Thuisstudie Moderne bedrijfadministratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Thuisstudie Moderne bedrijfadministratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 15:57

Ik ben al langere tijd aan het rond kijken voor een thuisstudie. Ik heb hiervoor twee MBO opleidingen gedaan in de dierensector en hoop op een dag mijn eigen onderneming te kunnen starten. Maar tot het zo ver is wil ik lekker aan de slag en mijzelf verder ontwikkelen. Voor het MBO heb ik mijn HAVO diploma gehaald. Het MBO deedt ik met twee vingers in mijn neus en heb daarbij twee niveau 4 diploma's gehaald in drie jaar.

Nu trekt administratie mij wel, ik heb het altijd intressant gevonden en er hoge cijfers voor gehaald. Ik zie het niet zitten om aan een volledige HBO studie te beginnen omdat je dan gelijk weer jaren bezig bent. Straks is het niks voor mij en zit ik met een half afgemaakte studie.. Hierbij heb je bij (de LIO) de keuze uit een curcus, een afgerond HBO programma en de volledig HBO opleding. Allemaal met verschillende prijskaartjes en studieprogramma. Maar wat nu te kiezen?

Zijn er bokkers die ervaring hebben met deze opleidingen of mogelijk van een andere aanbieder? Ik neig zelf naar het afgeronde HBO programma omdat je dan altijd de mogelijkheid hebt om alsnog door te gaan met de hele HBO opleiding mocht het bevallen. Maar heb je wat aan zo'n diploma? Kom je dan een beetje aan het werk?

Meliaforever

Re: Thuisstudie Moderne bedrijfadministratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:38

Ik kan je wel de hogeschool Nifa in Leiden aanbevelen. Ken verschillende mensen die daar iets hebben gevolgd en hebben allemaal een baan gekregen daarna. :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:42

ik heb een hbo studie gedaan welke ik ook met twee vingers in mijn neus heb afgerond. Omdat ik graag wat breder inzetbaar wilde zijn heb ik tijdens mijn hbo studie via het NTI een basiscursis boekhouden en basiscursus calculatie = samen financieel assistent gedaan. Ik kon toen nog door met wat modules zodat ik uiteindelijk ook MBA zou hebben. Via het NTI vond ik erg pittig om eerlijk te zijn en ook maar net met een zesje geslaagd terwijl ik dacht het echt goed te snappen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:44

Moonfight schreef:
.... Voor het MBO heb ik mijn HAVO diploma gehaald. Het MBO deedt ik met twee vingers in mijn neus en heb daarbij twee niveau 4 diploma's gehaald in drie jaar.

..

Deedt je met twee vingers in de neus? }:0 :')

Nee zonder gein. Administratie is volgens mij altijd wel een goede basis voor vele takken. Persoonlijk denk ik niet dat dit weggegooid geld is.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 17:28

Knert schreef:
Moonfight schreef:
.... Voor het MBO heb ik mijn HAVO diploma gehaald. Het MBO deedt ik met twee vingers in mijn neus en heb daarbij twee niveau 4 diploma's gehaald in drie jaar.

..

Deedt je met twee vingers in de neus? }:0 :')

Nee zonder gein. Administratie is volgens mij altijd wel een goede basis voor vele takken. Persoonlijk denk ik niet dat dit weggegooid geld is.

Helaas ben ik wel dyslectisch :')

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 18:00

Meliaforever: Ik heb even op de site gekeken maar klopt het dat de studie daar klassikaal is?
Dobel: Je hebt dus een HBO diploma MBA gehaald als ik het goed lees? Hoe lang ben je daar toen mee bezig geweest?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:26

Volgens mij is het 1 avond in de week naar school. Ligt er misschien aan wat je gaat doen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:43

nee een andere hbo studie en daarnaast heb ik de basisboekhouden en basis calculatie gedaan via NTI dat zijn modules welke als je meer modules volgt uiteindelijk MBA kunnen worden.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:44

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 12:15

Bedankt voor de link Dobel! Ik heb hem nog niet helemaal doorgelezen maar ik heb er veel aan!

Nu zit ik te twijfelen of het niet wijzer is om eerst PDB te doen dan eventueel MBA en dan mogelijk nog HBO Bedrijfsadministratie (Dit natuurlijk alleen als het bevalt en financieel mogelijk is).
Is dat wijs? Of heb je dan veel stof dubbel?

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:21

Ik heb zelf de MBA cursus van NTI gedaan en die was inderdaad pittig maar wel goed zelf thuis te doen. Het examen is gewoon landelijk erkend dus een echt diploma zeg maar.

Alleen had ik even niet gerealiseerd dat je wel wat boekhoud kennis moet hebben aan het begin (al krijg je ook een boekje dat de basis van boekhouden leert). Want de eerste vraag was "we gaan een journaalpost maken" waarop mijn opmerking was "een wat???" . Maar goed, dat leer je snel en ik heb het examen ook gehaald.