Chrome/laptop doet raar, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Chrome/laptop doet raar, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 10:09

Hallo bokkers,

Ik heb mijn laptop nu al ruim 2 jaar, en hij heeft altijd wel een beetje raar gedaan maar het heeft inmiddels zijn hoogtepunt bereikt en ik ben het nu wel echt zat. -O- Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg.

Soms als ik op het volume icoontje op mijn scherm druk, krijg ik toetsenbord taal-opties ipv van dat ik het volume kan veranderen. Nou goed, irritant maar prima mee te leven. Maar als dat gefixt kan worden ben ik voor.
Inmiddels stopt youtube ermee als ik een tijdje een video open laat staan, maar wel op pauze. De video laadt wel, maar start vervolgens niet. Inmiddels wil mijn youtube tab op chrome niet meer dicht. Gisteren liep chrome tot 3 keer toe vast en was de enige manier om de computer weer aan het functioneren te krijgen door de uit-knop vast te houden zodat die uitging. Computer paar keer opnieuw opgestart, geen resultaat todat hij het "ineens" wel deed. Vanmorgen ging het 2 uur lang goed, nu niet meer. Audio icoon kapt er weer mee en youtube is vastgelopen. Software wil niet meer opstarten en spotify laadt nu al minstens een uur zonder resultaat.

Heb al eerder op onverklaarbare wijze gehad dat games niet op wilde starten, terwijl dat op een andere laptop geen problemen gaf. Beide windows 7, dus daar lag het niet aan.

Heb een HP laptop, uit 2013, en ik snap niet wat er mis gaat :( Ik ga waarschijnlijk wel binnenkort een vaste PC aanschaffen, maar wilde deze graag bij mijn vader neerzetten (ouders gescheiden). Dus ik heb liever dat deze het gewoon weer naar behoren gaat doen.

Tillie20

Re: Chrome/laptop doet raar, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:15

Ik zou 'm gewoon opnieuw installeren, dan ben je van al die onzin af.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 10:19

Tillie20 schreef:

Bedoel je Windows er opnieuw opzetten? Dat heb ik ergens vorig jaar gedaan, toen Vegas niet meer opstartte, maar dat was toen ook de oplossing van het probleem niet. Icoon deed daarvoor en daarna moeilijk. Ik heb deze laptop de afgelopen 2 weken helemaal niet gebruikt omdat ik niet thuis was, en nu doet hij ineens moeilijk over vanalles en nog wat.
De meeste games doen het sowieso niet.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:29

Finliox schreef:
Tillie20 schreef:

Bedoel je Windows er opnieuw opzetten? Dat heb ik ergens vorig jaar gedaan, toen Vegas niet meer opstartte, maar dat was toen ook de oplossing van het probleem niet. Icoon deed daarvoor en daarna moeilijk. Ik heb deze laptop de afgelopen 2 weken helemaal niet gebruikt omdat ik niet thuis was, en nu doet hij ineens moeilijk over vanalles en nog wat.
De meeste games doen het sowieso niet.

Als het een hardware probleem is moet je gewoon teruggaan met de laptop, daar kunnen we verder ook niet bij helpen. Ik moet zeggen dat de meeste HP's wel echt bekend staan dat ze snel langzaam worden.

Heb je overigens toen de harde schijf helemaal geleegd en daarna windows erop gezet?(Dan zijn al je programma's en instellingen weg)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 10:33

Heb de laptop volgens mij teruggezet naar de fabrieksinstellingen en vervolgens alles weer eropgezet en computer weer geupdate.

Maar dan is de hardware vanaf het begin dus niet goed geweest? Heb 'm 2 keer laten repareren. Een keer raakte de laptop steeds oververhit (ben even hoe wat er stuk was heette) en heb een keer de ingang van de koptelefoon laten repareren.

Laptop is niet langzaam heb ik het idee, Sony Vegas (video editing software) deed het gisteravond nog prima. Programma liep niet vast oid.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:37

Finliox schreef:
Heb de laptop volgens mij teruggezet naar de fabrieksinstellingen en vervolgens alles weer eropgezet en computer weer geupdate.

Probleem is dat bij zo'n methode de al aanwezige kopie van Windows wordt gebruikt. Als er iets mis is met die kopie softwarematig dan wordt dat gewoon weer vrolijk gebruikt. Ik zou gewoon een clean install doen met een externe kopie. Op internet heb je een hoop gidsen die uitleggen hoe dat moet. Als het probleem dan nog steeds aanhoudt zou ik terug gaan met de laptop.