Bedreiging... Politie doet pas iets als het te laat is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Bedreiging... Politie doet pas iets als het te laat is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:42

Dat blijkt hier maar weer uit: http://www.bndestem.nl/regio/moerdijk/z ... -1.5146984

Triest, want als er daadkrachtiger was opgetreden had Linda zeer waarschijnlijk nog geleefd ( zojuist verteld in het RTL nieuws).

Dit is niet een op zichzelf staand iets... Daarom is stalken en bedreiging zo eng, want je staat heel vaak alleen...

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Bedreiging... Politie doet pas iets als het te laat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:44

Ik vind het belachelijk hoe de politie gehandeld heeft, en al helemaal nu bekend is dat ze bekend waren met de verdachte en dat ze wisten dat hij een wapen in bezit had. Echt zeer laks vind ik dit weer. Niet te geloven.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:49

Wij weten van buurt problemen hoe stom het systeem is.
Buurvrouw werd vaak bedreigd door de buurman staat zelfs op beeld. Maar er werd niets gedaan. Ja als ze 112 belde was ze wel een voorrangsnummer dat betekend dat de politie direct zou komen. Nadat de huurvereniging ook bedreigd werd zijn er stappen tot uit huis zetting gekomen. Maar dat heeft zeker zo'n 2 jaar geduurd. Nu allemaal een jaar geleden en de buurvrouw is nog steeds bang

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:51

Helaas gebeurt het heel vaak dat er niet serieus wordt omgegaan met stalken, inderdaad pas wanneer het uit de hand loopt of echt een fysieke aanval is geweest komen ze in actie.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:56

In mijn situatie, jaren geleden, was de politie mijn redder... Dus van mij geen slecht woord... i.i.g. niet over de agenten die erbij betrokken waren... Maar in dit geval is het wel herl naar ja, dat er niet op tijd iets is gedaan...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:56

en toch.... helaas. De wereld veranderd. Dreigen, mishandelen en stalken....vroeger afwijkend gedrag, tegenwoordig op elke hoek van de straat terug te vinden. En het hebben van wapens, met of zonder vergunning, is ook steeds meer orde van de dag.

En dan maar verwachten dat de politie het allemaal oplost.
Het is ontzettend naar wat Linda is overkomen, terwijl de situatie bekend was. Wat een verdriet zal de familie en vrienden hebben.

Maar sta ook eens stil bij wat we allemaal van de politie verwachten juist wanneer het bijna overal voorkomt. En als het er op aan komt trappen we ze (soms letterlijk) na.

En als politie hard ingrijpt is het ook weer niet goed.

De situatie blijft onomkeerbaar en met een zeer naar resultaat, maar was het echt door de politie te voorkomen? Ze had ook 'gewoon' met blote handen gewurgd kunnen worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:58

Ik vind ook zeker de politie nalatig hierin. Nalatigheid aan moord met voorbedachte rade misschien in het leven roepen?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:01

Dit soort verhalen word ik altijd bang van.. :( Tegenwoordig kun je blijkbaar gewoon iemand stalken/bedreigen zonder dat er iets aan gedaan wordt.. (hooguit eens een contactverbod oid..)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:02

Ho even knert. Als de politie hier nalatig is geweest mag dat best aangekaart worden. Bij die blauwe club gaat er helaas ook een heleboel mis. En soms met dodelijke gevolgen. In situatie's die door simpel het werk goed uit te voeren niet uit de hand waren gelopen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:04

Het is momenteel schering en inslag met de politie!
of was het al, nu komt het vaker aan het licht ........

ik heb ook een stalker gehad, maar heb zelf met hem afgerekend om voor eigen rechter te spelen, politie doet geen moer!
ik vind deze zaak ook echt een schande en mag hopen dat het hard aangepakt wordt!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:28

Jennyj01 schreef:
Ho even knert. Als de politie hier nalatig is geweest mag dat best aangekaart worden. Bij die blauwe club gaat er helaas ook een heleboel mis. En soms met dodelijke gevolgen. In situatie's die door simpel het werk goed uit te voeren niet uit de hand waren gelopen.

Ik zeg ook zeker niet dat het niet aangehaald mag worden. Maar de uiteindelijke moordenaar is *waarschijnlijk* wel de verdachte. Dus dat het echt alleen een fout van de politie is (wat nu in het algemeen wel gebracht wordt), ben ik het niet helemaal eens.

En wat nu als ze het wapen hadden gevonden tijdens een huiszoeking? Maandje zitten (of taakstrafje van 4 uur) om haar vervolgensmet een niet voor de hand liggend wapen (schaar, brand, keukenmes, wurging) te vermoorden?

Maar dat hun 'bakje' overvol zit aan soortgelijke gevallen geloof ik ook wel. En met alle bezuinigingen komen we ook niet heel ver.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:34

Dit soort dingen gingen al mis voor de bezuinigingen en volle bakjes.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:35

Wat zal deze dame zich al weken/maanden/ jaren onveilig gevoeld hebben. Bah. Als je zo angstig bent dat je meerdere keren aangifte doet, meerdere keren melding maakt van wapenbezit. Dan het machteloze gevoel dat ze je niet serieus nemen. Blijkt je angst gebaseerd op waarheid, is het te laat. :(

Vind het een kwalijke zaak dat er schijnbaar meerdere personen aangifte hebben gedaan tegen deze meneer maar dat er na meerdere meldingen door meerdere personen te weinig actie is ondernomen om dit te voorkomen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:35

Jennyj01 schreef:
Dit soort dingen gingen al mis voor de bezuinigingen en volle bakjes.

