Altijd op zoek naar een bepaalde spanning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Altijd op zoek naar een bepaalde spanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 12:33

Geen idee hoe ik dit precies moet uitleggen, maar begin even bij het begin.

Ik heb 5,5 jaar een relatie gehad, hier had ik soms behoorlijke spanning in (wat ook mijn humeur niet goed beinvloedde). Nu heb ik dat in januari uitgemaakt, omdat ik er geen toekomst in zag dat we ooit zouden gaan samenwonen (en kinderen krijgen).

Sinds die tijd ben ik wat gaan daten en merk ik dat ik vooral mannen aantrekkelijk vind die 'onbereikbaar' lijken. Ik ga dan uitvogelen wat ze van mij vinden. Nou is het twee keer voorgekomen dat ze echt gek op me waren (een derde twijfel ik aan, en die blijft dus ook mijn aandacht trekken in mijn hoofd). Maar zodra ze dus laten merken gek op me te zijn, hemel en aarde willen te verplaatsen voor me wordt mijn interesse minder. Spanning is er voor mij dan vanaf en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik was heel erg enthousiast toen ik de laatste jongen tegengekomen was in het zwembad. Een aantal weken later kwam ik hem tegen waar hij vrijwilliger was en zijn toen samen gaan zwemmen (elkaar daar ook immers ontmoet) en was ik wederom enthousiast. Die week een erg leuke week samen gehad en ook wel van genoten.. Maar weet dus niet of ik genoeg uitdaging/spanning hiermee verkrijg.
Waarom ben ik eerst zo enthousiast over deze jongen en later, als hij interesse in mij heeft, neemt dit af.

Wat ik hiermee wil bereiken, misschien mensen met tips of ervaringen of die het herkennen.
Hoe kan ik 'opzoek naar mezelf' gaan om erachter te komen wat ik dan wel wil.
Of is het gewoon niet de juiste persoon als hij mijn aandacht niet weet vast te houden?

Anoniem

Re: Altijd op zoek naar een bepaalde spanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:36

Oef... Er zijn zoveel dingen die meespelen... Hou je wel echt van jezelf? Ben je blij met jezelf?

En stomme vraag; hoe zijn je waarden? Ik merk dat ik zelf wat onverschillig word als ik hoger zit. Ik kan me voorstellen dat dat voelt als verlies van spanning?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:39

Je hebt in een langdurige relatie gezeten en nu wil je wellis wat andere smaken ervaren :D
Niks mis mee!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:43

Herkenbaar := Je wil alle lastig te bereiken mensen, maar als je ze eenmaal hebt, wil je er snel van af want dan zijn ze niet meer leuk :')

Misschien is het de leeftijd. Wie weet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 12:59

eenitraM schreef:
Herkenbaar := Je wil alle lastig te bereiken mensen, maar als je ze eenmaal hebt, wil je er snel van af want dan zijn ze niet meer leuk :')

Haha inderdaad! Heel vervelend, helemaal omdat deze jongen echt wel gek op me is en ik hem absoluut niet wil kwetsen.

Lente schreef:
Oef... Er zijn zoveel dingen die meespelen... Hou je wel echt van jezelf? Ben je blij met jezelf?

En stomme vraag; hoe zijn je waarden? Ik merk dat ik zelf wat onverschillig word als ik hoger zit. Ik kan me voorstellen dat dat voelt als verlies van spanning?

In mijn vorige relatie had ik weinig respect voor mezelf, deed alles voor die jongen eigenlijk en als hij iets anders wilde zien deed ik dat. (Dat deed ik wel omdat ik echt gek op hem was, later uit gewoonte en omdat hij dat natuurlijk gewend was dat ik me wel aanpaste).

Blij met mezelf: ik heb juist weer nieuwe vriendengroepen opgebouwd, ga vrijwilligen op een evenement waar een gezellige grote groep is, en leer dus veel nieuwe mensen kennen. Mijn sociale leven was 0,0 in mijn vorige relatie.

