Dagtarief op zaterdag in parkeergarages Utrecht Centrum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Dagtarief op zaterdag in parkeergarages Utrecht Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 08:25

Hoi,

Morgen ga ik een dagje shoppen in Utrecht en ik ben aan het kijken waar ik het beste kan parkeren.

Op de site Parkeren in de stad wordt aangegeven dat parkeergarages bij Hoog Catharijne op zaterdag een dagtarief van €10 hanteren. Helaas vind ik dit op de sites van de garages zelf niet terug? Enkel het week dagtarief van €30.

Kan iemand mij vertellen of het klopt dat je op zaterdag €10 betaald? Zo niet dan gaan we denk ik maar voor P+R Transferium voor €5.

Bedankt! Groetjes Megan

Anoniem

Re: Dagtarief op zaterdag in parkeergarages Utrecht Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:42

Ik zou echt voor een P+R gaan. Laatst voor het eerst gedaan in Amsterdam en we waren in totaal voor 2 dagen 7 euro kwijt. 5 euro voor eenmalige OV chipkaarten tegen gereduceerd tarief en 2 euro voor het parkeren!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:44

Ik was laatst in Amsterdam en heb op Zeeburg geparkeerd op P+R. Ik kwam om 2 uur snachts terug en kon alsnog 19 euro aftikken bovenop de 5 die we al betaald hadden. P+R werkt niet door de nacht.

Als je alleen overdag gaat werkt het fantastisch

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:44

Je kunt je auto in P+R westraven zetten. Dan betaal je €5,- incl een OV kaartje voor 4 personen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:45

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:47

Valt mee een tientje zeg! Zelf alleen ervaring met P&R en dat gaat heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:52

PowerReiner schreef:
Ik was laatst in Amsterdam en heb op Zeeburg geparkeerd op P+R. Ik kwam om 2 uur snachts terug en kon alsnog 19 euro aftikken bovenop de 5 die we al betaald hadden. P+R werkt niet door de nacht.

P+R Bos en Lommer werkt door de nacht heen hoor! Heb je wel op de goede manier betaald?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 08:55

Dankje Tara! Dat ik daar via Google zelf niet opgekomen ben.

We gaan met meerdere in de auto dus €10 kunnen we delen, toch wel makkelijker dan P+R.

ik vind parkeren echt zo zonde geld altijd. In Amsterdam kan je ook goedkoop parkeren op de werf en dan gratis in 10minuutjes met pondje naar Centraal, is nog best leuk ook! Tot kort geleden was t parkeren zelfs gratis, maar helaas inmiddels klein bedrag.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:57

Wat he ook kan doen is net buiten de stad gratis parkeren en een paar haltes van de bus nemen. Dat is goedkoper dan in de stad parkeren.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:02

Bijvoorbeeld bij de veemarkt hallen (Voordorp) en dan lijn 5 naar de stad. Dan zou je de navigatie moeten instellen op Aartbisschop Romerostraat 300 daar is de bushalte tegenover (en gratis parkeren)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:17

P+R Westraven is erg goed te doen hoor! :j Die tram rijdt regelmatig en je bent zo in het centrum.
Het is nu met alle verbouwingen rond Utrecht Centraal soms nog wel een uitdaging om fatsoenlijk de stad in te komen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:37

Lente schreef:
PowerReiner schreef:

P+R Bos en Lommer werkt door de nacht heen hoor! Heb je wel op de goede manier betaald?

We moesten met de nachtbus terug naar Zeeburg, tram reed niet meer. Onze OV kaart werkte niet in de bus, maar mochten toch mee van de chauffeur. Toen we terug kwamen stak ik parkeerkaart in automaat, scande ov kaart en toen zij hij dat het niet geldig was.
Was flink pissig. In plaats van 6 euro was ik 26 euro kwijt.

Vorige keer bij Arena werkte geweldig, maar toen was ik alleen overdag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:42

Powerreiner. P en r werkt alleen als je in een bepaald gebied hebt ingecheckt op de terugweg. Dat heb je dan waarschijnlijk niet gedaan ;)

Voor de ts. Bij de jaarbeurs is het 12 euro voor de daf

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:44

Nee maar dat kon ook niet. We kwamen op centraal station om naar de nachtbus te gaan, daar stonden poortjes en werd ons kaartje ook niet geaccepteerd. Wat had ik dan moeten doen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:45

Geen idee. Maar dan weet je waarom je meer moest betalen ;)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:55

Nou goed, ik doe het in ieder geval niet meer snachts.

Overdag werkt het als een tiet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:01

Dat is inderdaad zuur dan Power Reiner :(:)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 11:12

Ik las idd dat er veel werkzaamheden zijn dus erg lastig navigeren vrees ik.. Iemand toevallig idee welke garage wel goed toegankelijk is? Zag dat garage 1 dicht is in elk geval

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:31

P+R de Uithof gaat ook goed

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:42

Als je over de A12 komt vanuit Zoetermeer zou ik P&R Westraven doen. Even opletten dat je na de Meern de parallelrijbaan (afslag 16 tm 18 kiest).

Alternatieve optie: met de auto naar Station Utrecht Terwijde, daar gratis parkeren en dan in 5 minuten met de trein naar Utrecht Centraal, de trein rijdt elk kwartier.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:52

PowerReiner, het moet in theorie kunnen, maar gebruiksvriendelijkheid is geloof ik geen overweging geweest bij het ontwerp: "s Nachts rijden er nachtbussen. U moet dan een nachtbuskaart bij de chauffeur kopen of met uw eigen OV-chipkaart inchecken. Daarvoor moet u wel het gratis reisproduct “nachtbus saldo” op uw ov-chipkaart geladen hebben. Dit product is verkrijgbaar bij GVB Tickets&Info locaties en de gele ophaal- en oplaadautomaten in Amsterdam. " %)

P+R Utrecht zou goed te doen moeten zijn. Het centrum kom je wel in, maar het is gewoon erg chaotisch en onoverzichtelijk en kan lang duren. Je moet alle parkeergarages (behalve misschien paardenveld?) benaderen vanaf de catharijnesingel, dus dat is voor allemaal gedoe.
Ik denk zelf dat de reistijd vanaf Muziektheater het kortst en het meest flexibel is: http://www.parkeren-utrecht.nl/transfer ... iektheater
En als je dan wat wilt blijven eten hoef je ook niet voor 19:00 weer weg te zijn.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:59

Shadow0 schreef:
PowerReiner, het moet in theorie kunnen, maar gebruiksvriendelijkheid is geloof ik geen overweging geweest bij het ontwerp: "s Nachts rijden er nachtbussen. U moet dan een nachtbuskaart bij de chauffeur kopen of met uw eigen OV-chipkaart inchecken. Daarvoor moet u wel het gratis reisproduct “nachtbus saldo” op uw ov-chipkaart geladen hebben. Dit product is verkrijgbaar bij GVB Tickets&Info locaties en de gele ophaal- en oplaadautomaten in Amsterdam. " %)

.

Whahaha serieus? Ik heb er toen niets over kunnen vinden.

Ik koop een p+r kaart omdat ik geen OV kaart heb, dus op die niet bestaande OV kaart moet ik dan nachtbus saldo zetten _O- _O- _O-

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:30

Of een nachtbuskaart bij de chauffeur kopen staat er

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:10

Dat heeft iemand anders gedaan waar ik naast stond om de parkeerautomaat te betalen en die had hetzelfde, moest ook volle pond betalen.