Val ik toch op meisjes??? In de war.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slipper

Val ik toch op meisjes??? In de war.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 00:16

Sinds een maandje date ik met een leuke meid die 2 jaar ouder is dan ik. Nou wat is het probleem dan vragen jullie je vast af?

Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik op een meisje val.

Heb 2 lange relaties gehad met mannen en nooit van mijn leven gedacht dat ik op vrouwen kan vallen. Maar blijkbaar is het zo en ik voel mij er happy bij.

Wat ik wel doodeng vind is de reactie van mijn omgeving. Die zien hem niet aankomen gok ik zo.

Hoe hebben jullie verteld aan jullie omgeving dat jullie op hetzelfde geslacht vallen?

En hoe weet ik zeker dat ik op deze meid echt verliefd ben? Pas dan wil ik het in de omgeving delen. Het gekke is dat iedereen in de omgeving van mijn vriendin wel op de hoogte is.

Maar ik vind het doodeng om in het openbaar handje vast te houden of een kus te geven. En dan te bedenken dat verliefd zijn leuk moet wezen.

Monica72

Re: Val ik toch op meisjes??? In de war.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:20

Dat je nu toevallig op een vrouw valt wil niet zeggen dat je altijd op het zelfde geslacht valt er is ook nog steeds zoiets als bisexueel :)
Maak je niet te druk over wat anderen denken zolang jezelf gelukkig bent dat is het belangrijkst.

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:23

Monica72 schreef:
Dat je nu toevallig op een vrouw valt wil niet zeggen dat je altijd op het zelfde geslacht valt er is ook nog steeds zoiets als bisexueel :)
Maak je niet te druk over wat anderen denken zolang jezelf gelukkig bent dat is het belangrijkst.

Ook mijn gedachten!

Verder zou ik proberen om iig naar buiten rust en zelfvertrouwen uit te stralen. Fake it 'till you make it is op zelfvertrouwen van toepassing! Te lui om ff te zoeken maar is volgens mij wel bewezen.

En in het openbaar hand vasthouden enzo... niks van andere mensen aantrekken en gewoon doen. Ik zie wel eens stelletjes lopen en nog nooit iemand er raar van zien opkijken, laat staan commentaar leveren. Qua familie en vrienden is het misschien lastiger, misschien ook niet, dat hangt van hun opvattingen af.

Veel succes in ieder geval, het komt vast goed!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:24

Tja ik kan me voorstellen dat je bang bent voor de reacties, praat er vooral veel over en geniet ervan want jij bent er gelukkig mee. en heb schijt aan de mening van anderen, klinkt ff grof maar het is jouw leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:29

Maakt het wat uit of de persoon die jij leuk vindt/van houdt een meisje of een jongen is? Zolang je maar gelukkig bent samen, toch?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:20

Je kan ook wachten met je omgeving het te vertellen totdat je echt een serieuze relatie met elkaar hebt :)

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:30

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:35

Ik snap dat het verwarrend is TS! Maar als je het voor jezelf kan accepteren is dat het belangrijkste. Ik zou het wel vertellen aan je familie, waarschijnlijk lucht dat al op. :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:40

vanspeijk schreef:
Verder zou ik proberen om iig naar buiten rust en zelfvertrouwen uit te stralen. Fake it 'till you make it is op zelfvertrouwen van toepassing! Te lui om ff te zoeken maar is volgens mij wel bewezen.

En in het openbaar hand vasthouden enzo... niks van andere mensen aantrekken en gewoon doen. Ik zie wel eens stelletjes lopen en nog nooit iemand er raar van zien opkijken, laat staan commentaar leveren. Qua familie en vrienden is het misschien lastiger, misschien ook niet, dat hangt van hun opvattingen af.

Dat ligt er natuurlijk wel aan waar je woont... ik kan me zo voorstellen dat het in de Randstad minder opvallend is als je als twee meiden hand in hand over straat loopt dan wanneer je bv. in Staphorst woont :=

TS, ik zou gewoon wachten met vertellen e.d. tot jíj je er goed bij voelt. Niet gaan forceren, niet denken ´oh maar van haar kant weten ze het al wel allemaal nu moet ik het ook vertellen´, gewoon wachten tot jij er klaar voor bent. Weet je vriendin trouwens dat je hier mee zit? Met haar erover praten is ook heel belangrijk :j

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:03

Foaly schreef:
vanspeijk schreef:

Dat ligt er natuurlijk wel aan waar je woont... ik kan me zo voorstellen dat het in de Randstad minder opvallend is als je als twee meiden hand in hand over straat loopt dan wanneer je bv. in Staphorst woont :=

nou noem je ook wel een gebied :=

Ik kom uit Twente dus toch wel katholiek gebied hiero, ook nooit lastige mensen gezien. Maargoed ik zie natuurlijk ook niet alles :+

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:09

Ach waarom zou je het willen labelen? Je valt op wie je valt, en daar is niks mis mee :)

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:14

Ik ben al sinds mijn 12e 'uit de kast', ook uit een klein dorpje ergens in Friesland destijds, en ik moet zeggen dat ik echt nog nooit een vervelende reactie heb gehad als ik met een meisje over straat loop/een kus geef/etc. Het is tegenwoordig (gelukkig) echt enorm geaccepteerd.