Ik merk wel dat hij van lager niveau komt dan ik. Daar irriteer ik me soms wel aan omdat je dan meer moet uitleggen dan iemand die je met een vingerknip maar begrijpt. Maar dat is bij mij ook wel een dingetje wat moet groeien met de tijd.

shilady schreef:
Je hebt in een langdurige relatie gezeten en nu wil je wellis wat andere smaken ervaren :D
Niks mis mee!

Maak me dus druk om niks :P
Maar ik wil hiermee niet die jongen kwetsen..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:09

Ik denk dat het een fase is. Maar wel dicht bij jezelf blijven, dat is belangrijk. Wie ben ik, wat wil ik, wat voel ik, waar word ik gelukkig van etc.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:11

eenitraM schreef:

Precies.. ik herken het ook, alleen heb ik nooit in een relatie gezeten. Zodra ze interesse hebben haak ik af :')

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:14

Beetje rondkijken niets mis mee, maar speel geen spelletjes met mensen (bewust of onbewust). Dit zou je zelf ook niet willen.

Verder denk ik dat je misschien goed naar jezelf moet kijken. Zit jij wel lekker in je vel.....mijn ervaring is namelijk dat dit gedrag komt van onzekerheid of niet tevreden zijn met jezelf!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 13:21

marije1109 schreef:
Beetje rondkijken niets mis mee, maar speel geen spelletjes met mensen (bewust of onbewust). Dit zou je zelf ook niet willen.

Verder denk ik dat je misschien goed naar jezelf moet kijken. Zit jij wel lekker in je vel.....mijn ervaring is namelijk dat dit gedrag komt van onzekerheid of niet tevreden zijn met jezelf!

Ik ben er wel heel eerlijk over tegen hem. Dat hij mij in ieder geval te snel ging met wat hij wilde (en dan niet op seksueel gebied, maar over het willen binden).
En ook hoe ik erover denk, ik zeg het wel eerlijk tegen hem. Want een spelletje spelen met iemand wil ik niet, is met mij al eens gebeurd en diegene bleef spannend voor me omdat hij zo onvoorspelbaar was. Maar dat is niets waar ik naar op zoek ben.

Mijn leven word ik met de tijd tevredener over, maar hoe dan aan onzekerheid of niet tevreden zijn werken?

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat het een fase is. Maar wel dicht bij jezelf blijven, dat is belangrijk. Wie ben ik, wat wil ik, wat voel ik, waar word ik gelukkig van etc.

Thanks.. Ik zal het ook eens opschrijven voor mezelf. Scharrelen enzo is eigenlijk niet mijn ding, maar merk wel dat mijn interesse daar nu ligt (of het lijkt zo, want uitgroeien tot een relatie krijgt het de tijd niet voor).

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:25

Wanneer je met onbereikbare mannen nog in de spannende fase van 'vindt-hij-me-wel-leuk-of-niet' zit, heeft het niet altijd met verliefdheid te maken. Ik las een keer in een artikel dat het meer met bevestiging te maken heeft. Elke keer wanneer je een berichtje van hem krijgt maakt je 'hart' een sprongetje. In dit soort situaties is dat echter niet per sé omdat je hem zo leuk vindt, maar omdat je onzekerheid door dat berichtje even weggenomen wordt. Hij geeft je door zijn gedrag immers een onzeker gevoel, maar door jou af en toe een berichtje te sturen neemt hij weer een stukje van jouw onzekerheid weg. Je krijgt dan dus even bevestiging dat je heus wel leuk genoeg bent, en daarom maak je dat 'sprongetje'. Dit kan ook wat verslavend werken, vandaar dat je bij zulke types je grenzen vaak wat opschuift, waar je bij 'gewone' of 'saaie' mannen allang een grens had getrokken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 13:40

Klinkt duidelijk en logisch Sunrise!
In het begin maakte hij me onzeker omdat ik dacht dat hij me niet zag staan. Toen uiteindelijk toch wel, via een berichtje bijvoorbeeld, en dan gebeurt er inderdaad wat jij zegt. En die fase is nu voorbij.

