Lenco DC-521 Hoe foto's op computer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Lenco DC-521 Hoe foto's op computer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 10:13

Voor de vakantie een handig klein waterdicht cameraatje gekocht: de lenco DC-521. Achteraf niet de beste keuze, maar dat terzijde :=

Nu willen we de foto's op de computer zetten. Mega handig; de batterijen, sd-kaart en plugje voor het snoertje zitten onder 1 klepje.
Dus als ik het snoertje er in wil pluggen, steken de batterijen en sd-kaartje uit. Gevolg; camera kan niet aan en wordt niet gevonden door de computer.

Het kaartje in een andere camera stoppen werkt niet (kaartfout).

Google leerde me dat er meerdere mensen last van hebben, maar een oplossing staat er niet bij. In de handleiding staat ook geen oplossing.

Wie kan me helpen?? Alvast bedankt!!

Karin92

Re: Lenco DC-521 Hoe foto's op computer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:17

Kun je niet gewoon het kaartje in de computer doen dan?
Ik heb zelf een maartlezer in mijn laptop zitten maar je hebt ook externe kaartlezers die je dan weer aan de computer kunt koppelen

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:17

Lins_Vetra schreef:
Voor de vakantie een handig klein waterdicht cameraatje gekocht: de lenco DC-521. Achteraf niet de beste keuze, maar dat terzijde :=

Nu willen we de foto's op de computer zetten. Mega handig; de batterijen, sd-kaart en plugje voor het snoertje zitten onder 1 klepje.
Dus als ik het snoertje er in wil pluggen, steken de batterijen en sd-kaartje uit. Gevolg; camera kan niet aan en wordt niet gevonden door de computer.

Het kaartje in een andere camera stoppen werkt niet (kaartfout).

Google leerde me dat er meerdere mensen last van hebben, maar een oplossing staat er niet bij. In de handleiding staat ook geen oplossing.

Wie kan me helpen?? Alvast bedankt!!

Je kan het kaartje toch gewoon in een card reader stoppen of direct in de computer/laptop(die hebben vaak cardreaders ingebouwd). Verder heb je een soort USB's waar je zo'n kaartje in kan doen zodat ie afgelezen kan worden.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 10:31

Dank voor het meedenken! Kaart kan niet in computer zelf en zo'n cartreader zou ik moeten kopen. Is inderdaad een idee, maar het zou toch gewoon met het kabeltje moeten kunnen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:35

Lins_Vetra schreef:
Dank voor het meedenken! Kaart kan niet in computer zelf en zo'n cartreader zou ik moeten kopen. Is inderdaad een idee, maar het zou toch gewoon met het kabeltje moeten kunnen?

Dat zou moeten kunnen, maar blijkbaar niet met deze camera :')

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 10:37

:') dat maakt hem nog stommer dan ie al was

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 10:38

Kan je trouwens niet met tape oid de batterij en het sd kaartje in plaats houden terwijl het klepje open is?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 10:51

Sd kaartje zou kunnen, maar batterij niet omdat het contactpunt van de batterijen in het klepje zit en dus geen contact maakt met de batterijen als het klepje openstaat omdat het kabeltje er in zit :roll:

Óf ik ben heel simpel dat t me niet lukt, of ze hebben er bij lenco echt niet goed over nagedacht :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 11:48

Lins_Vetra schreef:
Sd kaartje zou kunnen, maar batterij niet omdat het contactpunt van de batterijen in het klepje zit en dus geen contact maakt met de batterijen als het klepje openstaat omdat het kabeltje er in zit :roll:

Óf ik ben heel simpel dat t me niet lukt, of ze hebben er bij lenco echt niet goed over nagedacht :D

Ik denk dat laatste :') Nee sorry, dan zal je toch echt een card reader moeten kopen(die kan je vanaf 10 euro bij de Mediamarkt krijgen).