Ik denk wel dat ik het in jouw situatie pas zou gaan vertellen als je er over uit bent hoe het zit. Misschien is er een vriendin of vriend die je in vertrouwen kunt nemen, dan voelt het niet alsof je er alleen mee rondloopt. Mocht je het vertellen zou ik er niet echt een big deal van maken, het is niets abnormaals. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:18

Je kunt inderdaad gewoon Bi-seksueel zijn. :j
En je hebt ook nog iets waarbij je niet op geslacht val, maar op de persoon zelf, maar ben daar de naam even van kwijt.

Over het vertellen tegen je omgeving, ik snap dat dat heel moeilijk en eng is, maar de mensen die het niet van je accepteren, zijn jouw vriendschap en energie niet waard. :)
Succes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:54

Waarom zou je aan je omgeving moeten vertellen dat je op iemand van hetzelfde geslacht valt? ;) Er wordt ook niet massaal verteld dat je 'hetero' bent. Accepteer het eerst zelf en neem je vriendin gewoon mee.

En je volgende relatie (mocht die ooit komen) kan ook best weer een man zijn. Ook geen probleem. :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:00

KBK bedoelt panseksueel.

Meid wat maakt het uit wat voor naam het beestje heeft :) als jij maar gelukkig bent toch! En het verliefd zijn in het openbaar moet denk ik even wennen, ik had dat met mijn eerst vriendje ook. Durfde ook geen handjes vast te houden of een kusje te geven. Dit is toch ook weer nieuw en je voelt je er nog niet 100% comfortabel mee, dus begrijpelijk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:09

Ja, dat bedoelde ik inderdaad. :j

Ik zie eigenlijk best vaak 2 mannen of 2 vrouwen hand in hand lopen en ik vind dat juist alleen maar heel erg dapper en getuigen van echte liefde.
Mensen die daar rare opmerkingen over maken of je vies aankijken, zijn jou aandacht absoluut niet waard!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:25

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar een aantal van mijn vriendinnen zijn net zo. Kunnen de ene keer met een man komen aanzetten en de keer erop met een vrouw. Voor onze vriendenkring helemaal geen probleen maar af en toe het middelpunt van onze plagerijen }:) (maar dat zijn hetero's even goed hoor ;))

De ouders van één vriendin hebben het hier wel lasting mee gehad, en dit heeft ervoor gezorgd dat zij uit huis is gaan wonen, maar sindsdien zijn ook zij bijgedraaid en is alles goed gekomen.

Dus al heeft het bij sommige mensen meer tijd nodig (omdat niet iedereen natuurlijk even ruimdenkend is) , blijf gewoon gezellig, wordt gelukkig met je partner (m/v) en doe vooral waar jij zin in hebt, de rest draait wel bij als ze zien dat het voor jou belangrijk is en je er gelukkig van wordt!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:51

Waarom maak je je druk wat je omgeving vindt? Als je er zelf makkelijk en luchtig over doet...
Tja dan zal het wss even n zoiets zijn van 'okee.... uhm..' maar ik denk dat mensen dan vrij snel zien dat het prima met je gaat en het accepteren?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:55

Meisjes/dames die hand in hand lopen, kussen een intense relatie hebben of wat oppervlakkigs.... Ik als hetero kan dat allemaal hebben. Heel goed zelfs. Ben er trots op dat dit steeds meer geaccepteerd wordt in Ons kikkerlandje. Dus volg je gevoel.

En als je straks erachter komt dat het niet was wat jij dacht? Ach meid dan ben je weer een stukje wijzer.

Leef je leven!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:40

Een vrouw die zowel met mannen als vrouwen een relatie heeft gehad zei, ik werd verliefd op de persoon.

Misschien heb je er wat aan!

Belles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:47

Ik ben er sinds kort achter dat ik denk dat ik na verschillende relaties met mannen op vrouwen val. En of dat nou lesbisch of biseksueel is.. Ik weet het niet. Maar het maakt niet uit, het gaat erom dat jij gelukkig bent, dat is waar het om draait, en of dat nou met een man of een vrouw is maakt niets uit toch?

Maximus91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:16

Meid, het gaat erom wat JOU gelukkig maakt, niet wat je omgeving gelukkig maakt. Wees jezelf, plak er een label op als je dat nodig hebt, maar zeg gewoon tegen je zelf: ''ik vind leuk wie ik leuk vind om zijn/haar karakter welk geslacht het dus ook is.'' en zie hoe het loopt...

je mag me altijd in pb aanspreken, bij mij passen geen labels, en alle labels... ;)