In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannico09

In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 14:34

Tja, het is natuurlijk niet goed te praten en ik doe het normaal ook nooit. Maar gisteravond heb ik toch in de telefoon van mijn vriend gekeken.
Niet zonder reden natuurlijk (voor mij dan) . Hij was de hele avond al aan het appen en liep weg als hij gebeld werd... En erg afgeleid.

Als hij een berichtje krijgt zie je dat op zijn scherm al binnen komen. En toen ik dat berichtje zag, besloot ik toch de hele conversatie maar te lezen.
Het is voor mij geen bekende dame maar de boodschap kwam er toch op neer dat hij een keer bij haar een borrel zou gaan drinken. En gezien de smiley's etc. weet ik niet of het bij een borrel blijft.

Normaal gesproken zou ik hem meteen geconfronteerd hebben, maar.. we gaan woensdag op vakantie en ik weet gewoon dat we knallende ruzie gaan krijgen.

Dus wat nu. Doen alsof ik van niets weet? En hopen dat ie op tijd bij zijn verstand komt?

Hem nu confronteren en riskeren dat de vakantie in duigen valt?

Of hem na de vakantie confronteren? Ik nijg nu naar dat laatste, maar weet niet of ik dat trek. heb de afgelopen nacht geen oog dicht gedaan.

Wie heeft een goede suggestie?

maj0

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:35

Ik zou het nu doen, anders geniet je toch niet van je vakantie

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:36

Pfff lastig hoor!
Sommige zouden het gemeen vinden van je dat je in zijn telefoon heb gekeken, maar ik snap je volledig!!

Ga je samen of vakantie of met meer mensen of apart?

Weet dat ik het zelf op mijn humeur laat spelen als ik zoiets zou lezen, en als dat bij jou ook zo is, gaat hij toch merken dat er wat mis is.
Zelf zou ik niet een hele vakantie kunnen doen alsof mijn neus bloed (als je samen met hem gaat), maar dat is weer voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:37

Ik zou hem direct confronteren.
Als leugen op vakantie of niet op vakantie.
Of misschien ff knallende ruzie daarna goed gesprek en een fijne vakantie.

En over het in je telefoon lezen.
Ik lees nooit wat in mijn man zijn mobiel maar kijk wel eens foto's ofzo en dat weet hij.
Hij mag de mijne ook zo pakken.
Als het goed is heb je geen geheimen maar als mijn man zo raar zou doen zou ik ook ff een blik in zijn appjes etc wagen :+
Laatst bijgewerkt door blokje op 14-08-15 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:37

Kun je niet gewoon vragen wie hem steeds belt en waarom dat is? Misschien vertelt hij het zelf.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:38

Ik zal hem er mee confronteren ipv wachten tot na de vakantie.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:38

Vragen wie hij zo zit te appen en of je op zn telefoon mag kijken voor het vertrouwen?

Zo niet, dan weet je genoeg!

Als hij niets te verbergen heeft dan zou hij het je wel laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:40

Ik zou ook confronteren. Open communicatie is in mijn ogen de enige manier om dit soort dingen op te lossen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:40

Ik zou het eerst gewoon tussen neus en lippen door vragen. Zo van, joh.. wie is dat de hele tijd? Merk je snel genoeg of hij eerlijk is of niet. Is hij het niet dan mag je denk ik wel aannemen dat er inderdaad meer achter het borreltje zit.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:41

Vragen met wie hij aan het appen is , zodra hij jokt, confronteren. :+

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:42

Confronteren.
Hier ga je de hele vakantie last van houden.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:42

Hetzelfde als bovenstaande. Eerst vragen, en dan confronteren als hij het niet verteld of zich eruit wil praten.

Ik snap het wel waarom je wil wachten, het is een rotsituatie voor je. Succes! Laat je weten hoe het ging?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:43

Ik zou er niet om heen draaien, gewoon zeggen dat je in zijn telefoon hebt gekeken en vragen waarom hij met een andere dame appt. Als hij vraagt waarom je in zijn telefoon hebt gekeken dan zeg je gewoon de waarheid (wat de reden ook moge wezen).

