratie. Ik vraag me ook soms af hoe anderen het allemaal klaarspelen, zeker met paarden.

Maar goed, we moeten erdoor en niet werken is geen optie want dan moeten de paarden weg. Ik ga wel eens moeten puzzelen als hij met school begint of hij moet weer lang in de opvang blijven. Of minder werken (wat ik echt wel liever zou doen) maar met die ploegen is dat ook weer geen optie want dan moet kind als ik de late ploeg heb toch nog lang in de opvang blijven.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:26

Ik werk straks 4 dagen in het basisonderwijs, mijn man onregelmatig, 3 dagen en een studie. Doordat ik woe middag vrij ben kan hij die dag een late dienst doen en wisselen we elkaar af. Hij kan ook soms het weekend werken. Wij hebben 1 dag een gastouder vlakbij mijn werk en een keer in de twee weken een oma die een dagje oppast. Ik krijg overigens veel commentaar op mijn 4 dagen werk, ondanks het feit dat onze dan 4 maanden oude zoon maar 1 dag naar de oppas most. Terwijl papa maar 3 dagen werkt. Herkenbaar hier? Ik word er ZO moe van. Het is nl geen luxe, die 4 dagen van mij.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:29

Ik begrijp nooit waarom kinderen moeten logeren omdat ouders moeten werken.

Mijn zus heeft het mij ook gevraagd (ga tzt een dag op m'n neefje passen.) maar heb hiervoor bedankt..

Kindje komt dat om 18:00 om vervolgens de volgende dag 18:00 weer opgehaald te worden..

Waarom komt je moeder niet bij jou oppassen?

Heb je je kindjes thuis. Geen gestress en het gaat maar om een paar uurtjes.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:34

Je man werkt volgens een vast 2-2-2 schema, zou jouw rooster niet hierop aangepast kunnen worden? Zo heb je niet steeds de dagen en tijden die elke moeder wil, maar wel die jouw uitkomen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:34

Waarom niet gewoon je moeder bij jullie thuis?

Mijn zus had overigens een nanny, werkte erg fijn :j structuur en rust voor de kinderen én in eigen huis. Ze vonden het altijd harstikke leuk (en hebben nu 10 jaar later er nog contact mee met 2 van hun nanny's)

Ik heb gelukkig alleen overdag oppas nodig, dus de ouders en schoonouders springen bij. Ik werk zo onregelmatig dat een kinderopvang geen optie is helaas.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:38

joyca schreef:
de baby kan nog niet zitten, en ik ben dan met de fiets, ik kan wel de fietskar er achter zetten, maar dat is een hoop kabaal om half 7 s.morgens als ik dan naar mijn werk moet gaan, we hebben maar 1 auto en mijn moeder woont een dorpje verder dan ik zelf

draagzak.

Ik ben om deze ene nu opzoek na werk wat meer bij ons gezin past. En meer rust voor ons geeft

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:38

Kan je geen baan vinden die beter past bij je gezin?
En als meerdere moeders hun mama dagen gaan claimen is dat voor de werkgever toch alleen maar handig?

Dezelfde mensen op dezelfde tijd, iedereen kan daar om heen zijn gezin regelen. Weinig flexibele werkgever zeg.

Hier 4 dagen aan het werk, 32 uur (sinds kort weer) en gelukkig continue rooster op school. Dus 3 dagen na school naar de BSO en de andere dagen zijn mijn vriend of ik er om ze uit school te halen. Ben daar heel duidelijk in geweest naar de werkgever. Ik wil wel een goede balans tussen werk en privé. Indien er eentje ziek is mag ik thuis werken. Blij mee!

Succes met plannen, ik zou er ook niet tegen kunnen met wisselende diensten en roosters dus ik snap je gevoel.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:39

joyca schreef:

draagzak.

Ik ben om deze ene nu opzoek na werk wat meer bij ons gezin past. En meer rust voor ons geeft

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 19:55

toen ik mijn eerste kindje net had, woonde ik op 5 minuten lopen van mijn moeder, en 10 minuten lopen van mijn werk, maar dat was in een flat, nu heb ik een huurhuis met tuin en nette buurt,
mijn moeder wilt het liefste gewoon bij haar thuis zijn, ook de afstand van haar flat naar de school van de oudste is korter dan ons huis naar school, en een andere oppas zie ik financiel gezien niet zitten, sommige weken dan zijn ze veel thuis en andere weken dan wat meer bij oma, de oudste neem ik dan nog sneller mee, omdat ze zelf kan fietsen en achterop de fiets kan zitten, maar ik ga eens kijken voor een zitje voor in de fietskar, dan kan de baby ook beter mee, met de maxicosie in de kar krijg ik het plastic niet goed dicht, en ze huilt steeds als ze achterin de kar zit,
ik heb een draagzak, maar weet niet of het verstandig is om daar ook mee te fietsen eigenlijk

mijn afdelinschef houdt wel rekening met me, heb een tijdje op maandag vrijdag en zaterdag gewerkt en dat was voor mij rustiger, maar nu is de vakantie periode en moet ze schuiven met de uren en dagen.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:00

en wat het paardrijden betreft kan ik alleen doen als mijn man thuis is, dat heb ik ook al aan de kant geschoven en niet meer als moeten beschouwd, het is een verzorgpaard,en wordt door een meisje verzorgt en ook gereden en als ik tijd en zin heb ga er heen, binnen kort krijg ik een soort thuiszorg, om weer rust en regelmaat te krijgen thuis, want ik wordt hier heel onrustig van en kom thuis ook nergens aan toe op deze manier

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:01

ik doe het zelf wel met een draagzak.

optie om een andere baan te zoeken? waar een wil is, is een weg en ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan bij de eerste al.

