Dat hoogteverschil daar moet je dus iets mee.... we hebben al duizenden stoeptegels opgehaald via Marktplaats, door midden geknipt en tot opsluitmuurtjes gemetseld, en we moeten nog heel wat meters maken

Maar naar achteren toe in de tuin, wordt het hoogteverschil steeds minder omdat daar een afrit naar een achter gelegen akker langs loopt. De een paar jaar geleden aangeplante haag doet het al heel aardig
Maar nu moet het schuine hoogteverschil tussen haag en tuin nog van iets van beplanting voorzien worden... en ik kom er maar niet uit waarmee

Heb al zoveel uurtjes gezocht naar mogelijkheden maar ik twijfel nog, heb simpelweg niet genoeg kennis van planten en twijfel ook wat handig is.
Misschien is er een bokker met groene vingers (of iig. groene kennis / ervaring met zo'n dijkje
) die de gouden tip kan geven....? Of juist een ervaring kan delen van een bodembedekker die tegenvalt hiervoor...? *duimt*De gegevens:
- kleigrond die erg dicht is, hier en daar ook wat steen
- op zich dus nat, maar kan ook erg droog worden en door helling juist eerder droog denk ik...?
- helling ligt aan de voet van een hoge heg, dus die zal er best een deel van de dag schaduw op werpen
- niet giftig voor kleine ukkepuk
- wel graag wintergroen / winterhard / weinig onderhoud
- en dat het dus mooi dichtgroeit allemaal (onkruid onder de heg tegengaan)
Ik heb het geheel al een tijd in het gronddoek staan

Google Maps foto met in het rood de afrit naar beneden, daar boven dus de heg waar "boven" dan weer dat strookje beplanting moet komen

Maar ik snap sowieso al niet zo goed hoe veel bodembedekkers de bodem kunnen bedekken als je werkt met worteldoek met gaten er in en dan bvb. 9 plantjes op een m2, dan kunnen ze toch niet tussen de gaten de grond raken en daar weer "stekken" zeg maar? Gaat het hele spul dan niet dood na een paar jaar?
Want voor het huis doen die het prima en het zijn leuke dingen
(nouja onder de bedekte delen van de tuin dan
)
. Nadeel is dus in de winter kaal.... maar je hebt er wel letterlijk de vruchten van
. je kunt 'vakken'maken bijvoorbeeld rood wit blauw, rood wit, paars wit roze... kortom, er is zoveel