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:45

Herkenbare situatie.

Dit blijft aan je knagen. Ik zou het ook gewoon zeggen. Misschien een beetje een bepaalde richting uitsturen met 'ik heb hier een naar gevoel bij, wie appt je de hele tijd en waarom loop je weg als je gebeld wordt?'

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:46

Nu confronteren. Anders gaat hij aan jouw gedrag merken dat er wat is én is de vakantie voor jou ook niet leuk omdat jij er mee zit! Als je het na de vakantie doet is hij misschien alleen maar bozer omdat je het voor hem hebt verzwegen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:46

Ik zou het zeker voor de vakantie doen sterker nog ik zou het direct doen. Wat heb je eraan om er zo'n tijd mee rond te blijven lopen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:47

Ik zou hem er ook mee confronteren (zei ze heel dapper van achter haar beeldscherm :+ ) Als je de lieve vrede wilt bewaren heb je dikke kans dat tijdens de vakantie juist de bom barst, omdat je dan veel meer op elkaars lip zit dan thuis... beter dat dat thuis gebeurt dan dat je daarna nog samen terug naar huis moet rijden/vliegen terwijl je elkaar eigenlijk even niet kunt luchten of zien :=

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:48

Ehm... Wat dacht je van gewoon eerlijk zijn?

'Ik heb in je telefoon gekeken omdat je afwezig was, wegliep met bellen en gezien dat je steeds met (naam dame) WhatsAppt. Wat moet ik hiervan denken?'.

Je bent zijn vriendin niet zn moeder en helemaal geen scheidsrechter.

tanjaatjuhh

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:50

Ik zou gewoon zeggen: Is ze leuk?

Kijken hoe hij reageert

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:50

Wat een rare relatie heb je als je niet alles tegen elkaar durft te zeggen (van beide kanten!)
Misschien wat rauw geschreven, maar ik moest er niet aan denken dat ik mijn partner niet alles zou durven/ willen zeggen.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:52

Sorry, maar wat zijn jullie voor mensen? TS heeft zonder toestemming in de priveberichten van haar vriend gekeken en zijn vertrouwen geschaad. Daar heeft ze nota bene iets over een borreltje gevonden, niets meer dan dat. Sorry meid, maar als je mijn partner zou zijn en je zou me zoiets flikken zou je per direct op straat staan. Als je hem nu niet vertrouwt ga je dat nooit meer doen en hij jou ook niet als hij dit hoort. En terecht. Schaam je...

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:54

Zou hem ermee confronteren.. Nu ga jij met een knoop in de maag op vakantie.

Knap dat je dit voor je kan houden, ik was ontploft en had hem er direct mee geconfronteerd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:55

En dan blijkt er een zeer logische verklaring van de vriend te zijn. En ondertussen is wél zijn privacy geschonden door stiekem in zijn telefoon kijken.
Waarom wordt er bij twijfels altijd eerst naar bewijs gezocht? Waarom wordt er niet gewoon gepraat?

Sorry, maar ik zou woedend zijn als ik de vriend was. Als je me niet vertrouwd zeg je me dat recht in het gezicht en ga je niet eerst in mijn privéleven graven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:57

nooit prive berichten lezen,valt bijna altijd tegen :+
Ik zou ook niet op vakantie gaan,word toch niet gezellig.

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 14:57

Jeetje. Wat zijn jullie het eensgezind. We gaan samen met nog een ander stel, maar reizen met twee auto's.
Het nadeel is, denk ik dan, dat ik gekker ben op hem, dan hij op mij. Tenminste dat is mijn idee. Hij kan nog wel eens onverschillig doen. Een tijdje terug hebben we een dipje gehad en dat lag (volgens hem) aan mij. Dus heb ik me maar aangepast om hem niet kwijt te raken. (klinkt wel heel negatief,maar we hebben ook echt wel veel mooie momenten).
Dus nu zegt mijn gevoel doe maar alsof je neus bloedt en mijn verstand zegt confronteer hem en laat desnoods alles maar klappen, want er zijn lieve mannen genoeg.