Ja dat zal ook vast zo zijn. Helaas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:40

Dochter van mijn 'tante' kreeg het advies het land te verlaten, was veiliger. De stalker stond verdorie zelfs in de slaapkamer van haar moeder :? Ja, hij werd toen even opgepakt voor inbraak maar stond zo weer buiten en bleef stalken en zei vaak dat als hij haar niet levend kon krijgen, dan maar dood. Maar ze konden niets doen, hij moest haar eerst wat aandoen en omdat het risico groot was, kreeg ze maar advies om te vluchten. Heeft ze ook gedaan... Omgekeerde wereld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 20:45

In dit geval hebben inderdaad meerdere mensen aangifte gedaan van geweld / bedreiging tegen deze meneer. Dan moeten toch de alarmbellen rinkelen. Blijkbaar niet... Normaal gesproken leg je dan die aangiftes toch eens naast elkaar om te vergelijken en zie je toch overeenkomsten.
Niet gedaan of ja, nu het te laat is wel...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:50

purny schreef:
Ik vind ook zeker de politie nalatig hierin. Nalatigheid aan moord met voorbedachte rade misschien in het leven roepen?

De politie heeft de trekker niet overgehaald hoor! Wat een onzin, waarom altijd naar de politie wijzen terwijl de andere willens en wetens dingen doen die echt niet door de beugel kunnen.

Alles speelt zich af over een periode van dagen, ja dingen hadden adequater opgepakt kunnen worden, aan de andere kant, ze kunnen heel weinig als er nog geen strafbare feiten zijn gebeurd, dat is nu eenmaal de wet, en die heeft de politie niet gemaakt, die moet zich er alleen (onder een vergrootglas) tot in de detail aan toe aan houden.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:52

Ik denk dat de politie wel iets wil doen maar dat de wet dat niet toe staat. Ze kunnen iemand wel oppakken en voorgeleiden maar de rechter geeft ze een taakstraf of voorwaardelijk. Ze staan meteen weer buiten. Wat had de politie in deze kunnen doen? De man iedere keer oppakken( en weer vrij moeten laten) of zouden ze slachtoffer 24 uur per dag bescherming moeten geven?

Ik ben ook lastig gevallen. En uiteindelijk dus ook aangevallen. De dader heeft zijn straf gehad maar loopt nu ook weer vrij rond.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:53

Omdat je niet voor eigen rechter mag spelen en de politie dus de aangewezen instantie is om het op te lossen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 20:57

Het is zeker lastig ivm de wet, maar als er meerdere verklaringen zijn dat er een wapen in het spel is dan hadden ze daar wel wat mee moeten doen. Dat geeft de politie nu ook toe dus dat is heel erg voor de nabestaanden...

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:12

Dit is echt heel erg en dat geeft de politie ook toe maar ik vind de gedachtengang van velen wel vreemd. Uiteindelijk is de dader schuldig, hij heeft haar dood geschoten en de politie zeker niet.
Dat mensen iemand anders kunnen doodschieten of stalken daar kan ik met mijn verstand niet bij. Waar is dan de omgeving/familie van zo iemand. Niemand die hem tot de orde roept? Je zal zijn moeder zijn of broer of zus.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 21:17

Ik weet niet hoe het zit qua omgeving van zo'n stalker. Zijn familie hoeft daar niet altijd wat vanaf te weten. Zulke mensen zijn zeer manipulatief... Dus ze kunnen dat op zekere hoogte verborgen houden voor hun directe omgeving.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:17

Dit soort mensen laat zich door niemand tegen houden, justkid. En al helemaal niet door de politie, die kan hem ook maar max 3dagen in hechtenis nemen, daarna is het aan justitie om er wat mee te doen. En daar gaat het veel vaker mis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:22

Het is niet helemaal eerlijk de politie hier de schuld van te geven. Zij willen wel, maar mogen niet. Dat ligt aan ons wetstelsel, niet aan de politie.
Te triest dat het zo gaat? Absoluut. Maar de schuld ligt niet bij de politie, die bepaalt namelijk niet zelf wanneer ze wel en niet mogen ingrijpen.

En wat JustKid zegt, waar is onze sociale controle?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:30

Ik vind het gewoon zo stom dat er heel vaak meteen geroepen wordt "de politie doet niks"
Je zult nooit weten of het met politie ingrijpen voorkomen had kunnen worden.

Dat iemand zo'n kronkel in zijn kop heeft dat hij gaat stalken/bedreigen of inderdaad over gaat tot moord, dan denk ik dat is ook niet van de een op de andere dag zo gekomen. Wat gaat daaraan vooraf en hoe wordt je zo? ik kan daar echt met mijn verstand niet bij.