Heel slecht slapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Heel slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 05:38

Soms denk ik zelfs dat ik slaapproblemen heb. Ik vind dit echt niet leuk meer. Als ik moe ben in de auto, of ik zit in een stoel dan slaap ik zo als ik wil en ook thuis slaap ik prima. Ik heb ook veel slaap nodig. Maar altijd echt ALTIJD als ik ergens anders een nacht slaap, of ik slaap met iemand of meerdere mensen op een Kamer slaap ik zo slecht. Nu ben ik op vakantie en ik heb wel een paar nachten oké geslapen maar nu slaap ik alweer 2 nachten heel slecht. Ik heb vannacht weer eens geen oog dicht kunnen doen. En ik snap ook wel dat het lastig is als je een koptelefoon op hebt maar dat is wel nodig anders kan ik mijn moeder heel goed horen snurken en dan slaap ik nog slechter. Maar weet iemand waardoor het komt dat ik altijd slecht slaap als ik ergens anders ben of als er een of meerdere personen in dezelfde ruimte als mij slapen? En zijn er meer mensen met dit probleem?

KittyDylan

Re: Heel slecht slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 05:54

Moi!
Ik slaap altijd pas na een paar uurtjes. Maar ik heb dan weer weinig slaap nodig. Vannacht ben ik om 10 uur in bed gaan liggen, om 11 uur in slaap gevallen en nu weer klaarwakker (half uur geleden nog niet haha)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 06:07

KittyDylan schreef:
Moi!
Ik slaap altijd pas na een paar uurtjes. Maar ik heb dan weer weinig slaap nodig. Vannacht ben ik om 10 uur in bed gaan liggen, om 11 uur in slaap gevallen en nu weer klaarwakker (half uur geleden nog niet haha)

Nee ik heb de hele nacht nog geen oog dicht gedaan. In normale situaties doe ik er nooit langer dan 20 minuten over om in slaap te komen. Meestal slaap ik na 5 minuten al. Ik slaapp ook heel diep. Mij zul je moeilijk wakker krijgen. En in de diepe slaap periode krijg je me al helemaal niet wakker. Maar als je me wakker maakt ben ik echt pissig dus ik zou het ook niet proberen :')
Daarbij ben ik een drukke slaper. Als ik slaap en je ligt naast me kun je er vanuit gaan dat je geslagen wordt. Ofja geslagen, ik kan soms flink meppen maar Meestal gooi ik op een lompe manier mijn armen heen en weer als ik draai. En dat doe ik dus ook veel. Ik kan meestal nog geen kwartier stil liggen. Daarbij brei ik ook hele verhalen aan elkaar in mijn slaap. En ik kan op de raarste posities liggen. Dan zul je echt denken, dat ze zo kan slapen. Daarbij kan ik heeeeeeel lang slapen. Als je me om 1 uur snachts laat slapen dan slaap ik makkelijk te klok rond. Maar meestal slaap ik tussen de 8 en de 10 uur. Dus ja of dat gezond is :')...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 06:32

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 07:11

Tinky12 schreef:
Waarom een koptelefoon??Je kunt beter oordopjes nemen ;)
Ik gebruik zelf deze:

3M™ 1120 Oordoppen

[ Afbeelding ]
Bron: https://www.conrad.nl/nl/3m-1120-gehoor ... ggest=true

Dat wil ik ook wel maar ik kan ze nu nergens kopen. Ik vind dit echt gewoon strondvervelend. Daarom heb ik ook zo snel heimwee op vakantie. Gewoon door de slechte nachten terwijl ik het overdag zo leuk heb

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:23

Heel herkenbaar! 3 weken terug was ik op vakantie en alleen de eerste nacht heb ik goed geslapen. Verder duurde het altijd minstens 2 uur voor ik sliep en dan werd ik ook nog is elk uur wakker of sliep ik maar half. Wel slaap ik altijd met oordopjes van Ohropax, ook thuis want daar heb ik met inslapen hetzelfde probleem.
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben zeg! Dacht dat ik de enige was die niet kon slapen als er iemand anders bij me in de kamer was. In het begin was het met mijn vriend ook echt een ramp, sliep echt ongelooflijk slecht als hij bleef slapen. Nu gaat het al iets beter, maar toch slaap ik alleen het best.
Heb alleen geen idee hoe het komt, maar het is wel ontzettend vervelend.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:28