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:12

ja ben ik soms ook over aan het denken, maar ja heb nu een vast contract en als je ergens weer nieuw komt, zou ook niet zo weten wat dan beter qua werk zou passen,

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:20

Ik ben absoluut tegen het fietsen met een draagzak. Wat als je onverwacht moet remmen of uitwijken.. knal je zo met je kind op het stuur waarbij je kind dan functioneert als jouw airbag.

Moet een ieder voor zichzelf weten natuurlijk maar ik ga het in ieder geval nooit doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:35

Kimbers schreef:
Ik ben absoluut tegen het fietsen met een draagzak. Wat als je onverwacht moet remmen of uitwijken.. knal je zo met je kind op het stuur waarbij je kind dan functioneert als jouw airbag.

Moet een ieder voor zichzelf weten natuurlijk maar ik ga het in ieder geval nooit doen.

Meningen zijn hierover verdeeld. Ik deed het wel, kind in de draagdoek en hop op de fiets.

TS, mocht je voor een draagzak gaan, neem wel een ergonomische en geen BabyBjörn, Chico, Stokke of Kipling ofzo. Een goede draagzak heb je makkelijk voor een euro of 50,-

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:03

Waarom is niet werken geen optie? Dan had je ook niet aan kinderen moeten beginnen eigenlijk...

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:09

Gucci_ schreef:
Waarom is niet werken geen optie? Dan had je ook niet aan kinderen moeten beginnen eigenlijk...

Dat is kort door de bocht! De meeste mensen in deze tijd moeten blijven werken hoor!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:13

Gucci_ schreef:

In welke wereld leef jij? :+
Ik ben van mening dat, tenzij partner een extreem goede baan heeft en het financieel makkelijk kan, ieder gezond persoon gewoon moet werken. Sterker nog, dat is vaak ook gewoon nodig. Voor niets gaat de zon op.

Ik snap dat je er gefrustreerd van raakt, TS. Als je nu eens een goed gesprek met je manager aangaat en uitlegt dat het bij jou voor veel onrust zorgt, kan hij wellicht iets meer rekening houden met het rooster?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:32

Gucci_ schreef:

Voor best wat mensen is het niet haalbaar om op 1 salaris te leven en toch leuk te kunnen leven zonder enorm te moeten besparen.
Het is niet raar om als vrouw te werken terwijl je kinderen hebt en er is ook niets mis mee. Dus ik vind het echt onzin om te zeggen dat ze dan niet aan kinderen had moeten beginnen.

Ts, hier heb ik de eerste jaren gewerkt na de geboorte van mijn kinderen i.c.m. een man die erg veel werkt en enorm onregelmatig (wij hebben een boerderij). Toen ik ook nog eens veel koopzondagen moest werken heb ik besloten te stoppen, ook omdat het met al het werk thuis wel erg druk werd. Een moeilijke beslissing voor mij, omdat ik mijn werk enorm leuk vond en eigenlijk voor mijn plezier werkte.
Die jaren dat ik werkte hebben de oma's ieder een dag opgepast (werkte 2 dgn).
Maar als die niet konden of ziek waren of ik moest extra werken, dan gaf dat ook veel onrust.

Persoonlijk zou ik toch je ogen open houden voor ander werk waarbij je wel echt op vaste dagen werkt.
Maar vooral zou ik toch eerst eens met je baas om de tafel gaan zitten. Leg je situatie uit. Misschien kunnen ze wel rekening houden met je man zijn rooster. Dat hoeft niet iedere dag te zijn, maar alle beetjes helpen natuurlijk.
Is het niet mogelijk om wat langere dagen te maken, zodat je een dag minder kunt gaan werken?

Ik zou toch ook eens gaan kijken naar een gastouder. Daar heb je ook flexibele gastouders tussen zitten. Heb je al wel eens gekeken wat het je exact gaat kosten? Want je krijgt natuurlijk ook kinderopvangtoeslag. Ik zou dat toch ook eens uit laten rekenen. Natuurlijk kost het je geld, maar wie weet valt het nog relatief mee. En als dat dan toch net wat meer rust geeft!?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:35

Maar wat komt de thuiszorg dan doen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 23:39

TS, ik zie in je profiel dat je ook hondentrimster bent! Doe je dat momenteel nog? Is dat geen optie om dat verder uit te breiden/terug op te pakken en je klantenkring op te bouwen of groter te maken.
Wellicht kun je dan voor jezelf gaan beginnen of minder gaan werken bij je huidige baas.

Een vriendin van mij heeft haar eigen hondentrimsalon in haar schuurtje aan huis. Zij heeft inmiddels al een leuke klantenkring opgebouwd. Ook kan zij zelf haar tijd inplannen.