Ik wacht in ieder geval af tot hij terug is van vakantie. Gaan een dagje zwemmen en dan zie ik wel hoe het loopt. In het echt is toch anders dan via dat ellendige whatsapp.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:45

Je bent 22?
Gewoon nog even rustig afwachten, als de juiste langskomt, gaat het vanzelf over. Bijna iedereen heeft wel zo'n fase gehad.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 15:03

Ja ben 22 haha, word in november 23. Maar heb het met de jongen in kwestie erover gehad. Denk dat het na m'n ex namelijk ook een stukje bindingsangst is en angst voor het onbekende..

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:06

Waow herkenbaar :P ik heb precies hetzelfde.. heb helaas geen tips voor je..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:29

Dit heb ik ook precies altijd :P dus volg ff

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 22:45

Ben gelukkig niet de enige dus, maar handig en fijn is anders.
De betreffende jongen reageerde wel nuchter en niet opdringerig. fijn! De vorige reageerde op dusdanige manier dat ik er direct klaar mee was... En dan je gevoel moeten omschrijven waarom je het niet ziet zitten met hem. Lastig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 07:46

Ik denk zelf dat het te maken heeft met bevestiging zoeken, een soort strelen van het ego. Een soort roep om aandacht. Ik herken het uit die periode van vroeger. Ben je vroeger gepest of onzeker geweest?
Als je wat ouder wordt (bij mij in ieder geval) dan zal je voelen dat je 'compleet' bent en die bevestiging niet meer nodig hebt. Dan ben je goed zoals je bent en heb je geen aandacht en spanning meer nodig om je goed te voelen. Dan voel je een soort berusting van het is goed zo. Ik ben nu sterker en helemaal mezelf en ben tevreden met mezelf.

Klinkt misschien zweverig maar zo heb ik het ervaren. Daarom zei ik ook dat je dicht bij jezelf moest blijven. Prima als je dit even nodig hebt maar vaak ligt er wel iets achter.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 14:46

Suzanne: vroeger gepest en van 14 tot m'n 16e ook al een vriendje gehad, enkel uit onzekerheid eigenlijk.. Al heeft die m'n vertrouwen weer verprutst door toen vreemd te gaan. Dat was in m'n vorige relatie gelukkig niet, maar die maakte me weer onzeker over bepaalde dingen.

Maar klinkt niet zo zweverig hoor, nu je het zo zegt heb je denk ik best gelijk :).
Dankje.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:43

Bindingsangst? :P
Op een bepaalde manier is het natuurlijk helemaal niet eng als iemand geen interesse lijkt te tonen want dan is alles vrijblijvend. Dan kan je eruit stappen voor je gekwetst wordt enzo.

Maarja je wilde juist wel graag gaan samen wonen met je vorige vriend dus misschien is het het niet?

Ik haat het als mensen interesse in me hebben, dan wil ik weg rennen en ze nooit meer zien...
Maar mn beste vriend die al een relatie heeft ben ik dan weer wel leuk gaan vinden. }:0
Is bij mij denk ik wel (een milde vorm van) bindingsangst

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:12

Ik denk ook altijd gewoon dat ik bindingsangst heb, grap er ook wel eens over :=

Eigenlijk lijkt het er ook wel op, zodra ze interesse krijgen wil ik weg, afspreken doe ik ook niet.. ben bang dat er gelijk wat van je verwacht wordt. (Bv. Vaker daten)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:26

Ik zei het al eerder; bindingsangst.
Lees het boek "liefdesbang" eens.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:36

Ja ik heb zelf momenten dat ik zou niets liever willen dan dat de mensen die ik leuk vind wat bereikbaarder zouden zijn (single bijvoorbeeld) maar op andere momenten vraag ik dan weer af of ik dat dan nog wel leuk zou vinden aangezien dat meteen enger zou zijn want dan is er meer mogelijkheid tot serieuze commitment!

