Ik heb mijn huidige contract bij essent, en die verloopt per 1 september. Ik had een 1-jaar contract, en ik kreeg nu een mail met de nieuwe tarieven:

Liep ik dus toevallig eergister in de stad tegen van die verkopers aan, bleek van Oxxio te zijn. Nu snap ik vrij weinig van hoe het nou zit met overstappen en die tarieven en leveringskosten en andere gekke kosten die incl of excl kunnen zijn en hoeveel ik nou verbruik enz. Dus dat uitgelegd en hups, er werden een aantal berekeningen gedaan, wat online artikelen bij gepakt over de vrije energie markt en dat je altijd kan overstappen wanneer je wilt en wat ik zou besparen per maand.
Dus ik nog extra nagevraagd of het me niks kost dat overstappen, waarom je anders een contract voor 1 2 of 3 jaar kan afsluiten als je zomaar op kan stappen? Maar dat zou zijn dat je energie prijs dan vaststaat. Ik heb namelijk nog duidelijk gezegd dat ik over een half jaar tot een jaar zeer waarschijnlijk hier wegga.
Echter, waarom zou ik er dan een ipad iphone of laptop bij krijgen? Er moest een addertje onder het gras zitten.
Bij het zoeken op internet kwam ik al tegen dat je een boete kan krijgen die kan oplopen tot 125 euro voor het gas, en 125 euro voor de stroom, als je je contract voortijdig beeindigt, en in de kleine lettertjes van oxxio staat dan weer dat ze je abbonnement wel opzeggen, maar niet die boete betalen.
De prijzen van oxxio:

Lang verhaal kort; ben ik uberhaupt goedkoper uit door over te stappen naar oxxio?
De prijzen van Oxxio lijken me duurder dan Essent, maar dat kan ook komen doordat ik me verkijk op wat er nou inclusief en exclusief is...