Tip voor de volgende keer, kamer voor jezelf boeken.
Heb je geen last van geluiden die anderen maken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 10:34

Amira_ schreef:
Heel herkenbaar! 3 weken terug was ik op vakantie en alleen de eerste nacht heb ik goed geslapen. Verder duurde het altijd minstens 2 uur voor ik sliep en dan werd ik ook nog is elk uur wakker of sliep ik maar half. Wel slaap ik altijd met oordopjes van Ohropax, ook thuis want daar heb ik met inslapen hetzelfde probleem.
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben zeg! Dacht dat ik de enige was die niet kon slapen als er iemand anders bij me in de kamer was. In het begin was het met mijn vriend ook echt een ramp, sliep echt ongelooflijk slecht als hij bleef slapen. Nu gaat het al iets beter, maar toch slaap ik alleen het best.
Heb alleen geen idee hoe het komt, maar het is wel ontzettend vervelend.

O Fijn nog iemand met die problemen. Dan snap je me ten minste. Ja met oordoppen heb ik wel ooit geprobeerd maar dat werkt bij mij 9 van de 10 keer ook niet. Kijk en omdat ik nu 2 nachten op een rij slecht slaap heb ik niet bepaald een leuk humeur en dat merk je meteen. En ik weet dat mam me dan niet met rust kan laten waardoor ze het alleen maar erger maakt dus ik ben bang dat dit geen leuke vakantiedag wordt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 10:35

luuntje schreef:
Tip voor de volgende keer, kamer voor jezelf boeken.
Heb je geen last van geluiden die anderen maken.

Haha die is goed. maar ik zit in een tent en mam en pap ook half. Ja we hebben een bus waar dan nog een tentje aanmoet anders kun je er niet slapen dus ja daardoor hoor ik alles

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:56

Melatoninepilletjes?

Die gebruik ik zelf altijd, en daardoor val ik al binnen een kwartier in slaap :) (In plaats van na anderhalf uur)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 14:23

Merula123 schreef:
Melatoninepilletjes?

Die gebruik ik zelf altijd, en daardoor val ik al binnen een kwartier in slaap :) (In plaats van na anderhalf uur)

Nee inslapen gaat prima. Alleen als ik op andere plekken ben of met een of meerdere personen in een ruimte moet slapen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:25

Heb ik ook helaas...ik kan ook niet op andere plekken slapen of met meerdere personen in een ruimte. Nu heb ik ook echt slaapproblemen...en kan ik sowieso niet slapen als het niet stil is. Oordopjes werken bij mij ook niet, melatonine helpt wel met inslapen.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:59

Elisa2 schreef:
Heb ik ook helaas...ik kan ook niet op andere plekken slapen of met meerdere personen in een ruimte. Nu heb ik ook echt slaapproblemen...en kan ik sowieso niet slapen als het niet stil is. Oordopjes werken bij mij ook niet, melatonine helpt wel met inslapen.

Ook de wasbolletjes niet? Bij mij hielpen van die rubberachtige oordopjes ook niet, maar wasbolletjes gelukkig wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:36

Nee, ik heb er een hele tijd mee geslapen en daar chronische oorklachten aan overgehouden...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 09:53

Ik heb van iemand anders een tip gekregen die ik kan gebruiken. Ik heb die toegepast en ik geloof dat het werkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:09

Mag ik vragen wat de tip is? :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 13:39

Nou het is meer een spelletje wat je op een goede manier bezig houdt terwijl je probeert te slapen. Eerst noem je in jezelf 5 dingen op die je hoort. Ik deed 5 instrumenten die ik hoorde want ik hoorde alleen muziek. Daarna 5 dingen die je voelde. Dan 5 dingen die je zou zienn je als je je ogen open doet. Daarna weer opnieuw maar dan met 4. Daarna met 3 en ga zo maar door. Bij 3 viel ik geloof ik al half weg tenminste ik dwaalde af dus ik ben 4x opnieuw begonnen met 3 en toen viel ik volleedig weg. Dus het werkt wel geloof ik.