Denk je niet dat zo iets zou spelen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:56

Sunrise_ schreef:
Wanneer je met onbereikbare mannen nog in de spannende fase van 'vindt-hij-me-wel-leuk-of-niet' zit, heeft het niet altijd met verliefdheid te maken. Ik las een keer in een artikel dat het meer met bevestiging te maken heeft. Elke keer wanneer je een berichtje van hem krijgt maakt je 'hart' een sprongetje. In dit soort situaties is dat echter niet per sé omdat je hem zo leuk vindt, maar omdat je onzekerheid door dat berichtje even weggenomen wordt. Hij geeft je door zijn gedrag immers een onzeker gevoel, maar door jou af en toe een berichtje te sturen neemt hij weer een stukje van jouw onzekerheid weg. Je krijgt dan dus even bevestiging dat je heus wel leuk genoeg bent, en daarom maak je dat 'sprongetje'. Dit kan ook wat verslavend werken, vandaar dat je bij zulke types je grenzen vaak wat opschuift, waar je bij 'gewone' of 'saaie' mannen allang een grens had getrokken.

Dit klinkt zo herkenbaar...

En ook dat diegene die wel aandacht zoeken enzo dat ik denk: bluh laat me met rust. En diegene die dus inderdaad niks laten horen daar van wil je juist wel wat horen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 09:35

xTiffani schreef:
Ik denk ook altijd gewoon dat ik bindingsangst heb, grap er ook wel eens over :=

Eigenlijk lijkt het er ook wel op, zodra ze interesse krijgen wil ik weg, afspreken doe ik ook niet.. ben bang dat er gelijk wat van je verwacht wordt. (Bv. Vaker daten)

Dat laatste heb ik dus ook.

Mijn ex kwam ik mee samen toen ik 16 was, was ik uiteindelijk meer dan 5 jaar mee samen. Dan groei je erin en wilde op den duur wel samen gaan wonen ja, maar wel met een volwassen iemand en niet een kleuter.
Maar nu anderen, zodra ze interesse hebben ben ik bang. Of om gekwetst te worden, of weer alle ellende. En was alleen best gelukkig nu uiteindelijk :')

Sidera schreef:
Ja ik heb zelf momenten dat ik zou niets liever willen dan dat de mensen die ik leuk vind wat bereikbaarder zouden zijn (single bijvoorbeeld) maar op andere momenten vraag ik dan weer af of ik dat dan nog wel leuk zou vinden aangezien dat meteen enger zou zijn want dan is er meer mogelijkheid tot serieuze commitment!

Denk je niet dat zo iets zou spelen

Dat heb ik al vaker gehad. Woont een hele leuke jongen in Drenthe, maar goed, zou weinig worden aangezien ik het druk heb en niet zo maar even daarheen zou kunnen. Hij was nogal vreemd en heftig eigenlijk, maar dat maakte hem juist zo spannend. Vond het wel leuk hoe hij was. Al was hij ook weer erg mysterieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:51

Wat mij heel erg helpt in deze situaties is bedenken dat ik van die dramatische, spannende relaties niet gelukkig word. Ik ben gewend aan veel drama, ruzie, onzekerheden, verslaving (zoals Sunrise beschrijft). Wat heeft dat me gebracht? Niks. Ja, veel hartenzeer. Dat wil ik niet meer.

Daarom probeer ik mezelf open te stellen voor de 'saaie', minder spannende mannen. Omdat ik bewust een ander pad in wil slaan. Een pad waar ik wel een duurzame, gelijkwaardige relatie met iemand kan aangaan.

Als je dat in je achterhoofd houdt, vind je het misschien makkelijker om je zwembadboy een kans te geven.

Het is een heel lastig issue, ik weet het zeer goed :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-15 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt